Gemi sahipleri MLC’de iyileştirici değişiklikler yapılmasını istiyor

23.03.2017

Uluslararası Deniz Ticaret Odası (ICS), terk edilen gemilerdeki gemi adamlarının maruz kaldığı güçlüklerin daha iyi anlaşılması için Denizcilik Çalışma Sözleşmesi (MLC, 2006)'ne bazı iyileştirici değişikliklerin eklenmesi gerektiğini savunuyor. Bu amaçla, IMO yasal komitesinin son toplantısına terk edilme vakalarını gösteren veri tabanının daha etkili hale getirilmesi gerektiği hakkında bir yazı sundu.

ICS'ye göre, gemilerde sigorta belgelerinin bulundurulmasını zorunlu kılan son değişiklikler, her ne kadar gemi adamlarını terk edilme vakalarından korumaya yönelik olsa da sorun tam anlamıyla çözülebilmiş değil.

ICS komiteye sunduğu yazıda durumu şöyle açıklıyor: "Birçok devlet, gemi adamlarının terk edilmesi sorununu çözmede aktif rol üstleniyor. Fakat yine de geçtiğimiz aylarda ciddi olayların yaşandığını ve bayrak ve liman devletlerinin ILO/IMO kılavuzlarında belirtilen yükümlülükleri yerine getirmediğine tanık olduk."

Uluslararası Deniz Ticaret Odası, gemide terk edilen mürettebatla ilgili yasa maddelerinin yalnızca MLC 2006'yı kabul eden bayrak devletleri için geçerli olmasından ve bu devletlerin konuyla ilgili IMO/ILO kılavuzlarına uymada gerekli özeni gösterecek şekilde yönlendirilmesinden yana görüş bildiriyor.

ICS ayrıca terk edilen gemilerin kayıt altına alındığı IMO veri tabanının da geliştirilmesi gerektiğini savunuyor. Veri tabanında halen çözüm bekleyen güncel olayların çözüm getirilmiş diğer olaylardan ayrı tutulması ICS'ye göre atılacak ilk adım olabilir.

Vakaların şu dört başlık altında listelenmesi öneriliyor: 'çözüldü', 'pasif', 'tartışmalı' ve 'çözülmemiş'. Sonucu yeterince tatmin edici olmayan olayların ise 'kısmen çözüldü' başlığıyla listelenmesi gerektiği belirtiliyor.

Vaka bildiriminde bulunan tarafların süreçte daha etkin bir rol oynaması ve güncel durumla ilgili düzenli bilgi akışı için yöneticilerin teşviki de ICS'nin yazısında öne çıkarılan maddeler arasında. Buna göre, bir vaka hakkında üç ay boyunca herhangi bir yeni bilgi verilmemişse olay resmi olarak kapanmış kabul edilmeli.

ICS bu önerisinin sebebini ise yazısında şöyle açıklamış: "Veri tabanının içeriğinde yalnızca hâlâ işlem yapılması gereken vakalar yer almalıdır."

Kaynak: Adam Corbett'in TradeWinds'teki yazısından alınmıştır.

Fotoğraf: Delimajunel


Detaylı Bilgi

VEFAT - BAŞSAGLIGI

23.03.2017

​TOBB - TÜRKİYE ODALAR VE BORSALAR BİRLİĞİ  BAŞKANI SAYIN M.RİFAT HİSARCIKLIOĞLU'NUN ANNESİ SOLMAZ HİSARCIKLIOĞLU VEFAT ETMİŞTİR. CENAZESİ 24 MART 2017 CUMA GÜNÜ ( YARIN) ANKARA'DA AHMET HAMDİ AKSEKİ CAMİİNDE KILINACAK CUMA NAMAZINA MUTEAKİP CEBECİ ASRİ MEZARLIGINDAN DEFNEDİLECEKTİR. MERHUMEYE ALLAH'TAN RAHMET, AİLESİNE VE YAKINLARINA BASSAGLIGI DILIYORUZ.


Detaylı Bilgi

KidZania ve TURMEPA işbirliğiyle “Suyun Büyülü Dünyası”nı keşfe çıkın

22.03.2017

​Her zaman daha iyi bir dünya için çalışan, dünyanın ilk çocuklar ülkesi KidZania, Nisan ayında tüm çocukları suyun büyülü dünyasını keşfetmeye davet ediyor. 7 Nisan'da tüm KidZania'larda başlayacak olan "Greener World" etkinliği kapsamında, TURMEPA işbirliğiyle Suyun Büyülü Dünyası konsepti oluşturuldu. İki ay boyunca çocuklar bu büyülü dünyada birbirinden farklı atölye ve aktivitelerle su ekosistemi hakkında merak ettiklerini öğrenebilecek.


Detaylı Bilgi

Alsancak ve Miami limanları kardeş oldu

22.03.2017

İzmir Alsancak Limanı, dünyanın en önemli kruvaziyer limanlarından biri olan Amerika Birleşik Devletleri'nin Miami Limanı ile kardeş liman oldu. Türkiye ile Amerika Birleşik Devletleri'nin limancılık ve kruvaziyer turizminde işbirliğinin önünü açacak Uluslararası Kardeş Liman Anlaşması, kruvaziyer sektörünün en büyük buluşması olan ABD'nin Fort Lauderdale şehrindeki Seatrade Cruise Global Fuarı'nda imzalandı.
İMEAK Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi'nin fikri ve mimarı olduğu kardeş liman anlaşması, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Ahmet SELÇUK SERT ile Port Miami CEO'su Juan KURYLA tarafından imzalandı. İMEAK Deniz Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Metin KALKAVAN ile Türkiye Cumhuriyeti Miami Başkonsolosu Özgür KIVANÇ ALTAN da imza töreninde şahit olarak hazır bulundu.

Kruvaziyer turizmi yeniden yükselecek
Miami Limanı ile İzmir Alsancak Limanı'nı kardeş liman yapan törende konuşan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Ahmet SELÇUK SERT, Türk deniz ticaret filosunun 2016 rakamlarına göre 29 milyon DWT'luk kapasitesiyle dünyada 13'ncü sırada yer aldığını söyledi. Türkiye'nin kruvaziyer turizminde 2000'li yıllarda 800 binlerden 2 milyon yolcuya ulaştığını belirten Sert, 2016 yılında ise çeşitli sorunlardan dolayı yolcu sayısının 600 binlere düştüğünü ifade etti.

Kruvaziyer turizminin eski günlere dönmesi için Türkiye'nin gerekli önlemleri aldığını ifade eden SERT, önümüzdeki sezonda kruvaziyer operatörlerinin rotalarını Türkiye limanlarına çevirmesi için Bakanlık olarak gerekli çalışmaları yaptıklarını kaydetti. İki ülke arasında anlaşmaya konu olan İzmir Limanı'nın, Türkiye'nin en donanımlı limanlarından biri olduğunu söyleyen SERT, kardeş liman anlaşmasıyla ABD ve Türkiye arasında denizcilik ilişkilerinde yeni bir bakış açısı kazandırarak, farkındalık oluşturma projesini hayata geçirmeyi hedeflediklerini açıkladı. Miami-İzmir Kardeş Liman Anlaşmasıyla, her iki ülkenin denizcilik konusundaki birikimleri paylaşılırken, ortak girişim platformu oluşturulacağını sözlerine ekleyen SERT, Miami Limanı otoritesine özverili bakış açısından dolayı teşekkürlerini iletti. 

       

İzmir-Miami deniz köprüsü
 İmza töreninde konuşan Ports Miami CEO'su Juan KURYLA da, İzmir Limanı ile Miami Limanı arasında imzalanan Kardeş Liman Anlaşmasını önemsediklerini belirterek, bu anlaşmanın iki ülke arasındaki denizcilik ilişkilerinin gelişmesi ve güçlenmesini sağlayacağını söyledi. İzmir Limanı ve Miami Limanı otoritelerinin birbirleriyle bilgi paylaşımı sağlayacak bu anlaşma sayesinde tecrübelerin paylaşılmasını önünü açacağını ifade eden KURYLA, bu birlikteliğe katkı sağlamak için sabırsızlandıklarını vurguladı.

İMEAK Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf ÖZTÜRK ise antik dönemden bu yana Anadolu'nun liman kenti olan İzmir ile yolcu ve yük taşımacılığında öne çıkan Miami arasında bir deniz köprüsü kurulduğunu söyledi. ÖZTÜRK, "2003 yılında kruvaziyer turizmine adım atan İzmir, kısa sürede Doğu Akdeniz'de gemilerin uğrak noktası oldu. Ancak ne yazık ki küresel kruvaziyer turizminin rotasının değişmesi ve güvenlik endişesi nedeniyle gemiler ülkemizi terk etti. Miami Limanı ile yapacağımız işbirliği ile ülkemiz ve şehrimiz kruvaziyer turizminde yeni bir başlangıç yapacaktır. İki liman arasında yapılacak işbirliği, Türkiye'nin tanıtımına önemli katkı koyacaktır. Miami ile İzmir'in bilgi ve deneyimlerini paylaşması sayesinde İzmir Limanı ve şehrimiz dünya liginde daha üst sıralara yükselecektir" dedi.


 İMEAK Deniz Ticaret Odası Miami'ye çıkartma yaptı
Dünyanın en büyük kruvaziyer sektör buluşması olarak kabul edilen Seatrade Miami Cruise Global Fuarı'na İMEAK Deniz Ticaret Odası 40 kişilik bir heyetle adeta çıkartma yaptı. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Ahmet Selçuk SERT ile İMEAK DTO İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf ÖZTÜRK ve Başkan Yardımcısı Savaş ERCAN, fuarda dünyanın en büyük kruvaziyer firmalarından MSC'nin CEO'su Gianni ONORATO ile bir görüşme yaptı. Görüşmede, 2018-2020 yılları planları değerlendirildi ve gemilerin Türkiye'ye yeniden uğrak yapma konusunda karşılıklı görüş alışverişinde bulunuldu. Port Miami CEO'su Juan KURYLA, Müsteşar Yardımcısı Ahmet SELÇUK SERT ve Yusuf ÖZTÜRK'ü Türkiye standında ziyaret ederek, İzmir Limanı için her konuda işbirliği içinde olmak istediklerini belirtti. İMEAK DTO Meclis Üyesi Ahmet SUBAY da Çeşme'nin kruvaziyer turizmindeki imkânlarını anlattı.

 İMEAK Deniz Ticaret Odası Yönetim Kurulu ve İMEAK DTO İzmir Şubesi olarak katıldıkları Seatrade Cruise Global Fuarı'nın oldukça verimli geçtiğini belirten ÖZTÜRK, şöyle konuştu:

"Türkiye, 15 bin tesisi, 1 milyon 300 bin yatak kapasitesi, 500'e yakın mavi bayraklı plajı ile bir turizm ülkesidir. Akdeniz'in cazibe merkezi olan ülkemizin doğal güzelliklerini ve tarihi zenginliklerini hiç ara vermeden tanıtmaya devam edeceğiz. Gemilerin rotalarını kısa sürede yeniden ülkemize ve İzmir'e çevireceğine inanıyoruz. Gelecek sezondan itibaren Türkiye kruvaziyer turizminde yeniden uğrak noktası haline gelecektir."

Kardeş Liman Anlaşması ne getiriyor?

Uluslararası Kardeş Liman Anlaşması, İzmir Alsancak Limanı ile Miami-Dade Dante B. Fascell Limanı'nı resmi olarak uluslararası kardeş liman olarak ilişkilendirdi. Her iki liman yük ve kruvaziyer operasyonları ile ilgili karşılıklı bilgi ve istatistik paylaşımı yapabilecek. Pazarlama faaliyetlerinde limanlar birbirlerini ön plana çıkartacak. Liman yapısı ve yük trafikleri ile ilgili teknik detaylar karşılıklı olarak paylaşılacak. Her iki liman karşılıklı olarak teknik ve finansal olarak, ortak paydada buluşarak gemi trafiğini ve liman operasyonlarını arttırıcı faaliyetlerde bulunacaklar. Her iki liman oluşturacağı çalışma grupları ile her türlü iş geliştirme ve eğitimle ilgili ziyaret ve faaliyetlerde yer alacak. İzmir ve Miami Limanları, diğer kardeş limanı ön plana çıkartacak faaliyetler içine girecek. Karşılıklı olarak her yıl kardeş liman konferansları ve bilgilendirme toplantıları yapılacak.

 

Kaynak: İHA

 


Detaylı Bilgi

İstanbul Boğaz Yarışları

22.03.2017

 

T.C. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı İstanbul Liman Başkanlığı'ndan yapılan duyuru ile;           

Türkiye Yelken Federasyonunun 2017 faaliyet programında yer alan yarışlardan;

            1- BAU Boğaziçi Cup. Yarışı: 06 Mayıs 2017 tarihinde saat 11:00 – 16:00 arası, Beşiktaş BAU-Anadolu Hisarı-Beşiktaş BAU parkurunda, İstanbul Yelken Kulübü organizatörlüğünde,

            2- Turkcell Platinum Boğaziçi Cup. Yarışı: 13 Mayıs 2017 tarihinde saat 11:00 – 16:00 arası Çırağan-Büyükdere-Çırağan parkurunda, İstanbul Yelken Kulübü organizatörlüğünde,

            3- BMW Sailing Fest. Yarışı: 20 Mayıs 2017 tarihinde saat 11:00 – 16:00 arası Çırağan -Anadolu Hisarı-Büyükdere-Çırağan parkurunda, İstanbul Yelken Kulübü organizatörlüğünde,

            4- MASS Kardeşlik Kupası Yarışı: Marmara Yelken Kulübü tarafından 03 Haziran 2017 tarihinde saat 12:00 – 17:00 arası Büyükdere-Çırağan-Anadolu Hisarı- Çırağan parkurunda, Marmara Yelken Kulübü organizatörlüğünde,

yapılacağı bildirilmektedir.


Detaylı Bilgi

Gemiler kaynaklı petrol kirliliğine karşı 50 yıllık çalışma

21.03.2017

Bir başarı hikayesini gözler önüne seren sergi

Uluslararası Denizcilik Örgütü (International Maritime Organization-IMO), Uluslararası Tanker Sahipleri Kirlilik Federasyonu (International Tanker Owners Pollution Federation Ltd -ITOPF)  ve Uluslararası Petrol Kirliliği Tazmin Fonu (International oil Pollution Compensation Funds -IOPC Funds); hükümet ve sektör arasındaki 50 yıllık başarılı işbirliğini göstermek, gemilerden kaynaklanan büyük çaplı petrol dökülmelerinin etkili ve sürdürülebilir bir şekilde azaltımını sağlamak, bir kaza meydana geldiğinde hazırlık ve müdahale için etkin sistemler kurmak ve bu etkiyi tazmin etmek için kapsamlı bir mekanizma yaratmak amacıyla bir sergi düzenlemiştir. Bu gurur duyulması gereken bir hikayedir.

Sergi; IMO, IOPC Funds ve ITOPF tarafından, Uluslararası Denizcilik Örgütü (International Chamber of Shipping- ICS), Uluslararası P&I Grupları Birliği (International Group of Protection and Indemnity Associations-IGP&I), Uluslararası Petrol Endüstrisi Çevre Koruma Birliği (International Petroleum Industry Environmental Conservation Association-IPIECA), Uluslararası Denizlere Petrol ve Kimyasal Dökülme Kontrolü Organizasyonu (International Spill Control Organization-ISCO) ve Petrol Şirketleri Uluslararası Denizcilik Forumu (Oil Companies International Marine Forum-OCIMF)'nun destekleriyle düzenlenmiştir.

http://www.imo.org/en/About/Events/Pages/50-Years-Working-Together.aspx linki aracılığıyla konu ile ilgili zaman tüneli ve sergi tabloları incelenebilir.

50 yıllık işbirliği

1967'de Torrey Canyon'un batması, dünyanın dikkatini büyük çapta denizcilik yakıtı dökülmelerinin çevresel etkilerine ve risklerine çekmiştir. Bu hiçbir şekilde bir gemiden kaynaklanan ilk petrol dökülmesi olmamasına rağmen, 1950'li ve 1960'lı yıllar arasında petrol tankerlerinin büyüklüklerinin artmasıyla birlikte, o dönemlerdeki en büyük dökülmeydi. Bu kaza, birincil sonuçlarından ziyade olumlu yönde değişim için katalizör görevi görmesi nedeniyle önemlidir. 50 yıl sonunda gelinen nokta; kapsamlı bir mevzuat sistemi, belirgin bir şekilde gelişmiş denizcilik sektörü, iyi hazırlık ve müdahale sistemleri ve kirlilikten etkilenenler için yeterli tazmin.

Söz konusu olaydan bu yana gerçekleşen önemli başarılara işaret etmek amacıyla; hükümetler ve çeşitli petrol, denizcilik ve müdahale sektörlerini temsilen 9 ortak kuruluş, son 50 yıldaki gelişmenin hikayesini anlatmak için biraraya gelmiştir.

Üç alanda büyük gelişmeler meydana gelmiştir:

Önleme: Geliştirilmiş seyir güvenliği, gemi inşası , eğitim ve risk azaltımını içermektedir. Son 50 yıldaki bulgular, bu önemli değişikliklerin petrol döküntülerinin sayısını ve hacmini başarılı ve çarpıcı şekilde nasıl azalttığını göstermektedir. Bugün, tankerlerden öenmli petrol döküntüleri nadir gerçekleşen bir olaydır.

Hazırlık ve Müdahale: Hem farkındalık ve hem de petrol dökülmeleri meydana geldiğinde daha iyi bir müdahale sağlayan pratik ve yüksek teknoloji geliştirmek için devam ettirilmiştir.

Sorumluluk ve Tazminat Yönetimi: Gemi kaynaklı bir petrol dökülmesi olduğunda güçlü bir tazminat ve sorumluluk sistemi mevcudiyeti, geciktirmeksizin ve etkin bir tazminat için uygun fonlama mekanizmaları ve kirlilik etkisinin zararını karşılamayı sağlamaktadır.

Küresel ölçekte yakıt ihtiyacı devam edecektir. Ticaret modeli; bir ülkenin ithalatçı konumdan ihracatçı konuma gelmesi, bir başka ülkenin ekonomik büyümesi ve ticaret ortaklarının değişmesi gibi farklılıklar gösterir. Tüm bunların arasında denizcilik, bir ülkenin yakıt ihtiyacını karşılayan en etkin sektör olmaya devam etmektedir. Küresel ticarette hükümet ve sektör arasındaki işbirliği halen bu hikayenin başlangıcındaki kadar önemlidir.

Kaynak: www.imo.org


Detaylı Bilgi

Sera Gazı Emisyonları (MRV) Kuralları Semineri

20.03.2017

Denizcilik Sektörümüzü yakından ilgilendiren ''Avrupa Birliği Sera Gazı Emisyonları (MRV) Kuralları" konulu seminer, ücretsiz ve katılımcı sınırlaması olmaksızın 29 Mart 2017 Çarşamba günü saat 14:00'da İMEAK Deniz Ticaret Odası Meclis Salonunda, Sn. Serdar F.ATUKEREN (ClassNK) tarafından  verilecektir.

Seminere katılım sağlayacaklar isim ve iletişim bilgilerinin serkan.inal@denizticaretodasi.org.tr  adresine bildirmeleri gerekmektedir.

 


Detaylı Bilgi

Somali’de kaçırılan Aris 13 tankeri hakkındaki IMO Genel Sekreterliği açıklaması

20.03.2017

IMO'ya ulaşan raporlardan, 13 Mart 2017 tarihinde Puntland bölgesi (Somali Demokratik Cumhuriyeti) açıklarında deniz haydutlarınca kaçırılan Aris 13'ün, Mayıs 2012'de Smyrni tankerinin kaçırılmasından sonra IMO tüzüğü kapsamında Somalili deniz haydutlarınca gerçekleştirilen ilk gemi kaçırma vakası olduğu anlaşıldı. 2012'den bu yana Somalili deniz haydutları gemi kaçırma girişimlerinde bulunduysa da faaliyetleri çoğunlukla kontrol altına alınmıştı.

Olayın üzerinden çok geçmeden kaçırılan gemi ve mürettebatın Somalili deniz haydutlarınca fidye talep edilmeksizin serbest bırakıldığına dair haber alındı. 16 Mart 2017 tarihli Reuters haberine göre, deniz haydutlarının bu kararında Aris 13 tankerini kiralayanların petrol taşımacılığı yapan ve ticari açıdan söz sahibi Somalili iş adamları olması en büyük etken oldu.

IMO Genel Sekreteri Kitack Lim, Aris 13'ün kaçırılmasından sonra benzer vakaların önüne geçmek için IMO kılavuzlarının ve en iyi yönetim uygulamalarının titizlikle uygulanması çağrısında bulundu. 

Lim ayrıca yüksek riskli alanlardan transit geçiş yapan gemilerin Deniz Güvenliği Merkezi - Horn of Africa/Afrika Boynuzu (MSCHOA)'na kaydolmaları, Dubai'deki Birleşik Krallık Deniz Ticareti Operasyonları (UKMTO) ofisine bildirim yapmaları ve IMO kılavuzlarını ve En İyi Yönetim Uygulamaları (BMP)'nı takip etmeleri gerekliliğini vurguladı.

Kaynak: 15.03.2017 tarihli IMO Basın Bildirisi.

                http://www.imo.org/en/MediaCentre/PressBriefings/Pages/10-BMP-piracy.aspx

                16.03.2017 tarihli Reuters haberi.

                http://www.reuters.com/article/us-somalia-hijack-idUSKBN16L0EW?il=0

 


Detaylı Bilgi

İklim değişikliğinin faturası: İstanbul ve İzmir dahil 19 mega kıyı kenti ciddi hasar görecek

17.03.2017

​Tüm dünyadan iklim değişikliği kaynaklı haberleriyle bilinen Climate News Network, yayınladığı yeni raporda 19 mega kıyı kentinin iklim değişikliği kaynaklı doğa olayları yüzünden yılda 40 milyar dolarlık hasara uğrayabileceğini açıkladı.

En büyük hasar görecek 3 şehirden ikisi İstanbul ve İzmir

2100 yılına gelindiğinde iklim değişikliğinin kaçınılmaz sonuçları olan suların yükselmesi, sel ve kasırga gibi olayların 19 mega kıyı kentinde yaratacağı hasarın yılda 40 milyar dolara ulaşması bekleniyor. İstanbul ve İzmir'de ise yıllık 15 milyar dolar hasar ortaya çıkabilir.

Fosil yakıt kullanımı, doğal kaynakların bilinçsizce tüketilmesi ve iklim düşmanı diğer insan faaliyetleri yüzünden hızla değişen iklim ve hava olayları gezegenin ısınmasına ve suların yükselmesine sebep olacak. Dünyadaki karasal alanın beşte birine tekabül eden ve toplam dünya nüfusunun onda birine ev sahipliği yapan 10 metreden yüksek olmayan yerleşim yerleri yükselen sular ile mücadele etme ve yok olma tehlikesi altında. Başta İstanbul, Barselona, Londra ve Kopenhag olmak üzere, Avrupa'daki büyük şehirler deniz kenarında kurulu.

This paper analyses the risk of extreme coastal events in major European coastal cities using a stochastic diffusion model that is calibrated with the worst case emission scenario from the Intergovernmental Panel for Climate Change (IPCC), i.e., the representative concentration pathway (RCP) 8.5.

Rapora göre İstanbul en çok zarar görecek 19 şehir arasında birinci, İzmir ise üçüncü sırada. İstanbul, 2030 yılında, yıllık ortalama 201 milyon dolar hasar ile yüz yüze kalacakken, bu rakam, fosil yakıtlardan vazgeçilmez ve dolayısıyla iklim değişikliği durdurulamaz ise, 2100 yılında yıllık 10 milyar dolara kadar çıkıyor. İzmir'de de benzer bir durum gözleniyor; İzmir 2030 yılında iklim değişikliği yüzünden yıllık 132 milyon dolar kaybedecekken, bu rakam 2100 yılında 6 milyar dolara çıkıyor.

Kaynak: www.yesilist.com


Detaylı Bilgi

TURMEPA, ‘Denizler Yaşasın Diye” 10 ilden 20 gönüllü eğitmen yetiştirdi

16.03.2017

TURMEPA, 9-12 Mart tarihlerinde denizleri koruma bilincini daha geniş kitlelere aşılamak amacıyla, "10 İlde 20 Gönüllü Eğitmen" programı çerçevesinde Kocaeli'nde gönüllüleriyle buluştu.

Antalya, Çanakkale, İstanbul, İzmir, Kırklareli, Kocaeli, Mersin, Muğla, Samsun ve Van'dan gelen, yaşları 20 ile 50 arasında değişen gönüllü adayları, gerçekleşen eğitim programı ile TURMEPA Gönüllü Eğitmeni olmaya hak kazandı.

Programda; katılımcılara gönüllülük, temel uygulama becerileri, grup yönetimi, uygun dil kullanımı, eğitim yöntemi ve teknikleri hakkında bilgiler aktarıldı. Bunların yanı sıra deniz ve kıyı ekosistemleri, ülkemizin önemli su havzaları, bu alandaki temel ve acil risklerin değerlendirilmesi de eğitimin önemli bir bölümünü oluşturdu. Ayrıca gönüllülerin birbirleri ile kaynaşması ve TURMEPA'nın amaçları doğrultusunda sosyal bir ağ oluşturabilmeleri amacıyla da oyunlar ve sosyal etkinlikler gerçekleştirildi.

Eğitim programını tamamlayan 20 gönüllü, bulundukları illerde hem sahada eğitim verecek, hem de önemli gün ve etkinliklerde TURMEPA'yı temsil edecekler. TURMEPA eğitim ve etkinliklerini 10 ilde daha önce denizi görmemiş çocuklara ulaştırmak, bu eğitimleri hedef gruplara uygulamak, yerel basını ve kamuoyunu ulaşılan sonuçlar hakkında bilgilendirmek, üniversitelerde ve özel sektörde Deniz Elçileri Toplulukları kurulmasını sağlamak; bu 20 gönüllünün sorumluluğunda olacak. Eğitimlerin hedef grupları arasında; ilk, ortaöğretim ve üniversite öğrencileri, öğretmenler, özel sektör çalışanları, ev hanımları, özel gereksinimliler, balıkçı eşleri, halk eğitim merkezi kursiyerleri yer alıyor. Kıyı ve deniz kenarında yaşayan, sulak alanlar ve su havzalarına yakın bölgelerde ikamet eden ve denizle teması az olan köy ve ilçelere ise öncelik verilmesi planlanıyor. Eğitimlerin sonuçları 2018 yılında kamuoyu ile paylaşılacak.

Bu çalışmalarla temel amaç; çevre ve denizlerimiz ile ilgili gerçekleri TURMEPA Gönüllüleri liderliğinde dünyayla paylaşmak, TURMEPA vizyon ve misyonunu benimsemiş, TURMEPA'nın hedefleri ve çalışma alanları hakkında sorulacak her soruya cevap verebilen dünya gönüllüleri yetiştirerek topluma kazandırmaktır.

Kaynak: Deniz Haber Ajansı


Detaylı Bilgi
12345678910...
İMEAK Deniz Ticaret Odası