ODADAN HABERLER

 

Yönetim Kurulumuz sektörel ziyaretlerde bulundu – 3-4 Kasım 2017

 
 

​Yönetim Kurulumuz, 3 Kasım 2017 tarihinde İzmir Şubemizi ve Aliağa bölgesini, 4 Kasım 2017 tarihinde ise Çeşme Denizciler Derneği'ni ziyaret etmiş ve Çeşme bölgesinde bulunan Üyelerimizle bir araya gelmiştir. Yönetim Kurulumuz yine 4 Kasım'da, Kuşadası ve Didim Bölgesindeki sektör temsilcileriyle bir araya gelmiştir. Anılan ziyaretlerde sektörel sorunlar ve çözüm önerileri görüşülmüştür.

 
 

“Donatanların Sorunlarının Görüşülmesi ve Verilecek Destekler” konulu toplantı düzenlendi - 7 Kasım 2017

 
 

​Ekonomi Bakanlığı Serbest Bölgeler, Yurtdışı Yatırım ve Hizmetler Genel Müdürlüğü Daire Başkanı Sn. Vahap Metin DEĞER ve ekibinin katılımı ile, Üyelerimize yönelik Ekonomi Bakanlığı ile ilgili "Donatanların Sorunlarının Görüşülmesi ve Verilecek Destekler" konulu bir toplantı 7 Kasım 2017 tarihinde Odamız meclis salonunda düzenlenmiştir. Söz konusu Toplantıda, Döviz Kazandırıcı Hizmet Sektörleri Markalaşma Destekleri Hakkında Karar (2015/9 Sayılı Karar) ile ilgili Ekonomi Bakanlığı tarafından bir sunum yapılmıştır.  Sunum sonunda, Ekonomi Bakanlığı'nca denizcilik sektörüne verilebilecek destekler konusunda bilgi alışverişinde bulunulmuş, denizcilik sektörümüzün Ekonomi Bakanlığı'nın 2015/9 Sayılı Karar kapsamındaki destek programları içinde işbirliği kuruluşlarının desteklenmesi kapsamında değerlendirilebileceği belirtilmiş, sektörümüzün Ekonomi Bakanlığı'ndan beklentileri dile getirilmiş ve Üyelerimizin sorunlarına cevap aranmıştır.

 
 

Panama Denizcilik İdaresi ile Türk Loydu arasındaki protokolün imza törenine Odamızca katılım sağlandı – 7 Kasım 2017

 
 

​Türk Loydu ve Panama Denizcilik İdaresi arasında imzalanan Protokol ile Türk Loydu'nun Panama Bayraklı Gemiler için yetkilendirilmesine ilişkin imza töreni 7 Kasım 2017 tarihinde gerçekleştirilmiştir.

Yetki Devri Protokolü ile daha önce yetki alınmış 16 Bayrak Devletine ek olarak Panama Bayraklı gemilerin test, sörvey ve sertifikalandırma işlemleri de Panama Denizcilik İdaresi adına Türk Loydu tarafından yürütülebilecektir.

Törene, Panama Denizcilik İdaresi Deniz Ticareti Genel Müdürü Sn. Fernando SOLORZANO, Panama İstanbul Başkonsolosu Sn. Andres NUNEZ, Türk Loydu Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Sn. Cem MELİKOĞLU, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Tersaneler ve Kıyı Yapıları Genel Müdür Yardımcısı Sn. Naci KAYA, Odamız Yönetim Kurulu Başkanı Sn. Metin KALKAVAN, Yönetim Kurulu Üyeleri Sn. Kaptan M. Alev TUNÇ ve Sn. Süalp Ö. ÜRKMEZ ile sektörün önde gelen kuruluşlarının temsilcileri katılmıştır.

 
 

BIMCO Toplantılarına Odamızca katılım sağlandı – 13-15 Kasım 2017

 
 

​13-15 Kasım 2017 tarihleri arasında Kopenhag'da düzenlenen BIMCO Yönetim Kurulu ve Dokümantasyon Komitesi toplantılarına Yönetim Kurulu Üyemiz Sn. Şadan KAPTANOĞLU ve Yönetim Kurulu Sayman Üyemiz Sn. Ö. Faruk MİRAS katılım sağlamıştır.

 
 

Dış Ticaret ve Yatırım İletişim Noktaları Eğitimi’ne Odamızca katılım sağlandı – 15-17 Kasım 2017

 
 

​TOBB Müşterek Konsey Toplantısı esnasında Ekonomi Bakanlığı'nın faaliyetleri ve Devlet desteklerine ilişkin, firmaların yerel düzeyde bilgilendirilmesi amacıyla, Odalar ve Ekonomi Bakanlığı arasında etkili bir iletişim mekanizmasının sağlanması hususunda mutabık kalınmıştır. Bu çerçevede Ekonomi Bakanlığı'nca düzenlenen Dış Ticaret ve Yatırım İletişim Noktaları Eğitimi, Ankara'da Ekonomi Bakanlığı konferans salonunda gerçekleştirilmiştir. Söz konusu Eğitime Sekreteryamızca katılım sağlanmıştır.

 
 

7. Dhow Festivali’ne Odamızca katılım sağlandı – 14-18 Kasım 2017

 
 

​Katar Emir'inin himayesinde 7. Dhow  (Geleneksel ahşap tekne) Festivali 14-18 Kasım 2017 tarihlerinde gerçekleştirilmiş olup, söz konusu Festivale Ülkemiz "Türk Denizcilik Mirası ve Körfez Bölgesiyle İlişkisi" temasıyla başmisafir olarak davet edilmiştir. Festivale, Odamız Yönetim Kurulu Başkanı Sn. Metin KALKAVAN, Yönetim Kurulu Üyelerimiz Sn. Süalp Ö. ÜRKMEZ ve Sn. Koray DENİZ katılım sağlamıştır.

 
 

Liman Devleti Kontrolleri ile ilgili Türk -Yunan Teknik Heyeti Toplantısı – 16-17 Kasım 2017

 
 

Türk bayraklı ilkel yapılı ahşap teknelere yönelik, Yunanistan limanlarında yapılan Liman Devleti Kontrollerinde (PSC) tutulmaların ve ticari kayıpların engellenmesi ve ikili ilişkilerin geliştirilmesi maksadıyla İstanbul'da 16-17 Kasım 2017 tarihlerinde heyetler arası görüşmeler yapılmıştır.

Görüşmelere; Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, Deniz ve İçsular Düzenleme Genel Müdürlüğü, Gemi Denetim Dairesi Başkanı Sn. Yılmaz TAŞCI, Yunanistan Heyetine ise Avrupa Birliği Denizcilik Politikaları ve Uluslararası Organizasyonları Başkanı Sn. Christos KONTOROUCHAS başkanlık etmiştir.

Toplantıda; ilkel yapılı ahşap teknelerin yaşadığı sıkıntıların giderilmesi için geliştirilecek çözüm önerileri üzerinde çalışılmaya devam edilmesi kararı alınmıştır, Toplantıya Yönetim Kurulu Üyemiz Sn. Kaptan Alev TUNÇ ve Odamız Sekreteryası tarafından katılım sağlanmıştır.

 
 

Personelimize “Mutluluk Yönetimi” ve “Bireysel Gelişim ve Performans Arttırma Teknikleri” konularında eğitimler verildi - 16-17 Kasım 2017

 
 

​16 Kasım 2017 tarihinde, personelimize  "Bireysel Gelişim ve Performans Arttırma Teknikleri" konulu bir eğitimi verilmiştir. Söz konusu eğitim ile; hedeflerin belirlenmesi, kişisel farkındalığın sağlanması, kişiler arası iletişim ve etkileşim yöntemleri konuları aktarılarak, başarılı olmak için bireysel gelişim ve performans arttırma tekniklerinin öğrenilmesi hedeflenmiştir.

17 Kasım 2017 tarihinde ise, personelimiz "Mutluluk Yönetimi" eğitimi almıştır. Söz konusu eğitim ile; mutluluğun insan hayatında ve iş yaşamındaki öneminin kavranması, mutluluk ve performans arasındaki ilişkinin incelenmesi ve mutluluk yönetiminin gerçekleştirilebilmesi hedeflenmiştir.

 
 

İSKİF 2017 Fuarına Odamızca katılım sağlandı - 17 – 19 Kasım 2017

 
 

​İstanbul Kariyer ve İstihdam Fuarı (İSKİF 2017) 17-19 Kasım 2017 tarihlerinde Yeşilköy WOW Otel'de gerçekleştirilmiştir. Odamızca katılım sağlanan Fuar'da, ziyaretçilere Odamız ve İŞKUR ile imzalanan protokol kapsamında Odamızda kurulan İŞKUR Hizmet Noktası hakkında bilgi verilmiş ve sektörümüz tanıtılmıştır.

 
 

Ticaretin Kolaylaştırılması Anlaşması Çalışma Grubu Toplantısı’na katılım sağlandı – 22-24 Kasım 2017

 
 

​Ankara'da Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'nda, AB ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü'nün organizasyonu ile 22-24 Kasım 2017 tarihlerinde düzenlenen 'Ticaretin Kolaylaştırılması Anlaşması Çalışma Grubu Toplantısı'na Odamızca katılım sağlanmıştır. Üç gün süren toplantıda;  2018-2022 yıllarını kapsayan 'Ticaretin Kolaylaştırılması Türkiye Stratejisi ve Eylem Planı'na nihai şekil verilmeye çalışılmıştır.

 
 

Yüzme Suyu Alanlarının Korunması ve Mavi Bayrak Uygulaması Toplantısı - 23 Kasım 2017

 
 

​Yüzme Suyu Alanlarının Korunması ve Mavi Bayrak Uygulaması Toplantısı, Müsteşar Prof. Dr. Sn. Mustafa ÖZTÜRK başkanlığında 23 Kasım 2017 tarihinde yapılmış olup, turizm potansiyeli yüksek olan deniz ve kıyı alanlarımızı etkileyen faaliyetler ile kıyılarımızda atık ve atık su yönetimi konuları görüşülmüştür.  Deniz çöplerinden ve derelerden kaynaklanan deniz kirliliği, Mavi Bayrak verilen plajların kalitesinde yaşanan düşüşler,  çevre eğitimi ve bilinçlendirme ihtiyacı konularının ele alındığı Toplantıya Odamızca katılım sağlanmıştır. Toplantıda, denizlerimiz için, çevresel hedefler belirlenerek bir "Eylem Planı" hazırlanması ve 1 ay sonra tekrar planın görüşülmesi kararı alınmıştır.

 
 

IMO 30. Dönem Genel Kurul Toplantısı - 27 Kasım-6 Aralık 2017

 
 

​IMO 30. Dönem Genel Kurul Toplantısı 27 – 6 Aralık 2017 tarihleri arasında Londra'da gerçekleştirilmiş olup, toplantı sırasında IMO Konsey Üyeliği seçimleri de yapılmıştır. Ülkemizin C kategorisinden Konsey üyeliği adaylığının desteklenmesi amacıyla 27 Kasım 2017 tarihinde IMO yerleşkesinde Türkiye tarafından bir resepsiyon düzenlenmiştir. Başbakanımız Sn. Binali YILDIRIM'ın ve UDHB Müsteşarı Sn. Suat Hayri AKA'nın da katıldığı resepsiyona, Yönetim Kurulu Başkanımız Sn. Metin KALKAVAN, Yönetim Kurulu Sayman Üyemiz Sn. Faruk MİRAS, Yönetim Kurulu Üyemiz Sn. Koray DENİZ, Yönetim Kurulu Üyemiz Sn. Kpt. M. Alev TUNÇ ile birlikte TOBB Türkiye Denizcilik Meclisi Başkanı Sn. Erol YÜCEL ve Odamız İzmir Şubesi Meclis Başkanı Sn. Geza DOLOGH katılım sağlamışlardır. Konsey Üyeliği seçimleri sonucunda Ülkemiz 2018 – 2019 dönemi için C kategorisi üyeliğine yeniden seçilmiştir.

 
 

“Ege Adalarına Çalışan Feribot Gemilerin Klaslanma Zorunluluğu ve Geçiş Şartları” - 29 Kasım 2017

 
 

​UDHB Müsteşarı Sn. Suat Hayri AKA'dan alınan randevu uyarınca UDHB'de "Ege Adalarına Çalışan Feribot Gemilerin Klaslanma Zorunluluğu ve Geçiş Şartları" konulu Toplantı Odamız Yönetim Kurulu Üyesi Sn. Faruk OKUYUCU ve İzmir Şube Yönetim Kurulu Başkanı Sn. Yusuf ÖZTÜRK katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Deniz ve İç Sular Genel Müdürü Sn. Durmuş ÜNÜVAR'ın da katıldığı Toplantıda gemilerin klaslanması konusunda idaremizin her türlü katkıyı sağlayacağı belirtilmiştir.

 

SEKTÖRDEN HABERLER

 

Gemiadamları ve işletmeciler üzerindeki idari yüklerin hafifletilmesine ihtiyaç var

 
 

​ECSA ve Avrupa Taşımacılık İşçileri Federasyonu (ETF), 8-10 Kasım 2017 tarihlerinde Talinn'de gerçekleştirilen Dijital Taşımacılık Günleri'nde, gemi mürettebatının ve şirketlerinin karşı karşıya kaldığı idari yüklerin azaltılması çağrısında bulundu.

Haziran 2016'dan bu yana Avrupa limanlarındaki gemiler için raporlama formalitelerini basitleştirmeyi ve rasyonel hale getirmeyi amaçlayan AB Raporlama Formaliteleri Direktifi (Reporting Formalities' Directive) ne yazık ki amacına ulaşamamıştır. Aksine, mürettebat ve şirketler daha önce olmadığı kadar kötü bir durumla karşı karşıyadır. Tek bir Avrupa penceresinin oluşturulmasından ziyade, değişik ulusal çözümler geliştirilmiş ve hatta Üye Devlet seviyesinde dahi çoğunlukla tek bir çözüm söz konusu olmamıştır. Mevcut durum, idari iş yükünü ve gemiadamlarının bitkin düşme tehlikesini artırmaktadır.

ECSA ve ETF, Avrupa Komisyonu'nun Raporlama Formaliteleri Direktifi ile alakalı problemleri ve bu problemlerin aciliyetini kavramış olmasından memnuniyet duymaktadır. Avrupa Denizcilik Tek Pencere (European Maritime Single Window - EMSW) ortamına ilişkin Etki Değerlendirmesinin başlatılmasını olumlu karşılayan ECSA ve ETF, 2018 yılı baharında bu konuda iddialı bir öneriyi dört gözle beklemektedir. ETF ve ECSA, AB Üyesi Devletleri özellikle istekli olmaya davet ediyor ve gerçek anlamda basitleştirmenin sağlanabilmesinin ve gereksiz idari yüklerin azaltılmasının yalnızca uyumlaştırma yoluyla başarılabileceğini ileri sürüyor.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

Denizcilerin akıl sağlığını önemseyen otonom gemilerle yeni bir dönem başlayacak

 
 

​Denizcilik sektörü, otonom gemilerle yeni bir döneme hazırlanıyor. Otomatikleştirilmiş gemi elektronik sistemlerine artan güven, mürettebatın el becerisine olan ihtiyacı azalttı fakat bir taraftan da bilişsel yetenekleri daha önemli kıldı.

Akıl sağlığının, bilişsel süreçleri ve dikkat, hafıza, kritik düşünme gibi zihinsel işlevlerdeki algısal ve düşünsel becerileri olumsuz etkilediği biliniyor. Zihinsel süreçler ya da teknik olmayan beceriler ile teknoloji birbirinden bağımsız kategoriler değil, birbirine yardımcı faktörlerdir.

Denizcilik sektörü, denizciler arasında sıklıkla görüldüğü halde akıl sağlığını tehdit eden sorunları çoğunlukla göz ardı ediyor. Dikkat, hafıza ve konsantrasyon gibi bilişsel süreçlerin zarar görmesi, kontrol edilemeyen tepkilere, risklerin yeterince iyi değerlendirilememesine, kararsızlığa ve sorun çözme yeteneklerinin zayıflamasına neden olabilir. Ve tüm bunlar kişinin, mürettebatın ve geminin güvenliğini tehlikeye atarken, hata yapma riskini arttırabilir. Alexandra KALOULİS'in TradeWinds'te yayımlanan makalesinin devamını haberimizde bulabilirsiniz.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

IMO, enkaz kaldırma çalışmaları için en iyi uygulama kılavuzu hazırlamalı

 
 

​TradeWinds Gazetesi'ne yazdığı bir makalede Kaptan Jonathan WALKER, gemi enkazı kaldırma süreçlerinin neden çok uzun sürdüğünü ve sürecin neden sık sık mürettebat, gemi sahibi ve çevre aleyhine sonuçlandığını soruyor. WALKER'a göre, gittikçe daha sık karşılaşılan bu sorunun temelinde; hazırlık, anlayış ve işbirliği bakımından yetersizlikler vardır. WALKER, bu tür durumlara çözüm olarak, bağımsız devletlerin yargılama yetkisi alanlarını hükümetleriyle görüşerek netleştirmesi gerektiğini ve IMO'nun sorumluluğunda yürütülecek böyle bir uygulamanın yararlı olacağını düşünüyor. IMO tarafından yeni hazırlanacak bir kod, uluslararası geçerliliği olan şeffaf ve tutarlı prosedürler ortaya koyarak tüm tarafların sürece en etkili katkıyı yapmasını sağlayabilir. WALKER'ın, Nairobi Uluslararası Enkaz Kaldırma Konvansiyonu hakkındaki düşüncelerini öğrenmek için haberimizin devamını okuyabilirsiniz.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

Liman Devleti Kontrol rejimleri arasındaki işbirliği, uyum ve bilgi paylaşımı güçlendirilecek

 
 

​Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO), 24-26 Ekim 2017 tarihlerinde Liman Devleti Kontrolü (PSC) hakkında atölye çalışması düzenledi. Katılımcılar, istatistiksel çıktıların geliştirilmesi ve PSC rejim sistemlerinin daha uyumlu bir hale getirilmesi için çalışacaklarını ifade etti. Ayrıca, "siyah/gri/beyaz liste" uygulamasından, söz konusu geminin risk profilinin ortaya konmasına dayanan bir yaklaşımın olanaklarını araştırmaya karar verdiler. IMO'nun çalışmalarının nasıl sonuçlandığını takip etmek, gemideki uygulamalarla ilgili doğrudan bilgi toplamak ve teknik işbirliği ile kapasite arttırma faaliyetlerini desteklemek için IMO ve PSC rejimleri arasındaki ortaklığın daha ileri bir düzeye taşınması tavsiye edildi. Toplantıda ortaya konan diğer bazı görüşler haberimizin devamında yer almaktadır.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

BM İklim Konferansı katılımcısı ICS, deniz taşımacılığında sıfır karbon vizyonunu savunuyor

 
 

​ICS, 6-17 Kasım 2017 arasında Bonn'da düzenlenen Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Konferansı'nda (COP 23), CO2 seviyelerini azaltma stratejisiyle ilgili IMO'yu desteklediğini belirtti. ICS'ye göre bu vizyon yenilenebilir enerji kullanan akü veya yakıt hücreleri ile hidrojen gibi yeni teknolojiler sayesinde başarılabilir. ICS Politikalar Direktörü Simon BENNETT konu ile ilgili şu açıklamada bulundu:

"Japonya, 2060 itibariyle toplam emisyonun % 50 oranında azaltılabileceğini gösteren detaylı bir planı IMO'ya sunmuştur. Deniz ticaretinin gittikçe arttığı dikkate alındığında, bu aralıktaki bir hedef, halen iddialı olmakla birlikte, aynı zamanda daha gerçekçi durmaktadır.

İlk IMO stratejisi önümüzdeki Nisan ayında kabul edildikten sonra hükümetler emisyon azaltımı için bir sayı belirleyecektir. Çin ve Hindistan gibi büyük ekonomilerin, ticaret faaliyetleri ve sürdürülebilir kalkınmayla ilgili haklı endişeleri de gözetilecektir." ICS'nin konuyla ilgili basın bildirisi Odamızda yapılan Türkçe çevrisini haberimizin devamında yer almaktadır.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

Madagaskar’a veba uyarısı

 
 

​ICS ve Uluslararası Taşımacılık İşçileri Federasyonu (ITF), Madagaskar'da baş gösteren "pnömonik veba" hastalığı, belirtileri ve alınması gereken önlemlerle ilgili ortak bir metin yayımladı.

Bu önlemler arasında şunlar yer aldı: Madagaskar limanlarına uğrayan gemilerdeki mürettebat; ülkedeki vebanın salgın olduğundan haberdar edilmeli ve önlemler, temas sonrası kemoprofilaksi (risk altındaki kişilerin ilaçla korunması) ve hastalık belirtilerinin görülmesi halinde tıbbi yardım için başvurulacak noktalar hakkında bilgilendirilmelidir. Nakliye şirketi, gemideki ilaç dolabında antibiyotik bulunup bulunmadığını kontrol etmelidir.

Dünya Sağlık Örgütü (WHO) ise bit ısırıklarına karşı dikkatli olunması, ölü hayvanlarla ve enfeksiyonlu malzemelerle temas edilmemesi, pnömonik vebaya yakalanan kişilerle yakın temastan kaçınılması ve Madagaskar dönüşü hastalık belirtilerinin baş göstermesi halinde hemen tıbbi yardım alınması gerektiğini duyurdu. 

Devamı İçin Tıklayın

 
 

ICS ve CMI, Denizcilik Sözleşmelerinin Onaylanması Hakkındaki Kampanyasını Güncelliyor

 
 

​ICS ve deniz hukukçularının uluslararası birliği Uluslararası Deniz Hukukçuları Komitesi (CMI), başta IMO tarafından kabul edilen konvansiyonlar olmak üzere, uluslararası denizcilik konvansiyonlarının hükümetler tarafından onaylamasını teşvik etmek amacıyla güncellenmiş bir broşür yayımladı.

Denizcilik Sözleşmelerinin Onaylanmasının Teşvik Edilmesi (Promoting Maritime Treaty Ratification) isimli broşür, daha büyük ölçekli bir küresel kabule ihtiyacı olan bazı önemli denizcilik anlaşmalarının yaygın şekilde onaylanmalarını teşvik etmeyi amaçlıyor. Dünya çapında yürürlüğe girebilmek için hükümetlerden yeterli onayı henüz alamamış olan bazı önemli anlaşmalar bu kapsamdadır. Detaylı bilgi haberimizin devamında yer alıyor.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

ICS: Çevresel sürdürülebilirlik ekonomik sürdürülebilirliği gerektiriyor

 
 

​ICS'in, 20 Kasım 2017'de Paris'te "yeşil büyüme" ile ilgili düzenlenen bir çalıştayda, OECD Gemi İnşa Çalışma Grubu'ndaki hükümetlerin ticaret temsilcilerine yaptığı konuşmanın başlıca mesajı: "Denizcilik endüstrisi, ekonomik olarak sürdürülebilir olduğu takdirde çevresel olarak sürdürülebilir" şeklindeydi.

ICS Politika Müdürü Simon BENNETT'e göre armatörler için daimi sorun; tersaneleri ihtiyaç fazlası gemi üretimi için teşvik eden hükümet sübvansiyonları ve destek tedbirlerinin de etkisiyle görülen kapasite fazlasıdır.

BENNETT, "Hükümetler, BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri'nin gerçekleştirilmesinde denizcilik sektörüne yardımcı olmak konusunda ciddiyse, OECD'nin gemi yapımında piyasa baskısı yaratan önlemlerin kaldırılması ile ilgili küresel bir anlaşma sağlamak için yeniden çaba göstermesi gerekmektedir. Gemi inşa ile ilgili çalışma grubunun 50 yılı aşkın süredir bulunmasına karşın henüz çok az ilerleme kaydetmiş olması, birkaç yıldır askıda olan yeni bir OECD anlaşmasına dair müzakerelerin son turu ile birlikte hayal kırıklığı yaratmaktadır" diye ifade etmiştir.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

CO2 emisyonu hedefleri IMO Üye Devletleri arasında fikir ayrılığı yaratıyor

 
 

​Çevreci örgütler daha radikal kararlar alınması için çağrı yaparken; gelişmiş ve gelişmekte olan ekonomiler, kanun düzenleyicilerin karbon emisyonu azaltımı stratejisinin etkileriyle ilgili fikir ayrılığına düşmektedir.

Kanun düzenleyiciler denizcilik kaynaklı sera gazlarının azaltılması için muhtemel hedefler hazırlamıştır. IMO sera gazları çalışma grubundaki temsilcilerin; önümüzdeki bahar döneminde kabul edilmek üzere uzun vadeli bir planın hazırlanması için baskı altında kaldığı zorlu müzakereleri, taslak hedefler takip etmektedir.

IMO çalışma grubuna yakın kaynaklar, görünürdeki fikir birliğine karşın üye devletler arasında halen farklı düşünceler olduğunu ve hedeflerin tartışılabilir olması koşuluyla anlaşma sağlandığını ifade etmektedir. Emisyon azaltımı hedeflerinin ticarete ve ekonomik gelişmeye etkileriyle ilgili endişe duyan Brezilya ve Suudi Arabistan gibi gelişmiş ve gelişmekte olan ülkeler arasında açık olarak fikir ayrılığı bulunmaktadır.

Ayrıca bir IMO temsilcisi, artan oranlarda bir karbon emisyonu azaltımı programının kabulü konusunda ABD'yi çekimser olarak nitelendirmektedir. Avrupa ülkeleri, Japonya ve Çin ise daha fazla azaltım hedeflerinde ısrarcı olan IMO üyeleridir.

TradeWinds'e konuşan bir kaynak, "Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkeler arasında halen aşılması gereken büyük farklılıklar vardır. IMO tarafından 2018 yılı Nisan ayında anlamlı bir strateji kabul edilmesi durumunda, bu konu hayati önem taşıyacaktır" diye ifade etmiştir.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

İzlanda MARPOL Ek VI’ya taraf oldu

 
 

​IMO'nun gemilerden kaynaklanan hava kirliliğinin önlenmesi ile ilgili sözleşmesi İzlanda tarafından imzalandı. Böylece sözleşmeye taraf olan toplam ülke sayısı 89'a yükselmiş olup, bu ülkeler dünya deniz ticareti tonajının %96'dan fazlasını temsil etmektedir.

MARPOL Ek VI, gemilerin oluşturduğu egzoz gazlarında bulunan kükürt oksitler ile azot oksitlerin de dahil olduğu ana hava kirleticileri sınırlandırmakta ve ozon tabakasını incelten maddelerin kasıtlı olarak atmosfere salınmasını önlemektedir. Ayrıca sözleşme, gemilerden kaynaklanan sera gazı emisyonlarının azaltılması amacıyla enerji verimliliği önlemlerini de içermektedir.

İzlanda'nın İngiltere Büyükelçisi Stefán Haukur JÓHANNESSON, sözleşmeye katılım belgesini vermek üzere IMO Genel Sekreteri Kitack LİM ile IMO Genel Merkezi 22 Kasım 2017 tarihinde Londra'da bir araya geldi.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

İstilacı türler IMO’nun gündeminde

 
 

​İstilacı türlerin yayılması, Dünya'nın ekolojik ve ekonomik refahı açısından en büyük tehditlerden biri olarak görülmektedir. Bu türler, biyoçeşitliliğe ve genellikle geri dönüşü olmayan bir şekilde çevreye büyük zarar vermektedir. Dahası kıyı ve deniz çevresinde yer alan endüstrilere zarar veren ve altyapıları için pahalıya mal olan önemli ekonomik etkileri bulunmaktadır. Ayrıca sağlığa doğrudan ve dolaylı etkileri de gitgide ciddi bir hal almaktadır. Gemiler, istilacı sucul türler için bir taşıyıcı olarak görülmüştür. Bu, istilacı türlerin gemilerin balast suyu ile taşınması veya "organik tutunma" olarak tanımlanan gemilerin gövdesine ve dış yüzeylerine tutunma şeklinde gerçekleşebilir. IMO; sucul canlıların yayılmasını sınırlamak amacıyla gemilerin balast sularını yönetmesini gerektiren Balast Suyu Yönetimi  (BWM) Sözleşmesi'nde, balast suyu ile taşınan istilacı sucul türleri ele almaktadır.

BWM Sözleşmesi Eylül 2017'de yürürlüğe girmiştir. Liaison Group tarafından Brüksel'de (22-23 Kasım) düzenlenen 8. dönem toplantısında İstilacı Yabancı Türler konusu ele alınmıştır. IMO temsilcisi Theofanis KARAYANNIS; BWM Sözleşmesi hükümleri hakkında genel bilgi vermiş olup, sözleşmenin uygulanması ve yaptırımları yönünden açıklamada bulunmuştur. Organik tutunma konusu da gündeme alınmış olup; Mr. KARAYANNIS IMO Organik Tutunma Kılavuzları'nun etkin kullanımında, gemi gövdelerinden kaynaklanan biyolojik istilalara değinmek amacıyla IMO'nun yeni Glo-Fouling projesi ile ilgili son gelişmeler hakkında bilgi vermiştir.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

Deniz Haydutluğu ve Silahlı Soygun Raporları

 
 

​1 -30 Eylül 2017 tarihleri arasında ulusal ve uluslararası sularda gemilere karşı düzenlenen deniz haydutluğu ve silahlı soygun raporlarına haberimizin devamından erişilebilmektedir.

Devamı İçin Tıklayın

 
İMEAK Deniz Ticaret Odası