• Anasayfa
  • |
  • Denizcilik Sektörü Geleceğin Gemilerinde Daha Fazla Otomasyon Kullanacak

Denizcilik Sektörü Geleceğin Gemilerinde Daha Fazla Otomasyon Kullanacak

​Tam otomatik gemiler, gelecekte denizcilik sektörünü bekleyen en önemli gelişme olarak kabul ediliyor. Bunda, Rolls-Royce Marine, Lloyd's Register ve benzer şirketlerin sektörü gemilerin tamamen karadan yönetildiği bir geleceğe hazırlama yönündeki girişimleri rol oynuyor.

                

Rolls-Royce Marine başkanı Mikael Makinen, otomatik gemileri denizcilik sektörünün geleceği olarak görüyor ve mevcut sensör teknolojisi ile deniz-kara arasında kurulan iletişime dayanarak uzaktan kontrollü gemilerin "önümüzdeki on yılın sonunda" kullanıma sunulabileceğini tahmin ediyor. Makinen, tam otomatik gemilerden oluşan bir filonun yaklaşık 14 kişilik bir kıyı kontrol merkezinden yönetilebileceği görüşünde.

 

Öte yandan, aynı fikirde olmayanlar da var. ABD'li avukat Bill Bryant son yazılarından birinde otomatik gemilerin tasarımı için gerekli araştırma programına ve büyük bütçeye dikkat çekerek şu görüşü savunuyor: "Uzun bir süreci göze alarak insansız hava aracı tasarlamak ve çalıştırmak, bu işe NASA (ABD Uzay ve Havacılık Dairesi)  vb. kurumlar kadar zaman ayırıp çaba harcanmazsa ve büyük bir insan gücüyle hareket edilip yatırım yapılmazsa büyük bir yanlış olur. Ve bu çapta bir yatırımla söz konusu girişim sektöre kazanç getirmeyecektir." Fakat şirketler ve hükümet organları otomatik gemilerin hayata geçirilmesine yönelik çalışmalara devam ediyor.

 

Rolls-Royce, Finlandiya Hükümeti tarafından desteklenen Advanced Autonomous Waterborne Applications (AAWA) projesinin kilit oyuncularından biri. Projeye ayrıca DNV GL, Inmarsat, Napa, Deltamarin, Brighthouse Intelligence ve FinnFerries gibi gruplar da dâhil. Avrupa Komisyonu'nun sponsorluğundaki Maritime Unmanned Navigation (Denizde İnsansız Seyir) projesi de denizcilik sektöründe otomatik uygulamaların yerleşmesi için yürütülen çalışmalar arasında.

 

Ticari düzeye bakıldığında, insansız gemilerde kullanılacak akıllı teknolojilere uygulama alanları yaratan çok sayıda araştırma ve ticari proje yürütülüyor.

 

Maersk Grup, etkin sefer planlamasının en iyi şekilde yapılması amacıyla karada bulunan bir Küresel Sefer Merkezi (Global Voyage Center) kurdu. Wartsila, gaz taşıyıcı gemilerinden karaya iletilen verilere dayanarak bakım, yedek parça sağlanması ve makine performansını en iyi duruma getirmek gibi konuları planlamak için GasLog'la işbirliği yaptı.

 

Bir başka örnek olarak Nippon Yusen Kaisha, seferlerin etkinliğinin en iyi duruma getirilmesi ve makine dairesinin uzaktan izlenip bakımının yapılması için karada kurduğu gemi bilgisi yönetim sistemini kullanıyor.

 

Tersaneler de geleceğin gemileri için akıllı teknolojilere göz kırpıyor. Kawasaki Heavy Industries, gemilerden veri iletimi yapılması için bir sistem geliştiriyor. Sistemden özellikle gemi sahipleri, makine aksamı üreticileri ve operatörler faydalanıyor olacak.

 

Dünyanın en büyük gemi yapımcısı Hyundai Heavy Industries ise gemiler için akıllı teknolojiler geliştirmek amacıyla, bilişim sektörünün devleri Intel ve Microsoft gibi firmaların yanı sıra SK Shipping ve Daejeon Centre for Creative Economy and Innovation (Daejeon Yaratıcı Ekonomi ve Yenilikçilik Merkezi) ile ortak oldu.

 

Kaynak: 2 Eylül 2016 tarihli TradeWinds Gazetesi.