• Anasayfa
  • |
  • Balast suyu teknolojisi armatörlerin endişelerini su yüzeyine çıkarıyor

Balast suyu teknolojisi armatörlerin endişelerini su yüzeyine çıkarıyor

Bazı armatörler, balast suyu teknolojisinin beklendiği kadar işlevini yerine getirememesi nedeniyle sistemlerin kurulumunu ertelemeye devam etmektedir.

Amerikan Denizcilik Bürosu (American Bureau of Shipping –ABS) tarafından yapılan bir araştırmaya göre; birçok gemi sahibi, gemilerine kurdukları balast suyu arıtma sistemleriyle ilgili problemler yaşamaktadırlar.

Araştırma sonuçları, Sektörün yeni teknolojiyi kabul etmesinin öngörülenden daha uzun süreceğini göstermektedir.

Araştırmaya katılan toplam 220 gemiye sahip 27 armatörün %43'ü, sistemlerinin çalıştığını ancak deniz canlılarını yok etme kapasitelerinin izlenemediğini belirtirken; %14'ü sistemlerinin beklendiği gibi çalıştığını ifade etmektedir. Geriye kalan %43 ise sistemlerin sıkıntıları olduğunu veya çalışmadığını belirtmektedir.

Yeni teknolojinin ortaya çıkardığı zorlukların arkasında, Uluslararası Denizcilik Örgütü'nün (International Maritime Organization – IMO) balast suyu kurallarının uygulamasını 2 yıl erteleme ile ilgili geçtiğimiz Temmuz ayında aldığı karar vardır.

Uygulamaya geçmek için teşvik

Balast suyu arıtma sistemi üreticisi Ecochlor Genel Müdürü Steve Candito, IMO'nun erteleme kararı ile birlikte gemi sahiplerinin sistem kurulumlarını doğal olarak geciktireceğine inandığından hayal kırıklığına uğradığını ifade etmektedir. Ancak bu ertelemenin, armatörlerin sistemleri daha kapsamlı karar alma süreçleriyle satın almasını sağlayacağını sözlerine ilave etmektedir.

Balast suyu arıtma sistemi üreticisi Optimarin Genel Müdürü Tore Andersen, IMO'nun başlangıç tarihini erteleme kararıyla birlikte satış araştırmalarının yavaşladığını, 2019 yılının son tarih olduğu duyurulduğunda piyasanın duraklamaya girdiğini belirtmiştir.

Andersen: "Bu, insanların zorunlu olmadıkça yatırım yapmadıkları bir alan. Bunu armatörler tarafından görebiliyorum."

Bununla beraber Andersen; ABD balast suyu yönetiminin, armatörlerin uygulamaya geçmesi için bir teşvik unsuru olmaya devam etmekte olduğunu sözlerine ilave etmektedir. ABD Sahil Güvenlik Komutanlığı, bu yıl ABD sularında kullanılmak üzere onaylanan daha fazla sistemle birlikte gemi sahiplerinin ABD balast suyu gerekliliklerine uyum sağlamamak için daha az nedeni olduğunu söylemektedir. Ancak armatörler halen bu sistemlere yatırım yapmayı ertelemektedir.

Kurulum için yol haritası

Eagle Bulk Shipping, yakın zamandaki bir konferansta sistem kurulumlarını 2019'a ertelediğini belirtmiştir. ABD Sahil Güvenlik Komutanlığı kayıtları, şirketin yalnızca iki gemisinde sistemlerin kurulduğunu göstermektedir. ABD Sahil Güvenlik Komutanlığı söz konusu şirketin (Eagle) diğer 33 gemisi için ertelemeyi kabul etmekte olup, toplamda 12.000'den fazla gemi için süre uzatımını uygun bulmuştur.

Ancak Blank Rome avukatı Jeanne Grasso armatörler için bu durumun, ABD Sahil Güvenlik Komutanlığı'nın armatörlerden sistem kurulumu için artık bir yol haritası oluşturmalarını talep etmesi nedeniyle daha zor hale geldiğini ifade etmektedir.

Grasso, ABS araştırmasının balast suyu arıtma sistemi kurulumlarının gemiye özgü olabileceğini ve ürünlerin geri ödemesinin yapılamayacağını göstermekte olduğunu belirtmiştir. "Armatörler balast suyu arıtma sistemi ürünlerine göz atmakta oldukça hevesliler. Ancak değerlendirmelerinde filolarıyla en uyumlu şekilde çalışacak olan sistemlere zaman ayırmak istiyorlar."

Kaynak: 18.08.2017 tarihli TradeWinds