• Anasayfa
  • |
  • Armatörlerin İvedi Bir Şekilde Yakıt Yönetim Planına İhtiyacı Var

Armatörlerin İvedi Bir Şekilde Yakıt Yönetim Planına İhtiyacı Var

​IMO'nun yeni kükürt üst limiti kuralına uymak için, düşük kükürtlü yakıtları, Scrubberlara tercih etmesi beklenen gemi işletmecilerinin çoğunluğuyla beraber tüm gözler, endüstrinin ihtiyaç duyduğu uyumlu yakıtları sağlayıp sağlayamayacakları konusunda yakıt tedarikçilerinin üzerindedir.

Maersk Oil Trading'in Genel Müdürü olan Niels Henrik LİNDEGAARD'a göre, rafineri endüstrisi IMO'nun kükürt üst limiti düzenlemesini, "denizcilik sektörü tarihinin en büyük sarsıntısı" olacağını ve bir geçiş dönemi ile karşı karşıya kalacak olan yakıt tedarikçilerinin, denizcilik sektörü planını dikkatli yapmaları gerektiğini ifade ediyor. Sn. LİNDEGAARD "Muhtemelen, Bunkercilerin en büyük endişesi, 2020 yılında satmak zorunda oldukları ürünün henüz mevcut olmamasıdır" şeklinde belirtti.

Yeni Karışım Yakıtlar Göründüğü Kadar Basit Değil

Yakıt tedariki konusundaki endişelerden bazıları, ABD Yatırım Bankası Morgan Stanley'in bir araştırma raporunda vurgulanmıştır. Raporda, yüksek kükürtlü yakıtın (HSFO), şu anda gemiler tarafından kullanılan Bunker yakıtının yaklaşık %70'ini oluşturduğuna dikkat çekiyor. HSFO'nun tahminen %3,5 oranında kükürt içerirken ve gemilerin çoğunun 1 Ocak 2020 tarihine uyumlu düşük kükürt yakıtına geçmesi beklenirken, denizcilik yakıtının son satış noktalarının neredeyse yarısı fiyat artışı yaşayacaktır.

Yeni düşük kükürtlü yakıt karışımlarının aynı tedarikçiden bile alındığında, farklı limanlar arasında uyumlu olup olmayacağı ve talep ile tedarik arasında bir denge olup olmayacağı, gemi sahipleri ve işletmecileri için büyük endişe kaynağıdır. Çok düşük kükürtlü yakıt (VLSFO) talebinin artması beklenirken, HSFO'nun talebinin düşmesi beklendiği için, Scrubberlar ile donatılmış gemiler için HSFO bulabilmek konusunda endişeler de vardır.

Morgan Stanley'deki Hisse Analisti Martjin RATS; "Gemide yeni bir karışım kullanmak, göründüğü kadar basit değildir. Kükürt içeriğinin ötesinde bu yeni yakıtlar için henüz bir standart mevcut değildir. Örneğin viskozite, akma noktası ve parlama noktası gibi etkenlerin, makinenin performansına etkileri konusunda gemi donatanları belirsizlik içerisindeler" şeklinde ifade etti. Sn. RATS yeni düzenlemenin, limanlarda HSFO mevcudiyeti konusunu da gündeme getirdiğine inanıyor; bunların bir kısmı, ağır yakıtı daha uzun süre tedarik etmeye karar verebilir.

"İlk Dengesizlikler ve Fiyat Dalgalanması Bekleniyor"

Maersk Oil Trading, 2020 yılında kükürt üst limiti uygulaması başladığında, yeni uygun kükürtlü yakıt karışımlarının tedarik edilmesinde, bir gecikme olabileceğini düşünüyor. Sn. LİNDEGAARD "Yeni düşük kükürtlü yakıt ürünleri, petrol şirketleri ve rafinerileri tarafından, muhtemelen kullanıcıların talepleri gerçekten görüldükten sonra piyasaya sürülecek. Bunun, farklı bölgelerde de arz ve talepte bir başlangıç dengesizliği yaratmasının yanı sıra, fiyat dalgalanmalarını ve yüksek fiyatları artırması muhtemeldir." şeklinde konuştu. Ayrıca LİNDEGAARD, %0,5'lik yakıt elde edilinceye kadar geçici olarak Marine Gas Oil(MGO) kullanımına geçmeyi değerlendiriyor ve "yeni ürünler, diğer limanlardan ve diğer tedarikçilerden gelen ürünlerle uyumlu olmayabilir" diye ekliyor. Maersk Oil Trading; ağır yakıtla ilgili olarak, başlangıçtaki büyük limanlarda uygun yakıtın yeterli miktarda bulunabileceğini değerlendirmekle birlikte, daha küçük limanların yakıt tedarikini ayarlamasının daha uzun süreceğini beklemektedir.

Hazırlıkların 1 Ocak 2020 Tarihinden Sonra Yapılması Pahalıya Mal Olacaktır

LİNDEGAARD ile yönetim sistemlerinin bağımsız belgelendirilmesi organizasyonu ve sınıflandırma topluluğu olan Lloyd's Register Group'a göre, gemilerin düşük kükürtlü yakıt veya ağır yakıt ihtiyacı olup olmayacağı konusunun belirlenmesinde, acilen bir Yakıt Yönetim Planı'na ihtiyaç vardır.

Lloyd's Register'da, Denizcilik ve Açık Deniz Hong Kong ve Tayvan Bölge Müdürü Sn. James FORSDYKE, "Eğer tavsiyede bulunacak olursam, yakıt geçişinize bakmalı, yakıt yönetim planınızın üzerine çok fazla çalışılmalı ve 1 Ocak 2020 tarihinden önce sistemin çalıştığından emin olmalısınız" diyor ve "Yakıt kullanılabilirliği ve uyumluluğu, armatörlerin ve işletmecilerin kontrollerinin dışındadır. Tek yapabilecekleri, olabilecek senaryoları planlamaktır. Günün sonunda, eğer uygun değilseniz gemiyi kullanmayı durdurmaktansa, MGO ile hatlarınızı doldurmak daha ucuzdur" şeklinde açıklıyor.

Lloyd's Register, denizcilik sektöründekilere, piyasadaki tedarikçilerin kimler olduğunu anlamalarını ve bu tedarikçilerin her biri için hangi uyumluluk sorunlarının bulunduğunu bilmelerini önermektedir. FORSDYKE ayrıca test yapılması, gerekli yakıtın nasıl satın alınacağı ve kredi şartlarının nasıl yerine getirileceğinin bilinmesi gerektiğini belirtiyor.

Maersk Oil Trading'in şu anda önlem almak ve planlamaya başlama konusunda denizcilik endüstrisi için altı ipucu var, bunlar aşağıda bulunmaktadır;

1. Tüm "eski" yüksek kükürtlü yakıtların 1 Ocak 2020 tarihinden önce yakıldığından emin olmak için bir prosedür uygulanması,

2. Gerekirse tankların nasıl temizleneceğine dair bir prosedür belirlenmesi,

3. Uygunluk belgelerinin alınması için ilgili bayrak devleti ve liman devleti kontroll gereksinimlerinin öğrenilmesi,

4. Yakıtın uygun olmaması durumunda, diğer düşük kükürtlü yakıt seçeneklerinin nasıl işleneceği ile ilgili prosedürün planlanması,

5. Gemideki her bir yakıt rezervinin nasıl işleneceğini anlamak için, yakıt testlerinden alınan laboratuvar sonuçlarının aktif olarak kullanılması,

6. Yeni yakıt türleri ile ilgili yeterli deneyime sahip oluncaya kadar gemide bulunan yakıt rezervlerini arttırılmasının (en azından geçici olarak) değerlendirilmesidir.

 

Kaynak: TradeWinds Gazetesi