• Anasayfa
  • |
  • LNG Yakıt Taşıma Rotalarında Büyüme

LNG Yakıt Taşıma Rotalarında Büyüme

Şirketlerin, LNG yakıtını kullanmamasının temel nedenlerinden biri; LNG yakıt taşımacılığı altyapısının eksikliği idi ancak konuya ait proje destekleyicilerine göre bu argüman, giderek önemini kaybediyor.

Deniz LNG Yakıt Endüstrisi Birliği SEA/LNG'nin başkanlığını yürüten ve aynı zamanda TOTE(Totem Ocean Trailer Express)'de Başkan Yardımcısı olan Sn. Peter KELLER, şu anda operasyonda veya sipariş üzerinde toplam 18 adet LNG yakıt ikmal gemisi bulunduğunu söylüyor.

KELLER, LNG yakıt taşımacılığı düzenlemelerinin bunkerler için en önemli 20 limanda başlayacağını yada geliştirilmekte olduğunu söylüyor.

LNG'yi kara tankerleri ile teslim eden Titan LNG şirketi, bu yılın(2018) sonuna kadar Amsterdam'da faaliyet gösterecek olan "Flexfueler" adını verdiği bir LNG yakıtı platformu inşa ediyor.

Titan LNG'nin Ticari Direktörü Sn. Michael SCHAAP, "LNG'nin, yeni gemi inşaa siparişi vermek isteyen gemi sahiplerinin çoğunluğu için hala çok iyi bir seçenek olduğunu görüyoruz." şeklinde belirtti.

Şirket, LNG yakıtında diğer yakıt tiplerine göre geri ödeme süresinin ne olacağını belirleyen "Titan LNG Quick Scan Tool" adlı bir modeli, kullanıcılara çevrimiçi kullanılabilecek şekilde geliştirdi.

Destekleyici Bilgiler

Sn. SCHAAP, LNG yakıtının ekonomik ve çevre dostu olduğuna dair fazla kanıtların olduğunu bununla birlikte LNG'nin CO2 emisyonları konusundaki performansı hakkında dile getirilen endişeleri de ifade etti. Gemi sahiplerine "Titan"ın, tedarik zincirinde kalite ve tutarlılığı sorguladığını belirtti.

Sn. SCHAAP, "Henüz gerçek bir LNG yakıt ikmal istasyonu yok fakat mevcut alt yapı, gelecekte talebe göre çok daha iyi olacak. " dedi

Sn. SCHAAP, armatörlerin sermaye harcamasını karşılamak için daha fazla ön ödeme yapması gerekebileceğini, ancak gemileri fazla yakıt harcıyor ve LNG bunkerlerinin mevcut olduğu bir noktadan geçiyor ise, gemi geri ödeme sürelerinin beş yıldan az olabileceğini söyledi.

Sn. KELLER, daha fazla armatörün LNG yakıt tercihine dönmesi için "bilgi akışının" önemli olduğunu ve bu durumun, LNG yakıtı kullanan gemilerin miktarını arttırabileceğini veya son birkaç yıl boyunca başarılı bir şekilde çalışmakta olan projeleri öne çıkaracağını söyledi.

TOTE'nin kendi gemisi olan 3.100 adet konteyner taşıma kapasiteli Isla Bella'nın (2016 yapımı), son üç yıl boyunca LNG bunkerleri ile yakıt ikmali yaptığı belirtildi.

KELLER, "İnsanlar geleceğe biraz daha ciddi bakmak zorunda, hepimiz gelecekteki işletim karlılığını biliyoruz ve bu durum gerçekleşecek. Bunun için ilave birkaç yeni üretim ile gemi inşa siparişlerinin doyum noktasına ulaştığı yere gelmemiz gerekiyor" diye belirtti.

 

Kaynak: 14.09.2018 Tarihli TradeWinds Gazetesi