ODADAN HABERLER

 

Savunma Sanayi Zirvesi - 9 Ekim 2017

 
 

​İstanbul Sanayi Odası tarafından düzenlenen Savunma Sanayii Zirvesi'ne Yönetim Kurulu Başkanımız Sn. Metin Kalkavan katılım sağlamış olup, Zirvede ASELSAN, HAVELSAN, ROKETSAN, TAI - TUSAŞ Türk Havacılık ve Uzay Sanayii, TEI - TUSAŞ Motor Sanayii A.Ş., Makina ve Kimya Endüstrisi Kurumu, Milli Savunma Bakanlığı Askeri Fabrikalar Genel Müdürlüğü, Milli Savunma Bakanlığı Tersaneler Genel Müdürlüğü, SSM Alt Sistemler Dairesi, SSM Ar-Ge Dairesi ve SSM Sanayileşme Dairesi sanayicilerle iş birliği fırsatları için ikili görüşmeler gerçekleştirmiştir. Zirvede ayrıca, Savunma Sanayi Müsteşarlığı'nın uygulamaları hakkında bilgiler verilmiştir.

 
 

Türk – Kanada İş Konseyi Toplantısı - 10 Ekim 2017

 
 

​DEİK organizasyonunda Wyndham Grand Otel'de düzenlenen Türk – Kanada İş Konseyi Toplantısı'na Yönetim Kurulu Başkanımız Sn. Metin Kalkavan katılım sağlamıştır.

 
 

Kocaeli Temsilciliğimizin şubeye dönüştürülmesi kararlaştırıldı – 12 Ekim 2017

 
 

​İMEAK DTO Yönetim Kurulu Başkanı Sn. Metin Kalkavan'ın İzmit ziyaretinde gündeme gelen Deniz Ticaret Odası Kocaeli Temsilciliği'nin şubeye dönüştürülmesi ile ilgili karar Odamızın Ekim ayı Meclis Toplantısında kabul edildi.

Kocaeli Temsilcisi Sn. Vedat Doğusel bu taleplerinin kısa sürede gündeme alınmasından ötürü duyduğu mutluluğu dile getirdi. Sanayi ve denizcilik kenti olan Kocaeli hakkında bilgiler aktaran Sn. Doğusel, "İzmit Körfezi Türk denizcilik tarihi boyunca her zaman stratejik önem arz eden bölgelerden biri olmuştur" dedi.

Yönetim Kurulu Başkanımız Sn. Metin Kalkavan ise, Kocaeli'nin temsilcilikten öte olduğunu belirterek "Yarattığı katma değerle gelirlerimiz içinde de ciddi bir pay alması sebebiyle Yönetimimiz bugünkü toplantıda Kocaelimizin Meclisimizde şubesinin oluşturulması için prosedürün başlangıç düğmesine basmıştır. Biraz zaman alıyor. En azından altı ay, belki de biraz daha fazla sürebilir. Seçimlere yetişir yetişmez ama Kocaeli bunu hak ediyor. Biraz da geç kaldık orada" dedi.

 
 

Yönetim Kurulumuzun Antalya ziyareti – 14-15 Ekim 2017

 
 

​İMEAK DTO Yönetim Kurulu, 14 Ekim 2017 tarihinde Antalya Kaleiçi'ni ve Kemer'i ziyaret ederek, bölgedeki üyelerinden görüş ve öneriler aldı. Yönetim Kurulu, 15 Ekim 2017 tarihinde ise Manavgat'ı ziyaret ederek üyelerle görüş alışverişinde bulundu ve Alanya'da gerçekleştirilen gemi batırma törenine katıldı.

 
 

MRV semineri düzenlendi – 18 Ekim 2017

 
 

​"Gemiler İçin Emisyonların İzlenmesi, Raporlanması ve Doğrulanması (MRV) Uygulamaları ve Gemi Yakıt İkmali Hakkında Güncel Bilgiler" semineri İMEAK DTO Meclis Salonu'nda Üyelerin geniş katılımıyla gerçekleştirildi. Açılış konuşmasını DTO Yönetim Kurulu Yedek Üyesi Sn. Asım İlker Meşe'nin yaptığı seminerde; Sn. Ömür Karataş ve Sn. Julien Dufour tarafından Avrupa limanlarına girecek gemiler için emisyonların izlenmesi, raporlanması ve doğrulanması (MRV) konularında sorunları giderecek çözümler hakkında sunumlar yapıldı. Seminerin ikinci oturumda ise, DTO Yönetim Kurulu Yedek Üyesi Sn. Ali Deniz Eraydın, "Gemi yakıt ikmali (bunker) hakkında güncel bilgiler" konulu sunumu ile katılımcıları bilgilendirdi. Seminerde son olarak, Sn. Ufuk Işıksal "VISWA LAB EU MRV Programı" sunumunu gerçekleştirdi. Seminere ait detaylı bilgilere haberimizin devamında erişebilirsiniz.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

Yönetim Kurulumuz Göcek, Ölüdeniz ve Fethiye Bölgelerini ziyaret etti – 20-21 Ekim 2017

 
 

​İMEAK DTO Yönetim Kurulu, 20 Ekim 2017 tarihinde Göcek'i, 21 Ekim 2017 tarihinde ise Ölüdeniz ve Fethiye bölgesini ziyaret ederek üyelerle bir araya geldi ve sektörel sorunları dinleyerek çözüm önerilerini görüştü.

 
 

İleri Teknolojiler Çalıştayı’na katılım sağlandı – 23 Ekim 2017

 
 

​Piri Reis Üniversitesi tarafından Tuzla Deniz Kampüsü'nde düzenlenen İleri Teknolojiler 5. Çalıştayı'na Odamız tarafından katılım sağlandı.

 
 

ICS Denizcilik Komitesi Toplantısına katılım sağlandı – 25-26 Ekim 2017

 
 

​Londra'da gerçekleştirilen ICS Denizcilik Komitesi Toplantısı'na Odamız adına Prof. Dr. Mustafa İnsel katılım sağladı.

 
 

Rus Heyeti İstanbul’u ziyaret etti – 27-31 Ekim 2017

 
 

​Rusya Federasyonu Karadeniz ve Azov Liman Başkanlıkları Başkanı Sn. Vladimir Erygın ile Novorossisk Liman Başkanı Sn. Evgeny Tuzınkevıch'in de dâhil olduğu Rus Heyeti, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı yetkilileri, Odamız Yönetim Kurulu Üyesi Sn. Kpt. M. Alev Tunç ve Sekretaryamızın katılımıyla Liman Devleti ve Seyir Emniyeti konularında görüşmelerde bulunmak ve ileriye dönük işbirliği konularını ele almak üzere İstanbul'da ziyaretler gerçekleştirmiştir.

Anılan ziyaret kapsamında,

-Türk bayraklı / Türk sahipli gemilerimizin Rusya Federasyonu limanlarında yaşadığı sorunlar,

-Rusya'nın Paris Memorandumuna tabi olan limanlarında yapılacak PSC denetimlerinde tutulmaların ve ticari kayıpların engellenebilmesi için ikili işbirliği konuları görüşülmüştür.

 
 

3. Turizm Şûrası’na katılım sağlandı - 1 Kasım 2017

 
 

​T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından organize edilen ve Külliye'de gerçekleştirilen 3. Turizm Şurası'nın açılış gününe, Yönetim Kurulu Başkanımız Sn. Metin Kalkavan ve Yönetim Kurulu Üyelerimizden Sn. Rıdvan Kartal, Sn. Koray Deniz ve Sn. Süalp Ömer Ürkmez katılım sağladı. Şûraya, şubelerimizden de yoğun katılım olmuştur.

 
 

Odamızın 2017-2020 Dönemi Stratejik Planı yayımlandı

 
 

​TOBB ETÜ-SEM danışmanlığında hazırlanan 2017-2020 dönemi Stratejik Planımız Yönetim Kurulumuzca onaylanarak yayımlandı.  Stratejik Planımız, web sayfamızın "Yayınlar" bölümünden PDF formatında indirilebilmektedir.

Devamı İçin Tıklayın

 

SEKTÖRDEN HABERLER

 

Amonyum nitrat içerikli gübrelerin taşınması konusunda IMO’dan uyarı geldi

 
 

​IMO'nun Kargo ve Konteyner Taşımacılığı Alt komitesi (CCC 4), bir sirküler yayımlayarak (CCC.1/circ.4) tehlikeli olmayan madde sınıfındaki amonyum nitrat içerikli gübrelerin taşınmasıyla ilgili tehlikelere dikkat çekti.

Bu yüklerin çözünmeye uğrama potansiyellerinin en büyük tehlike olarak kabul edildiği ve böyle bir durumun başlangıçta saptanmasının hayati önem taşıdığı belirtiliyor.  Aksi halde, yükün sıcaklığı

500 °C'ye kadar çıkıp amonyak ve nitrojen ya da sülfür oksit gibi zehirli gazların çevreye yayılmasına neden olabiliyor.

IMO bu yüklerin taşınmasıyla ilgili bazı güvenlik kuralları yayımladı ve herhangi bir çözünme ya da yangın durumunda mürettebatın yapması gerekenler üzerine tavsiyelerde bulundu. IMO ayrıca IMSBC Kodu'nda bu yüklerin taşınması için belirlenen şartların gözetilmesi gerektiğine dikkat çekti.

Konuyla ilgili sirkülerin bağlantı adresini haberimizin devamında bulabilirsiniz.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

IMO’dan, göçmenleri kurtaran ticaret gemileri ve mürettebatına özel takdir belgesi

 
 

​Uluslararası Deniz Ticaret Odası (ICS)'nın, göçmenleri kurtaran ticaret gemileri ve mürettebatına özel takdir belgesi verilmesiyle ilgili yayımladığı sirkülerde, Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO)'nün Deniz Yolunu Kullanan Karışık Göçlerde (mixed migration) Göçmenleri Kurtaran Ticaret Gemileri ile Mürettebatlarının Özel Olarak Takdir Edilmesine Yönelik A.1093 (29) sayılı Karar'ına dikkat çekiliyor.

IMO, tüm Üye Devletleri 1 Ocak 2014'ten bu yana göçmenleri kurtarma çabalarıyla tanınmayı hak eden ticaret gemileri ile mürettebatları hakkında bilgi sağlamaya davet ediyor.

Mürettebat; gösterdiği cesaret, profesyonellik ve anlayışın Genel Sekreterlik tarafından takdir edildiğini gösteren özel bir sertifikayla ve bayrak Devleti aracılığıyla ödüllendirilecek.

Ticaret gemisi firmalarının başvuruda bulunmak için izlemesi gereken adımlar Odamızca yayımlanan sirkülerde açıklanmaktadır.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

IMO balıkçı teknelerinin güvenliğini arttırmayı hedefliyor

 
 

​Balıkçı teknelerinin güvenliğini sağlamaya yönelik IMO Cape Town Sözleşmesi'nin onaylanması ve uygulanmasıyla ilgili konuları görüşmek için 16-20 Ekim 2017 tarihlerinde Cape Town, Güney Afrika'da bir seminer düzenlendi.

Denizde Can Güvenliği için Uluslararası Sözleşme (SOLAS) gibi yük ve yolcu gemilerine yönelik uluslararası sözleşmeler yasal geçerliliklerini uzun zaman önce kazanmışken, balıkçı tekneleri için herhangi bir temel sözleşme yürürlükte değildir. Sonuç olarak, teknelerin ve can kurtarma ekipmanın elverişliliği, haberleşme ve yangınla mücadele cihazlarının durumu ve balıkçı teknesi yapımıyla ilgili uygulanan uluslararası, bağlayıcı koşullar bulunmuyor. 

Sözleşme, açık denizlerde seyreden 24 metre ve üzerindeki 3,600 balıkçı teknesine sahip en az 22 devletin onayından 12 ay sonra yürürlüğe girecek. Ekim 2017 itibariyle Kongo, Danimarka, Almanya, İzlanda, Hollanda, Norveç ve Güney Afrika olmak üzere, gerekli koşullarda 884 balıkçı teknesine sahip yedi devlet sözleşmeye taraf oldu.

Cape Town Sözleşmesi'nin bir an önce yürürlüğe girmesi gerektiğini düşünen IMO bu amaçla bir dizi seminer ve eğitim düzenliyor. Ayrıca, balıkçı teknelerindeki personelin eğitim ve vardiya standartları da IMO tarafından güncelleniyor.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

Lloyd's List denizcilik dünyasının en etkili 100 ismini belirliyor

 
 

Lloyd's List gazetesi, denizcilik dünyasını etkilemiş veya etkilemeye devam eden 100 isim için okurlarının fikirlerini duymayı bekliyor.

"Çağımızda denizciliği en fazla etkileyen ismin kim olduğunu düşünüyorsunuz?"

Lloyd's List editörleri; lojistik, teknoloji ve güvenlik gibi farklı sektörlerden isimlere, hatta politikacı, bankacı, yönetici ve yatırımcılar arasından gelecek önerilere açık olduklarını bildiriyorlar.

Lloyd's List'in En Etkili 100 İsim listesine aday göstermek istediğiniz bir isim bulunuyorsa haberimizde detayları verilen adrese yazabilirsiniz.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

IMO, siber risk yönetimiyle ilgili yeni bir kararı kabul etti

 
 

​Uluslararası Ticaret Odası (ICC)'nın açıkladığı üzere, Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO) Deniz Güvenliği Komitesi (MSC), gemilerin güvenlik yönetimi sistemlerindeki denizde siber risk yönetimi hakkında yeni bir Karar kabul etti.

Karar, Uluslararası Güvenlik Yönetimi (ISM) Kodu kapsamında gemiler, personel ve çevreyle ilgili tüm olası risklerin değerlendirilmesini ve uygun kılavuzların belirlenmesini zorunlu tutuyor.

Ayrıca, söz konusu değerlendirme ve çalışmaların, şirketin 1 Ocak 2021'den sonraki ilk Uygunluk Belgesi onayına kadar tamamlanması isteniyor.

IMO'nun konuyla ilgili sirkülerine haberimizin devamındaki bağlantı adresinden erişebilirsiniz.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

Yeni bir çalışma, gemilerde hızın düşürülmesinin emisyonları üçte bir oranında azaltabileceğini gösteriyor

 
 

​IMO'ya sunulan yeni bir çalışmaya göre; konteyner gemileri, dökme yük gemileri ve tankerler olmak üzere üç tür gemiden kaynaklanan sera gazı emisyonları, gemide hızın düşürülmesiyle ortalama üçte bir oranında azaltılabilir.

Temiz Denizcilik Koalisyonu (Clean Shipping Coalition-CSC) kurucu üyelerinden olan Risk Altındaki Denizler ve Taşımacılık & Çevre sivil toplum kuruluşları için yapılan CE Delft çalışması; dünya, küresel sıcaklık artışını 1,5 ºC altında tutarsa, söz konusu gemilerin her birinde 2030 yılına kadar hız azaltımının sağlayacağı kümülatif kazancın, sektörün geriye kalan toplam karbon bütçesinin %12'si kadar olabileceğini ortaya koyuyor.

Taşımacılık & Çevre kuruluşundan Bill Hemmings: "Denizcilik, küresel bir emisyon azaltım hedefi veya önlemleri taahhüt etmiş olan şu anda tek uluslararası sektördür. Sektörün kendisi de gemi hızının düşürülmesinin işe yaradığını açık bir şekilde göstermiş, ekonomik krizde etkili olduğunu ortaya koymuştur. Bu yüzden IMO, karbonsuzlaşmayı başlatmak amacıyla gerekli olan önemli derecede emisyon azaltımını elde etmek için zorunlu hız önlemlerinde anlaşma sağlamalıdır" diye ifade etmiştir.

İncelenen gemi türleri kümülatif olarak, küresel denizcilik kaynaklı karbon ayak izinin yaklaşık %52'sine tekabül etmektedir.

Konuyla ilgili detaylı bilgi haberimizin devamında yer almaktadır.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

Gelecekteki büyük yakıt değişikliğini teşvik edecek sera gazı düzenlemesi

 
 

Deniz taşımacılığı sektöründen, önümüzdeki 30 yıl içinde yakıtta başka bir köklü değişiklik yapması istenebilir.

2050'ye kadar karbonsuzlaştırma ile ilgili uzun vadeli bir programa başlamayı hedefleyen kanun düzenleyeciler; denizcilik şirketlerini, enerjilerinin ana kaynağı niteliğindeki fosil yakıtlara olan bağlılıklarını sonlandırmaya davet edecekler.

IMO önümüzdeki yıl Nisan ayında, denizcilik sektöründe karbonsuzlaştırma ile ilgili uzun vadeli planlarının anahatlarını gösteren bir yol haritası sunacak. Bu yol haritası IMO'nun; Paris Anlaşması'nda düzenlenen, sera gazlarının azaltımı yoluyla iklim değişikliğinin kontrol altına alınmasına ilişkin hedeflere katkı sağlamak konusundaki girişiminin bir parçasıdır.

Sera gazı çalışma grubunda kanun düzenleyiciler ile birlikte çalışan Lloyd's Register Çevre Müdürü Katharine Palmer, sıfır karbon emisyonlu deniz taşımacılığı ile ilgili büyük bir taahhüt verilmesine yönelik IMO üzerinde büyük bir baskı olduğunu ve üye devletlerin çoğunluğunun bu görüşte olduğunu, yalnızca bu taahhüdün ne zaman verileceğinin bilinmediğini belirtmiştir.

Lloyd's Register'ın incelemesi; IMO'nun Paris Anlaşması'na uyum sağlama hedefine ulaşması durumunda, armatörlerin sıfır karbon emisyonlu gemiler için 2030 yılı başlarında sözleşme yapmaya başlayabileceğini belirtmektedir.

Farklı gemi tipleri ve ticaret türlerine uygun alternatifler ve en iyi çözümler üzerinde şimdiden çalışılmaya başlanmıştır. Konu ile ilgili detaylı bilgi haberimizin devamında yer almaktadır.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

MARPOL Ek V çöp boşaltımı gereklilikleri revize edildi

 
 

​SQE Marine danışmanlık şirketi IMO MEPC 70. Oturumunda kabul edilen, deniz çevresine zararlı (Harmful to Marine Environment-HME) maddeler ve Çöp Kayıt Defteri formu ile ilgili MARPOL  Ek V değişikliklerinin 1 Mart 2018'de yürürlüğe gireceğini hatırlatan bir sirküler yayımladı.

MEPC 70'de kuru dökme yükler ile ilgili kabul edilen değişiklikler, yüklerin Karar MEPC.219(63): MARPOL Ek V'in Uygulanması için 2012 Kılavuzları'nda belirtilen kriterlere ve deniz çevresine zararlı olup olmadığına ilişkin donatan tarafından yapılan beyana göre sınıflandırılmasını şart koşuyor.

Karar MEPC.277(70)'de kabul edilen değişiklikler;

  • MARPOL Sözleşmesi Ek V, Kural 4 ve Kural 6'da (çöp boşaltımı şartları), kuru dökme yüklerin sınıflandırılması için kriterler getirilmesine ilişkin değişiklikler,
  • Yük kalıntılarının Atık Alım Tesislerine verilmesi/boşaltılması ile ilgili bilginin ayırt edilmesi amacıyla Çöp Kayıt Defteri formunda iyileştirme yapılmıştır. Başlıca değişiklik; atılan çöplerin kaydının Bölüm I ve Bölüm II olarak ikiye ayrılmasıdır. Bölüm I tüm gemiler için kullanılacak olup, Bölüm II yalnızca kuru dökme yük taşıyan gemiler için gerekli olacaktır,
  • Yeni çöp sınıfı olan "E-atık" Çöp Kayıt Defteri formunda yer almıştır. E-atık; parçalar, alt gruplar ve sarf malzemeleri de dâhil olmak üzere çöp olarak atılan herhangi bir elektronik ekipmanı tanımlamaktadır,
  • Çöp Kayıt Defteri formunda Bölüm I'e ilave bir tablo getirilmesi,
  • EK V Kural 10'un, Ek'li Çöp Kayıt Defteri formuna uyumlaştırılması, şeklindedir.

Buna ilaveten gemi işletmecilerinin güncel MARPOL Ek V çöp boşaltımı gerekliliklerine uyum sağlamak için;

  • Etkin ve güncel bir Çöp Yönetim Planı ve Çöp Kayıt Defteri bulundurmaları,
  • Gemide "E-atık" ve "Yük Kalıntıları"na dair yeni Çöp Türlerini işaretlemeleri hususunda mürettebatlarını bilgilendirmeleri gerektiği belirtilmiştir.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

Rotterdam Limanı çevreci denizciliği teşvik ediyor

 
 

​Rotterdam Limanı; çevreci gemileri, özel liman harçlarında indirim ile ödüllendirerek sürdürülebilirliğe giden yolda iklim değişikliğini azaltmayı hedefliyor.

31 puan ve üzerinde puana sahip Çevresel Gemi İndeksi (Environment Ship Index - ESI) ile Rotterdam'a ulaşan açık deniz gemileri, gros ton başına liman ücretinde %10 indirimle ödüllendiriliyor.

Çevresel Gemi İndeksi, diğer Kuzeybatı Avrupa limanlarıyla birlikte Dünya Limanları İklim Girişimi (World Ports Climate Initiative - WPCI) şemsiyesi altında oluşturulmuştur. Eğer gemi iyi bir ESI-NOx indeksine sahip ise bu indirim oranı iki katına çıkarılmaktadır. Bu kadar düşük NOx emisyonları, yakıt olarak LNG kullanımı veya büyük katalizorlerle gerçekleştirilmektedir.

Liman Yönetim Kurulu, yüksek ESI puanına sahip gemilere 2016 yılında neredeyse 3 milyon Euro indirim yapıldığını bildirdi. Bununla birlikte indirim oranı daha da arttırılabilir. 20.000 ton ve üzeri yükleme kapasitesine sahip petrol, LNG veya ürün tankerleri, Yeşil Ödül sahibi olmaları halinde liman ücretinde aslında %6 ilave bir indirim daha kazanacaktır.

Söz konusu teşvikler yalnızca açık deniz gemileriyle sınırlı değildir. İç sulardaki deniz taşımacılığı     sektörü de geminin Yeşil Ödül'e sahip olmasına ve deniz motoru performansının CCR2 emisyon gerekliliklerini sağlamasına bağlı olarak, %30'a kadar çıkan oranlarda liman ücreti indirimleriyle ilgili teşvikler almaktadır. Bu bağlamda 2016 yılında, iç sularda deniz taşımacılığı yapan hemen hemen 600 şirket teşvik almıştır.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

Akdeniz'de 2017 bilançosu: 2 bin 800 ölüm

 
 

​Akdeniz üzerinden Avrupa'ya ulaşan sığınmacıların sayısının 2017 yılı başından bu yana 150 bine ulaştığı, Akdeniz sularında en az 2 bin 800 kişinin boğularak can verdiği açıklandı. Uluslararası Göç Örgütü'nün (IOM) verilerine göre 2017 yılının başından bu yana Akdeniz üzerinden Avrupa'ya yaklaşık 150 bin sığınmacı ulaştı. Bu rakamla, bir önceki yıla oranla düşüş kaydedildiği belirtildi.

Uluslararası Göç Örgütü tarafından Cenevre'de yapılan açıklamada 2016 Ocak ayından 22 Ekim 2016 tarihine kadar Akdeniz rotası üzerinden yaklaşık 325 bin sığınmacının Avrupa'ya ulaştığı bilgisi verildi. Detaylı bilgi haberimizin devamında yer almaktadır.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

Tekirdağ Limanı özelleştiriliyor

 
 

​Türkiye Denizcilik İşletmeleri AŞ'ye ait Tekirdağ Limanı, Özelleştirme İdare Başkanlığı resmi sitesinden yapılan duyuruya göre 36 yıl süreyle "işletme hakkının verilmesi" yöntemiyle özelleştirilecek.

Özelleştirme İdaresi Başkanlığı (ÖİB) resmi internet sitesinde yer alan duyuruya göre, özelleştirme ihalesi, birden fazla teklif sahibinden kapalı zarf içerisinde teklif almak ve görüşmeler yapmak suretiyle "pazarlık usulü" ile gerçekleştirilecek. İhale komisyonunca gerekli görüldüğü takdirde ihale, pazarlık görüşmesine devam edilen teklif sahiplerinin katılımı ile yapılacak açık artırma suretiyle sonuçlandırılabilecek.

İhale için son teklif verme tarihi 20 Aralık 2017, geçici teminat bedeli ise 15 milyon Türk Lirası olarak belirlendi. Türkiye Denizcilik İşletmeleri'ne bağlı Tekirdağ Limanı, 2010 yılında açılan demiryolu hattıyla Türkiye'nin ender demiryolu bağlantılı limanı olmuştu.

Devamı İçin Tıklayın

 
İMEAK Deniz Ticaret Odası