• Anasayfa
  • |
  • Scrubberlar Petrol Sektörünün Ağır Kükürtlü Yakıtları Elden Çıkarmasına Yardımcı Oluyor

Scrubberlar Petrol Sektörünün Ağır Kükürtlü Yakıtları Elden Çıkarmasına Yardımcı Oluyor

​Singapur'daki Amerex Petroleum şirketinde uluslararası enerji komisyoncusu olarak çalışan Sn. Andrew MAWİCKE'in, rafineriler yüksek kükürt kalıntılarını kırmak için yatırım yapana kadar, egzoz gazı temizleme sistemlerinin, kullanışlı bir destek teknolojisi olduğunu belirttiği, 

TradeWinds gazetesinin, geçtiğimiz günlerde, "scrubber kullanan gemi sahiplerinin ve kiralama şirketlerinin tarihin yanlış tarafında kalacağını" savunduğu, fakat bu durum belirtilirken göz ardı edilen bazı gerçeklerin olduğu, 

1 Ocak 2020'ye gelindiğinde, gemilerin çoğunun MGO (marine gasoil) ve daha az bir seviyeye kadar düşük kükürtlü (%0,5) yakıt (LSFO) kullanacağı, scrubber kullanıcılarının yeni kurallara uymak için kapalı devre kullanmayıp, arz fazlası olan kükürtlü yakıta (HSFO) baktıkları ve petrol piyasasının bu HSFO'dan kurtulmasına yardımcı olacak bir iş planına önemli miktarda para harcadıkları,  

Eğer yenilenmiş bir enerji üretim pazarına ucuz HSFO gönderilirse, kükürdün gezegeni kirletmeye devam edeceği, 

Irak, İran, Venezuela ve Meksika gibi ülkelerin, bir günde sadece 60.000 varil dönüştüren artık yakıt katalitik parçalama rafineri birimi için 1 milyar dolar harcayamayacakları, Rusya'nın, Vladimir Putin'in 2000 yılında iktidara gelmesinden bu yana rafinerilerini düzenli olarak geliştirdiği, ancak rafineri yenilenmesinin zaman aldığı ve pahalı olduğu, 

Ancak HSFO fiyatı yeterince ucuzladığında, HSFO üreticilerinin kalıntı yakıttan değer elde etmek için rafineri güçlendirme finansmanını güvence altına almalarında, ekonomik teşviklerin mevcut olacağı, 

2020 yılına kadar var olacak olan HSFO arz fazlasının giderilmesinde scrubber endüstrisinin riskli ve zaman sınırlı bir strateji olduğu, 

Yeterince HSFO bulunmaması ve çok fazla scrubber yatırımı yapılması durumunda, yatırımın zarar etmesine neden olacağı, rafinerilerin tamamen yenilendikten sonra, scrubberların kullanılmayacağı,

Birçok kişinin belirttiği gibi, kükürdün rafineride çıkarılmasının daha mantıklı olduğu ve bu durumun en sonunda mevcut olacağı, hiç kimsenin yedi yıla kadar scrubberları takmayacağı, 

Kalan HSFO'nun (bir kısmı hariç) piyasaya kolayca geri dönemeyeceği ve rafinerinin yanındaki toprağa veya göllere geri pompalanamayacağı, 

IMO 2020 tedbirlerini onaylayan düzenleyicilerin, MARPOL EK-VI kuralında  %0.5 kükürt limitini seçtikleri zaman, sektörün nasıl çalıştığı hakkında bir fikirleri olmadığı, IMO'nun (petrol endüstrisini anlayabilseydi), %0,5 yerine %1 kükürt limitini seçmiş olacağı, 

Scrubberların, IMO'nun çevre politikası ile petrol endüstrisinin gerçekleri arasındaki boşluğu doldurduğu, belirtilmiştir.