• Anasayfa
  • |
  • IMO gemilerin güvenli bir şekilde demirlemesi/bağlanması için bir rehber tasarısı üzerinde çalışıyor

IMO gemilerin güvenli bir şekilde demirlemesi/bağlanması için bir rehber tasarısı üzerinde çalışıyor

 

Deniz Kazaları Araştırma Alman Federal Bürosu (BSU), Maersk kazasından sonra yayımladığı bir raporda demirleme/bağlama işlemleriyle ilgili kuralların eksikliğine dikkat çekti.

Uzun zamandır bağlama/demirleme operasyonları (mooring operations) sırasında oluşan tehlikelerle ilgilenen Uluslararası Denizcilik Örgütü IMO, kapsayan bir rehber yönetmeliği hazırladı. Söz konusu kılavuzlarda özellikle risk değerlendirmesi üzerinde duruluyor.

Uluslararası Deniz Ticaret Odası ICS her ne kadar IMO'nun bu hamlesini desteklese de risk değerlendirmesi vurgusundan yana endişe taşıdığını belirtti. Gemi tasarımı ve inşasıyla ilgilenen IMO alt komitesine sunduğu görüşte;

"Denizcilik idareleri, gemi sahipleri ve operatörler ile tasarımcı ve klas kuruluşlarına sağlanacak bilgilerin açık, yol gösterici ve etkili olması ve konunun tüm yönleriyle ele alınması için tasarı üzerinde daha fazla çalışılmalıdır," dedi.

Alman BSU, geçtiğimiz yıl Şubat ayında Maersk Kure adlı geminin anılan operasyon sırasında yaşanan ve bir kişinin ölümüyle sonuçlanan kazayla ilgili bir rapor yayımladı. Aniden kopan bir palamar halatı, operasyon sırasında vinçin yakınında duran bir gemiadamının ölümüne yol açtı.

Kazanın nedeni palamar halatının kullanıma elverişli şartları taşımamasında bulundu. BSU'nun "halat kullanılmaya devam edilirse tehlikeli olabilir" yönündeki uyarısı üzerine halat hemen değiştirildi.

Rapor, demirleme/bağlama donanımının standartlarını belirleyen kuralların bulunmadığına dikkat çekiyor:

"Dünyanın hiçbir yerinde palamar halatlarının kontrolüne yönelik zorunlu genel kurallar uygulanmamaktadır. Yedekte tutulan veya kullanılmayan halatlarla ilgili tavsiye kılavuzları bulunmamaktadır."

Tavsiye edilen tedbirlerle ilgili olarak raporda özetle şunlara yer veriliyor:

"Kontroller her altı ayda bir yapılmalı ve mürettebat gerekli her türlü eğitimi almış olmalı. En ufak bir şüphede dahi halatlar yenilenmeli. Durumları iyi görünse bile beş yıllık kullanımdan sonra halatlar değiştirilmeli."

 

Kaynak: 10.02.2017 tarihli TradeWinds Gazetesi - Adam Corbett haberi.