• Anasayfa
  • |
  • Yeni IMO kurallarına rağmen balast suyu sistemlerinde ABD onayı aranmaya devam edecek

Yeni IMO kurallarına rağmen balast suyu sistemlerinde ABD onayı aranmaya devam edecek

Yeni IMO kurallarına rağmen balast suyu sistemlerinde

ABD onayı aranmaya devam edecek

Balast suyu arıtma sistemlerinin gemilere ne zaman takılması gerektiği hakkında süren bilinmezlik büyük oranda giderilmiş gözüküyor. Ama gemi sahipleri gemilerine hangi sistemleri takacağı konusunda hala kafa karışıklığı yaşıyorlar.

Birçok gemi sahibi IMO'nun kurallarına uygun balast suyu yönetim sistemlerini gemilerine tesis etmiş durumda. Fakat bu sistemlerden hiçbiri henüz ABD Sahil Güvenlik Komutanlığı (USCG)'nın onayından geçmedi, hâlbuki ABD sularının 19.3 kilometre (12 mil) açıklarında balast suyu boşaltan bütün gemilerde USCG onaylı sistemlerin bulunması zorunlu olacaktır.

Bu konu, ABD limanlarına yanaşan gemilerin üçte birini oluşturan tankerler için ayrı bir öneme sahip. Ham petrol, rafine ürünler, gaz ve kimyasallar gibi birçok türün ihracatında artış gözlenmesi, ABD sularına yüksüz olarak yanaşıp limanlarda yüklenecek gemilerin sayısının artacağı ve bunların ABD kıyısından 12 mil açıkta balast suyu boşaltacağı anlamına gelmektedir.

Öte yandan, ABD limanlarına yüklü olarak yanaşan gemiler de USCG kurallarından etkilenebilir. Ham petrol taşıyan büyük tankerlerin dışında, sadece ABD sularında taşımacılık yapan Jones Act tankerleri de bazı belli başlı limanlara yanaşacaksa balast sularını arıtmakla sorumlu olacaktır.

Balast suyu yönetiminde kullanılmak üzere, USCG'nin geçici onay verdiği 56 farklı arıtma cihazı bulunmaktadır. Bunların USCG'den kesin onay alıp almayacaklarına yönelik belirsizlik devam ettiği için, ABD sularında taşımacılık yapmasına rağmen bu cihazları gemilerine tesis ettiren gemi sahiplerinin sayısı sınırlı kalmaktadır.

Gemi sahiplerinin birçoğu arıtma cihazlarına yatırım yapmadan önce USCG'nin onay sürecinin sonlanmasını bekliyor. 9,600'ün üzerinde her tipten gemi, arıtma cihazlarının talep karşısında yetersiz kalacağını öne sürerek USCG'den balast suyu kurallarının daha ileri bir tarihte yürürlüğe girmesini talep etti.

Intertanko'nun Başkan Yardımcısı Joe Angelo, altı tip arıtma sisteminin USCG'nin kesin onayı için gerekli laboratuvar testlerinden geçmiş olduğunu ifade etti. USCG, yılın sonuna kadar bazı arıtma cihazlarına kesin onay vermeyi planlıyor.

Angelo'ya göre, gemi sahiplerinin balast suyu kurallarına uyması zorunlu olduğunda, USCG'nin uzun onay sürecinin sonucu olarak piyasada ancak birkaç farklı balast suyu yönetim sistemi bulunacaktır.

IMO balast suyu yönetimi sözleşmesi (BWM) 2017'de yürürlüğe girdiğinde, gemi sahipleri sınırlı bir cihaz çeşitliliğiyle karşılaşacaktır.

Angelo bu durumla ilgili, "Daha fazla ürün USCG onayı almadığı takdirde, piyasanın belli başlı üreticilerin elinde toplanıp toplanmayacağı gündemi meşgul ediyor," dedi.

 

Kaynak: 16 Eylül 2016 tarihli Tradewinds Gazetesi.