• Anasayfa
  • |
  • IMO, küresel kükürt sınırlaması için zaman çizelgesine karar vermekte

IMO, küresel kükürt sınırlaması için zaman çizelgesine karar vermekte

​% 0,5 sınırlam​asının denizcilik için hesaplanan ilave maliyeti yılda yaklaşık 50 milyar ABD Doları'nı bulabilir.

Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO), yakıtların 2020 yılındaki kükürt içeriği ile ilgili yeni bir küresel sınırlama için, yakıt kullanılabilirlik çalışmasının tamamlanması sonrasında, zaman çizelgesi belirlemekle uğraşmaktadır.

IMO'nun çalışmayı tamamlamak için 2018 yılına kadar beklemesi umulmuştur ancak, hızlı hareket etme baskısı altında, IMO bu yılın başında uzman bağımsız bir araştırma şirketi ile anlaşmıştır. Raporun bu süreçte tamamlandığı anlaşılmaktadır.

Rapor, 13 IMO üyesi ülke tarafından oluşturulan yazışma komitesi ve bir kısım sivil toplum kuruluşu tarafından halen incelenmektedir.

Söz konusu rapor, IMO'nun % 0,5 limitinin uygulama tarihini 2020 yılı olarak mı belirlemekte olduğu, yoksa ilaveten 5 yıl daha mı bekleneceği konusunda esas teşkil etmektedir.

Mevcut durumda  % 3,5 olan limitten çok daha düşük olan sınırlama, gemilerin daha pahalı olan destile yakıtları veya alternatif yakıtları kullanmasını ya da egzoz temizleyici kullanmasını gerektirecektir. Bu durumun denizciliğe toplamda her yıl için yaklaşık 50 milyar ABD Doları ilave maliyet getirebileceği hesaplanmıştır.

Rapor sonuçları gizli tutulmakta olup, MEPC'nin Ekim ayındaki toplantısında yapılacak 2020 uygulaması ile ilgili görüşmede üye devletler arasında kısaca paylaşılacaktır.

TradeWinds, raporda denizcilik endüstrisinin normalde olduğu gibi ticaret yapması için yeterli miktarda düşük kükürtlü yakıt sağlayabilecek petrol şirketlerine büyük kotalar tanımlanmadığını görmektedir.

Sektörden bir haber kaynağı: "Denizcilik sektörünün yeterli miktarda düşük kükürtlü yakıta erişip erişemeyeceği hiçbir zaman problem olmadı, söz konusu olan yalnızca bunun maliyetinin ne kadar olacağıdır." diye belirtmiştir.

Sektör lobi faaliyetleri, 2020'de zorunlu olacak yeni limitleri görmek için istekli olan ekipman üreticileri ile birlikte, MEPC toplantısı öncesinde başlamıştır.

Egzoz gazı temizleme ekipmanları üreticilerini temsil eden Egzoz Gazı Temizleme Sistemleri Birliği Müdürü Don Gregory, "Hava kalitesi ile ilgili konuları 5 yıl daha göz ardı edemeyiz. 2016 yılında, 2020 ekonomisi ile ilgili 2025 ekonomisinden daha net görüşe sahibiz. Denizcilik sektöründeki belirsizliği azaltmak için küresel kükürt sınırlama uygulamasının zamanını ileri bir tarihe ertelemek yanlış olacaktır. Geciktirilen bir küresel kükürt sınırlaması yalnızca belirsizliği devam ettirmeyecek olup, bugünün gelişen emisyon azaltım teknolojisindeki inovasyon ve buluşları sonlandıracak, alternatif yakıtlarla ilgili araştırmaları engelleyecek ve daha yüksek maliyetlerle sonuçlanacaktır." diye ifade etmiştir.

Kaynak: TradeWinds Gazetesi (17.06.2016)