Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet ARSLAN, Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent TÜFENKCİ ile birlikte Liman Tek Pencere Sistemi Protokolü İmza Töreni'ne katıldı.

22.05.2018

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet ARSLAN, limanlara gelen gemilere ait bildirimlerin tek bir sistem üzerinden elektronik yapılmasına imkan sağlayacak "Liman Tek Pencere Sistemi Protokolü"ne Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent TÜFENKCİ ile imza attı.  

ARSLAN, limanlarda herhangi bir işlemle ilgili veri girildiğinde Liman Tek Pencere Sistemi ile tüm Bakanlıkların bunu kullanabileceğini belirterek, "Her Bakanlık için insanımız ayrı ayrı veri girmek zorunda kalmayacak." dedi.

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nda düzenlenen törende konuşan ARSLAN, Türkiye'nin son 15 yıllık süreçte gelişim adına büyük mesafeler kat ettiğini ve dünyanın en hızlı büyüyen ülkeleri arasında yer aldığını söyledi. Ekonomide yakalanan istikrarın denizcilik sektöründe de kendini gösterdiğini ifade eden ARSLAN, denizciliğin birçok alanında önemli atılımlar gerçekleştirildiğini bildirdi.

 

ARSLAN, denizlerden sağlanan imkanların artırılması, kaynakların ekonomiye kazandırılması ve en etkin şekilde kullanılması için bakanlıklarının öncülük yaptığına işaret ederek, son 15 yılda denizciliğin her alanında kayda değer artışların meydana geldiğini anlattı.

Türk sahipli yabancı bayraklı gemi ve teknelerin Türk bayrağına geçmeleri için başta vize ve vergi olmak üzere tüm engelleri kaldırdıklarını vurgulayan ARSLAN, "Hedefimiz 6 bin tekneye Türk bayrağı çekilmesiydi. Bugün itibarıyla 5 bin 740 teknemiz Türk bayrağına geçiş yaptı. Çok daha erken 6 bin rakamını yakalayacağız." diye konuştu.

"Sektörün iş ve işlemlerini kolaylaştırdık"

Türk gemi adamlarının, Türk ve yabancı bayraklı gemilerdeki istihdamına özel önem verdiklerine işaret eden ARSLAN, dünyada tercih edilir Türk gemi adamı yetiştirmek amacıyla eğitim kalitesini artırdıklarını ve dünya gemi işletmecilerine arz edilmesi için gerekli altyapı çalışmalarını yaptıklarını kaydetti.

Bakan ARSLAN, deniz ticaretinin kolaylaştırılmasının ve bürokrasinin azaltılmasının da önemli olduğuna dikkati çekerek, şöyle devam etti:

"Deniz ticareti işlemlerinin basitleştirilmesinin ve ilgili alanlarda yapılacak iyileştirmelerin sektörün dış ticaret maliyetlerini azaltıp, rekabet gücünü artırdığının farkındayız. Bu konuda birinci çalışma gümrük kapılarında olmak üzere Gümrük ve Ticaret Bakanlığı ile 15 yılda önemli çalışmalar yaptık. Bakanlıklarımızın iş birliği çerçevesinde tek pencereden bütün bakanlıkların işlemleri yapılabilir hale geldi. En son ithalatçı ve ihracatçıların çok önemsediği ordino konusunu çözdük. 150 liralık limit koyarak, sektörün talebini karşıladık. Limanlarda konteyner kartı işlemlerini düzenledik, 60 lira limit getirdik. Sektörün iş ve işlemlerini kolaylaştırıp, ticaretin önünü açtık. Liman Tek Pencere Sistemi de bunlardan biri."

"Bildirimler tek sistemden elektronik yapılacak"

ARSLAN, kişiler herhangi bir işlemle ilgili veriyi girdiklerinde Liman Tek Pencere Sistemi ile tüm Bakanlıkların ortak olarak veriyi kullanabileceğini belirterek, "Her Bakanlık için insanımız ayrı ayrı veri girmek zorunda kalmayacak." ifadesini kullandı.

Bu sistemin sadece Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ile Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'nın yaptığı bir işlem olmadığını, Çevre ve Şehircilik, Sağlık ve İçişleri Bakanlıklarının da buraya dahil olacağını ifade eden ARSLAN, "Tek Pencere Sistemi için 1 Haziran'dan itibaren Tekirdağ, Mersin ve Aliağa bölgelerinde pilot uygulama başlatacağız. Bir aylık periyotta hiçbir aksaklık ve eksiklik beklememekle birlikte, sahada ortaya çıkacak eksiklikleri de gidererek, sistemi 1 Temmuz Kabotaj Bayramı'nda ülke çapında hizmete sunacağız." dedi.

Benzer bir çalışmayı limanlara gelen yatlar için düzenlenen Seyir İzin Belgesi için yine Gümrük ve Ticaret Bakanlığı ile gerçekleştirdiklerini belirten ARSLAN, yerli ve milli imkanlarla geliştirilen Liman Tek Pencere Sistemi'nin, Uluslararası Denizcilik Örgütü tarafından Deniz Ticaretinin Kolaylaştırılması Konvansiyonu ile belirlenen standartlarda ve Avrupa Birliğince uygulanan direktiflerle uyumlu olacağını dile getirdi.

ARSLAN, Liman Tek Pencere Sistemi ile Türk limanlarına gelen gemilere ait tüm bildirimlerin tek bir sistem üzerinden elektronik olarak yapılacağını anlatarak, "Kurumlarca ihtiyaç duyulan bilgilerin bu sistem üzerinden alınmasıyla işlemler kolaylaşacak, etkin bir denetim mekanizması ve şeffaflık sağlanacak. Bu sayede sektörün maliyetlerinin azaltılması ve uluslararası rekabet gücünün arttırılması mümkün hale gelecek." değerlendirmesinde bulundu.

Protokol imza töreninde konuşan Bülent TÜFENKCİ, söz konusu sistemin bakanlığın hedeflerine hizmet ettiğini söyledi. Türkiye'nin 2023 hedeflerini yakalaması açısından sistemin önemine değinen TÜFENKCİ, bakanlık olarak ticaretin daha kolay ve güvenli yapılmasını sağlayacak, hızını ve hacmini artıracak birçok proje yürüttüklerini ifade etti.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ile işlerin hızlandırılması, ihracatın artırılması ve ticaretin kolaylaştırılması noktasında birçok başarıya birlikte imza attıklarını aktaran TÜFENKCİ, AK Parti hükümetleri döneminde Türkiye'nin 3.5 kat büyüme kaydettiğine dikkati çekti. TÜFENKCİ, "Bu yeterli değil. Türkiye daha da büyüsün, insanlarımızın refah düzeyi daha da artsın, milli gelirimiz 10 bin dolardan 20 bin dolarlara çıksın istiyoruz. Bunun gerçekleşebilmesi için de hükümet olarak üzerimize düşen neyse onu bugün gerçekleştiriyoruz. Bürokratik işlemleri, kağıtları azaltıyoruz. İhracatçılarımızın kapı kapı dolaşmasının önüne geçmek istiyoruz." değerlendirmesinde bulundu.

"Limanlarımız rekabete açık hale geldi"

TÜFENKCİ, ithalat ve ihracatın önemli kısmının deniz yoluyla gerçekleştirildiğine işaret ederek, şöyle konuştu; "Son dönemlerde AK Parti hükümetleriyle limanlarımız çok gelişti, rekabete açık hale geldi ve uluslararası rekabette öne çıkmaya başladı. Bu tip uygulamalarla da bu rekabeti bir adım daha öne taşımak istiyoruz. Ticaret hacminin yüksek olduğu gelişmiş dünya limanlarında işlemler elektronik ortamda yürütülmekte. Taraflar arasındaki bilgi alışverişleri elektronik ortamda yapılmakta. Türkiye'de bazı işlemler elektronik ortama aktarıldı ancak bu sistem tek bir noktadan başvurarak, bütün ilgili bakanlık ve kuruluşlarımızın aynı veri tabanı üzerinden işlem yapmasını, işlemlerin hızlandırılmasını sağlayacak."

Konteyner takip sistemini de kısa süre önce uygulamaya geçirdiklerini anımsatan TÜFENKCİ, bu sistemle özellikle limanlardaki konteynerlerin takibi noktasında ciddi bir adım atıldığını aktardı.

TÜFENKCİ, Türkiye'nin muasır medeniyetler seviyesine ulaşması için daha çok çaba sarfetmek gerektiğini belirterek, "Birlik ve beraberlik içinde, Türkiye'nin içinde bulunduğu konumu da dikkate alarak, daha fazla çalışmalıyız ve daha çok üretmeliyiz. İnsanların işlerini kolaylaştırmalıyız ve istihdamın üretme potansiyelini ortaya çıkarmalıyız. İnşallah bu sistemlerin hayata geçmesiyle Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan'ın ortaya koyduğu 500 milyar dolarlık ihracat hedefini de en kısa zamanda hep birlikte yakalayacağız." ifadelerini kullandı.

Konuşmaların ardından bakanlar ARSLAN ve TÜFENKCİ, "Liman Tek Pencere Sistemi Protokolü"nü imzaladı.

Kaynak: Deniz Haber Ajansı


Detaylı Bilgi

Nauru, IMO Üyesi 174. Ülke oldu

16.05.2018

Nauru 14 Mayıs 2018 tarihinde IMO Sözleşmesine ilişkin onay belgesini depozitör makam Birleşmiş Milletler'e tevdi etmiş ve böylece IMO'ya üye 174. ülke olmuştur. Nauru, Batı Pasifik Okyanusu'nda bulunan gelişmekte olan küçük bir ada devletidir.

 


Detaylı Bilgi

ACI KAYBIMIZ

16.05.2018

Odamız Meclis Başkanı Sayın Salih Zeki ÇAKIR'ın babası Hacı Hasan ÇAKIR vefat etmiştir.

Cenazesi 17 Mayıs 2018 Perşembe günü (yarın) Trabzon'un Of ilçesi Çarşıbaşı Büyük Camii'nde

kılınacak ikindi namazına müteakip Aile mezarlığına defnedilecektir.

Merhuma Allah'tan rahmet ,kederli ailesine başsağlığı dileriz.


Detaylı Bilgi

​03-05-06-07 No.lu Meslek Komiteleri Toplantısı

15.05.2018

​03-05-06-07 No.lu Meslek Komiteleri Toplantısı Tuzla GİSBİR Binasında gerçekleştirilmiştir.


Detaylı Bilgi

​04-09-10-12 No.lu Meslek Komiteleri Toplantısı

15.05.2018

​04-09-10-12 No.lu Meslek Komiteleri Toplantısı Tuzla GİSBİR Binasında gerçekleştirilmiştir.

 


Detaylı Bilgi

Galveston Bölgesi’ndeki yakıt problemleri hk

15.05.2018

Uluslararası Deniz Ticaret Odası (ICS) Üyeleri, Galveston'da ve ABD Körfezi yakınındaki limanlarda, ağır yakıt (HFO) ikmalinden sonra operasyonel problemlerle karşılaşan gemiler hakkında bilgi sahibi olmaya ve aşağıda yer alan Lloyd's Register (LR) notunu dikkate alarak, uygun şekilde harekete geçmeye davet edilmektedirler.

FOBAS (Akaryakıt İkmali Analiz ve Danışma Hizmeti - Fuel Oil Bunkering Analysis and Advisory Service), bazı deniz araçlarının Galveston ve Birleşik Devletler Körfezi yakınlarındaki limanlarda yapılan ağır yakıt ikmalinin ardından operasyonel problemlerle karşılaştığına dair yakın zamanda bilgilendirildi. Gemilerin karşılaştığı problemler arasında; tıkalı yakıt filtreleri, yakıt enjeksiyon pompalarının yapışması ve aynı zamanda yakıt pompalarının hasarları bulunmaktadır.

Söz konusu yakıtlar, RMG 380 derecesine karşı ikmal edilmiş ve sonraki analizler yakıtların ISO 8217'nin Tablo 2'sinde belirtilmiş limitleri karşıladıklarını göstermiştir. Asit sayı sonuçlarının 0.40mgKOH / g ila 0.90mgKOH / g arasında olduğu belirlenmiştir. Bu yakıtlar hakkındaki araştırmalar devam etmekte olup, FTIR ve GC-MS testlerinden elde edilen ilk sonuçlar, deniz yakıtlarında bulunmaması gereken ve geçmişte yapıştırma ve hasarlı yakıt pompası bileşenleriyle bağlantılı olan bazı yağ asitlerinin varlığını göstermektedir.

Kirlenmeler düşük seviyelerde olabilir ve derinlemesine test yapılmadan kolayca tespit edilemez. Ancak, ISO8217'nin en son versiyonuna göre, yakıtın belirtilen şekilde olması için, yoğunlaşmadan bağımsız olarak yakıtın kullanım için kabul edilemez olmasına neden olacak tüm malzemelerden arındırılmış olması gerekir.

Lloyd's Register, söz konusu yakıtların kalitesi ile ilgili soruşturma tamamlanana kadar, Galveston ve yakın limanlarda yakıt ikmali yapan deniz araçları için aşağıdaki tavsiyelerde bulunmaktadır:

  • Yakıt ikmali talebinin şartlarına özellikle dikkat edilmeli ve yakıtın herhangi bir anormal bileşen içermemesi gerektiği özel olarak belirtilmeli,
  • Yakıtın Asit Miktarı belirlenmeli,
  • Galveston ve yakınındaki limanlardan ikmal edilen yakıtların kullanımı sırasında yakıt pompasına ve püskürtme performansına büyük itina gösterilmelidir.

Yakıtın temsili örneklerinin alındığından emin olmak için doğru örnekleme prosedürlerinin takip edilmesi ve her türlü operasyonel problemin belgelenmesi önemlidir.

(Kaynak: Uluslararası Deniz Ticaret Odası – ICS)

 

 

 

 


Detaylı Bilgi

Denizcilik Sektöründe Sağlanan Vergi Avantajları

14.05.2018

Odamızın 2018 yılı Eğitim takvimi içerisinde yer alan "Denizcilik Sektöründe Sağlanan Vergi Avantajları" başlıklı Seminer, Gelir İdaresi Başkanlığı  Yetkilileri tarafından Odamız Meclis Salonunda (İMEAK Deniz Ticaret Odası, Meclisi Mebusan Cad. No:22 Fındıklı – İstanbul)  15 Mayıs  2018 tarihinde saat 14:00' da gerçekleştirilecektir.

                         Ücretsiz ve katılımcı sınırlaması bulunmayan seminere katılım sağlamak isteyenlerin https://goo.gl/forms/2Cfu89sCnfmGeUvp2   linkindeki formu, en geç 14 Mayıs 2018 günü mesai bitimine kadar doldurmaları gerekmektedir.


Detaylı Bilgi

BAKAN ARSLAN: DEMİRYOLUNA 2023 YILINA KADAR 39 MİLYAR EUROLUK YATIRIM YAPACAĞIZ

09.05.2018

Ankara'da düzenlenen Dünya Yüksek Hızlı Demiryolu Kongresi ve Fuarı'nın açılışına katılan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet ARSLAN, Yüksek Hızlı ve Hızlı Demiryolu projelerinde 2023 yılına kadar 39 milyar euro yatırım yapacaklarını belirtti. Bu tutarın yüzde 80'i olan yaklaşık 31 milyar euroyu Yüksek Hızlı ve Hızlı Demiryolu projeleri için planladıklarını kaydeden Bakan ARSLAN, "Yeni açılacak hatlarımızla ülkemizin dört bir yanını yüksek hızlı ve hızlı tren hatları ile bağlamış olacağız" bilgisini aktardı.

 

"Elektrikli ve sinyalli hatları yüzde 100 arttırdık"

 

Türkiye'deki demiryolu ağının yüzde 90'ını yenilediklerini, elektrikli ve sinyalli hatları yüzde 100 artırdıklarının altını çizen ARSLAN, "Hedefimiz 2023'e giderken bütün hatlarımızı elektrikli ve sinyalli hale getirmek. Böylece demiryolu sektöründen elde ettiğimiz işletme verimliliğini azami seviyeye çıkarmak. Eş zamanlı olarak ülkemizde demiryolu endüstrisinin oluşması için bölge pazarı da dikkate alınarak, özel sektörle sanayi tesisleri kurmak ve üretime geçmek anlamında önemli mesafe kat ettik" ifadelerini kullandı.

 

"Haydarpaşa Garı yıl sonuna yetişecek"

 

Ankara-İstanbul arası yüksek hızlı trenle 140 milyon yolcu taşındığını belirten ARSLAN "Bu sene sonu itibariyle Pendik'te son bulan yüksek hızlı tren hattını ilerleterek İstanbul'un kalbi olan Haydarpaşa garına kadar erişmiş olacağız" dedi. Konuşmasının ardından stantları gezerek bilgi alan Bakan ARSLAN, yüksek hızlı tren simülasyonunu kullandı

 

Kaynak: Dünya gazetesi 09.05.2018


Detaylı Bilgi

​04-09-10-12 No.lu Meslek Komiteleri

27.04.2018

04-09-10-12 No.lu Meslek Komiteleri tanışmak ve çalışma usul ve esaslarını belirlemek maksadıyla bir araya geldiler.


Detaylı Bilgi

Türkiye, HNS Sözleşmesi 2010 Protokolü’nü imzaladı

25.04.2018

​Uluslararası Denizcilik Örgütü IMO'nun HNS Sözleşmesi 2010 Protokolü, tehlikeli ve zararlı maddelerin deniz yoluyla taşınmasından kaynaklanan zararın tazmini ve sorumluluğu konusunda uluslararası standartlar ortaya koymaktadır.

HNS 2010 Protokolü'nü kabul eden ülkemiz onay belgesini 23 Nisan 2018 tarihinde IMO Genel Sekreterliğine teslim etti. Ülkemizin yanı sıra Kanada da HNS 2010 Protokolü'ne taraf olan ülkeler arasına katıldı.

HNS Sözleşmesi'nin yürürlüğe girmesi için en az 12 ülke tarafından kabul edilmesi ve bu ülkelerin yıllık bazda bildirdiği HNS kargo verilerinin tonaj ve miktar açısından belirli kriterleri yerine getirmesi gerekmektedir. Buna göre, bildirilen kargonun bir önceki yıla ait genel hesap içindeki payı en az 40 milyon ton olmalıdır.

HNS 2010 Protokolü Kanada, Norveç ve Türkiye tarafından kabul edilmiştir. Bu üç ülkenin bildirdiği kargo miktarı 28.7 milyon tondur ve Sözleşme'nin yürürlüğe girmesi gerekli oranın neredeyse %72'sini karşılamaktadır.

HNS Sözleşmesi'nin amacı, deniz yoluyla taşınan tehlikeli ve zararlı kargoların neden olduğu zararı telafi etmeye yönelik bir yükümlülük rejimi ortaya koymaktır. Sözleşme, kirlilikten kaynaklanan zararın yanı sıra, yangın ve patlama riski, yaralanmalar, can ve mal kaybı gibi noktaları da ele almaktadır. HNS Sözleşmesi, "kirleten taraf öder" ilkesinden hareket eder ve HNS kargolarının neden olduğu bir vakadan zarar gören kişilerin denizcilik ve HNS endüstrisi tarafından tazmin edilmesini sağlar.

Gemi sahibinin yükümlülüğünün kalktığı durumda ise HNS Fonu devreye girecektir. Söz konusu fon, HNS kargo alıcılarının vaka sonrası ödedikleriyle oluşturulacaktır.

 

Kaynak: IMO basın duyurusu.

http://www.imo.org/en/MediaCentre/PressBriefings/Pages/07-HNSratifications.aspx


Detaylı Bilgi
12345678910...
İMEAK Deniz Ticaret Odası