ODADAN HABERLER

 

“Mavi Büyüme ve Türk Boğazlar Sistemi’nde Deniz Taşımacılığı” konulu Çalıştaya Odamızca katılım sağlandı – 7 Şubat

 
 

​İstanbul Üniversitesi Deniz Bilimleri ve İşletmeciliği Enstitüsü tarafından 7 Şubat 2018 tarihinde düzenlenen "Mavi Büyüme ve Türk Boğazlar Sistemi'nde Deniz Taşımacılığı" konulu Çalıştaya Odamızca katılım sağlandı. Çalıştayda, deniz taşımacılığının politik ve stratejik yönlerinin geliştirilmesi, iyi çevresel durumun korunması,  ekonomik fırsatlar, çevre eğitimi ve bilinçlendirme ihtiyacı konuları ele alındı. Çalıştay kapsamında, denizlerimiz için çevresel hedefler belirlenerek bir "Eylem Planı" hazırlanması uygun bulundu.

 
 

CNR Avrasya Boat Show: 13. Uluslararası Deniz Araçları, Ekipmanları ve Aksesuarları Fuarı - 10-18 Şubat

 
 

​10-18 Şubat 2018 tarihleri arasında CNR Expo / Yeşilköy'de düzenlenen Tekne ve Yat Fuarı CNR Avrasya Boat Show: 13. Uluslararası Deniz Araçları, Ekipmanları ve Aksesuarları Fuarı'nın VIP açılışı, CNR Holding Yönetim Kurulu Başkanı Sn. Ceyda EREM'in ev sahipliğinde, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Tersaneler ve Kıyı Yapıları Genel Müdürü Sn. Salim ÖZPAK, Yönetim Kurulu Başkanımız Sn. Metin KALKAVAN, Meclis Başkanımız Sn. Cengiz KAPTANOĞLU ve Deniz Endüstrisini ve Denizciliği Geliştirme Derneği (DENTUR) Başkanı Sn. Alparslan SİRKECİOĞLU tarafından yapıldı.

 
 

“Searching the Extensive Application at Maritime Protocol – Seamap” başlıklı projenin açılışı yapıldı – 12 Şubat

 
 

​Lucent Denizcilik – Erasmus Programı kapsamında Türkiye Ulusal Ajans Desteği ile Avrupa Komisyonu tarafından sağlanan hibeyle gerçekleştirilen "Searching the Extensive Application at Maritime Protocol – Seamap" başlıklı projenin 12 Şubat 2018 tarihinde yapılan açılış törenine Odamızca katılım sağlandı.

 
 

İstanbul Vali yardımcısı Odamızı ziyaret etti – 13 Şubat

 
 

​İstanbul Vali Yardımcısı - Karaköy Mülki İdari Amiri Sn. Mehmet KALYONCU 13 Şubat 2018 tarihinde Odamızı ziyaret etti.

 
 

Denizaltı Liman Hizmetleri’ne ait araçlar ile akaryakıt barçlarına bağlama ve barınma yeri tahsis edilmesi konusunda toplantı yapıldı – 16 Şubat

 
 

​İstanbul Enerji A.Ş. tarafından işletilecek, Tuzla-İstaç Atık Alım Tesisi Projesi'nde yer alan mendirekte yapılacak plan revizyonu ile; Denizaltı Liman Hizmetleri'ne ait araçlar ile akaryakıt barçlarına bağlama ve barınma yeri tahsis edilmesi hususunda 16 Şubat 2018 tarihinde yapılan toplantıya, İstanbul Enerji A.Ş. Genel Müdürü Sn. Fatih SALTABAŞ'ın Başkanlığında, Odamız Bağlama ve Barınma Yeri Komisyon Üyelerinden Yönetim Kurulu Üyesi Sn. Deniz ERAYDIN, Meclis Üyesi Sn. Abbas KOLÇALAR ve Odamız Sekretaryasınca katılım sağlandı.

Yapılan toplantıda, bahse konu mendireğin, daha efektif bir şekilde kullanılabilmesi için İstanbul Enerji A.Ş.  tarafından hazırlanacak ve Odamızın veri desteği sağlayacağı fizibilite raporunun İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı'na sunulmasına karar verildi.

 
 

Boat Show Eurasia Fuarı’na Odamızca katılım sağlandı – 17-25 Şubat

 
 

​17-25 Şubat 2018 tarihleri arasında Viaport Marina / Tuzla'da düzenlenen, açılışını Yönetim Kurulu Başkanımız Sn. Metin KALKAVAN, Kıyı Emniyeti Genel Müdürü Sn. Hızırreis DENİZ, GİSBİR Başkanı Sn. Murat KIRAN ve Via Properties Yönetim Kurulu Başkanı Sn. Coşkun BAYRAKTAR'ın gerçekleştirdiği Boat Show Eurasia Fuarı'na Odamızca katılım sağlandı.

 
 

Gemi Acenteliği Eğitimi düzenlendi – 19-23 Şubat

 
 

​Odamız Merkezi'nde 19-23 Şubat 2018 tarihleri arasında Gemi Acenteliği Eğitimi düzenlenmiş olup, 5 gün süren ve 58 kişinin katıldığı Eğitimin sonunda yapılan sınavda 54 kişi başarılı olarak Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nca düzenlenen Gemi Acentesi Personel Kimlik Kartı'nı almaya hak kazanmıştır.

 
 

Yönetim Kurulumuz Bodrum’u ziyaret etti – 24 Şubat

 
 

​Yönetim Kurulumuz, 24 Şubat 2018 tarihinde Milas Ticaret ve Sanayi Odası'nı ziyaret etmiş, ardından bölgedeki Üyelerle bir araya gelerek sektör ve bölgesel sorunlar ile ilgili görüş alışverişinde bulunmuştur. Yönetim Kurulumuz aynı tarihte Bodrum bölgesini ziyaret etmiş, bölgedeki üyelerimizle bir araya gelerek sektör ve bölgesel sorunları ele almıştır.

 
 

Odamızda “IMO-AB Sera Gazı İzleme (MRV) Kuralları ve ECA Uygulamaları” semineri düzenlendi – 26 Şubat

 
 

​Odamızın 2018 Yılı Eğitim Takvimi kapsamında "IMO-AB Sera Gazı İzleme (MRV) Kuralları ve ECA Uygulamaları" başlıklı seminer, Türk Loydu yetkilisi Sn. Yücel TALAY tarafından, 26 Şubat 2018 tarihinde Odamız Meclis Salonu'nda gerçekleştirildi. Seminerde; deniz taşımacılığından kaynaklanan emisyonlar, gemilerde enerji verimliliği ve emisyon kurallarına ilişkin yenilikler hakkında sektör temsilcilerine bilgilendirmeler yapıldı.

 
 

Kocaeli Şubemizde Gemi Acenteliği Eğitimi düzenlendi – 26 Şubat-2 Mart

 
 

​Kocaeli Şubemizdeki ilk Gemi Acenteliği Eğitimi, 26 Şubat – 2 Mart 2018 tarihleri arasında 25 kişinin katılımıyla gerçekleşti. Tüm katılımcılar eğitimin sonunda yapılan sınavda başarılı olarak Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nca düzenlenen Gemi Acentesi Personel Kimlik Kartı'nı almaya hak kazandılar.

 
 

Yönetim Kurulumuz; Samsun, Ordu, Giresun, Rize ve Trabzon’u ziyaret etti – 26-27 Şubat

 
 

​26-27 Şubat tarihlerinde Samsun, Ordu ve Giresun'u ziyaret ederek bölgedeki Üyelerle bir araya gelen Yönetim Kurulumuz, Meclis ve Komite Üyelerimiz 28 Şubat tarihinde ise öncelikle Rize Valiliği'ni ziyaret etmiş, ardından Trabzon'a geçerek Trabzon'daki Üyelerle Zorlu Grand Otel'de toplantı yapmıştır.

 
 

Denizcilik Koordinasyon Komisyonu 2018 yılı toplantısı yapıldı – 28 Şubat

 
 

​Denizcilik Koordinasyon Komisyonu 2018 yılı toplantısı, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Müsteşar Yrd. Sn. Selçuk SERT Başkanlığında 28 Şubat 2018 tarihinde Ankara'da yapıldı. Toplantıya Odamızı temsilen; Yönetim Kurulu Üyesi Sn. Kpt. Alev TUNÇ, Yönetim Kurulu Başkan Danışmanı Sn. M. Faruk OKUYUCU ve Sekreteryamız tarafından katılım sağlanmıştır. Toplantı sonucunda; "Deniz Çalışanları Komitesi" ,  "Deniz Turizmi Komitesi" ve "Deniz Ulaştırması İçin İşbirliği ve Rehberlik (DUİR)" Faaliyetlerine İlişkin Mevzuat Komitesi'nin çalışmalarının 31.03.2018 tarihine kadar bitirilmesi ve bir sonraki Denizcilik Koordinasyon Kurulu Toplantısı'nın İstanbul'da yapılması kararı alındı.

 
 

Yönetim Kurulumuz Antalya’yı ziyaret etti – 2-3 Mart

 
 

​Yönetim Kurulumuz 2 Mart 2018 tarihinde Antalya'yı ziyaret ederek, bölgedeki Üyelerle bir araya gelmiştir. Ayrıca, Antalya'da 'Türk Denizciliğine Bakış' panelinde sektörde öne çıkan sorunlar ve yeni gelişmeler değerlendirilmiştir. Panele, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Müsteşarı Sn. Suat Hayri AKA, Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Sn. Menderes TÜREL, TOBB Başkan Yardımcısı Sn. Halim METE, Yönetim Kurulu Başkanımız Sn. Metin KALKAVAN, Türk P&I Genel Müdürü Sn. Remzi Ufuk TEKER ve Odamız Antalya Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Sn. İnanç KENDİROĞLU katılım sağlamıştır.

Yönetim Kurulumuz, 3 Mart tarihinde ise Demre, Üçağız, Kaş ve Kalkan bölgelerini ziyaret ederek Üyelerimizle bir araya gelmiştir.

 
 

Yönetim Kurulumuz Fethiye Şubemizi ziyaret etti – 4 Mart

 
 

​Yönetim Kurulumuz 4 Mart 2018 tarihinde Fethiye Şubemizi ziyaret etmiş ve bölgedeki Üyelerle bir araya gelmiştir.

 

SEKTÖRDEN HABERLER

 

BIMCO siber saldırılarla mücadeleye dikkat çekiyor

 
 

​BIMCO (Baltık ve Uluslararası Denizcilik Konseyi), siber güvenlikle ilgili gelişmeleri sürekli olarak takip etmekte ve olası siber tehditlere karşı gemi sahiplerini bilgilendirmektedir. Bu amaçla yayımladığı bir yazıda, geçtiğimiz yıl yaşanan siber güvenlik risklerinden NotPetya ve WannaCry korsan yazılımlarına değinen BIMCO, bu iki yazılımın sektörü ciddi kayba uğrattığını ifade ediyor.

Siber tehditlerle mücadelede önemli bir gelişme 2017'de BIMCO'nun öncülüğünde Gemilerde Siber Güvenlik Kılavuzları (Guidelines on Cyber Security Onboard Ships) ikinci sayısının yayımlanması oldu. Kılavuzlar, Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO) tarafından da tanındı.

BIMCO, siber güvenlik konusunda olduğu gibi otonom gemilerin geliştirilmesine ve deniz haydutluğu vakalarına da dikkat çekiyor.

BIMCO'ya göre, günümüzün teknoloji şirketleri için otonom gemilerin tasarlanması önemli bir konu haline geldi fakat sektörün bu gemilerle ilgili çözmesi gereken zorluklar olduğu da bir gerçektir. IMO, sorunların en aza indirilmesi için Otonom Yüzey Gemiler (MASS) olarak adlandırılan gemilerin IMO mevzuatı kapsamında güvenli, emniyetli ve çevre dostu olacak şekilde çalıştırılması için araştırmalara başlayacaktır.

Deniz haydutluğu vakalarıyla ilgili olarak ise küresel raporlama merkezlerinin verilerine atıf yapan BIMCO, 2017'de deniz haydutluğu vakalarının sayısı ve şiddetinin azaldığını; fakat tehlikenin bütünüyle ortadan kalkmış olmadığını bildiriyor.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

TradeWinds: “IMO’nun 2020 yakıt kısıtlaması deniz taşımacılığının aleyhine değil lehine olacaktır”

 
 

TradeWinds gazetesinin yazarlarından Adam CORBETT, 2020'de yürürlüğe girecek sülfür kısıtlamasının deniz taşımacılığı pazarını nasıl etkileyeceğinin tartışılmaya başlandığını ifade ediyor. Buna göre, analistler, 2020 sülfür kısıtlamasının yakıt fiyatlarını yükseltme ihtimali olduğunu fakat buna paralel olarak gemiler için hız azaltım yönteminin daha çok uygulanmaya başlanacağını savunuyor.

Yakıt fiyatları denizcilik şirketleri arasındaki rekabette daha belirgin bir rol oynamaya başlayabilir. Bu nedenle, daha verimli gemiler üstünlüğü ele geçirirken enerji verimliliği düşük olan gemilerse kullanımdan düşmeye başlayıp sonunda hurdaya çıkarılabilir. Yakıt verimliliği yüksek, modern gemilere talebin artması tersanelerin lehine bir sonuç olarak göze çarpıyor.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

ICS ve BIMCO kükürt limiti ihlallerine ihtar verilmesini teşvik ediyor

 
 

​Danimarka hükümeti, 2015 yılından bu yana % 0,1 kükürt limitini ihlal eden gemilerin ait olduğu şirket isimlerinin, Ekim ayında açıklanacak bir liste ile yayınlanmasına izin vereceğini duyurdu.

ICS ve BIMCO; söz konusu listede, yalnızca finansal çıkarları için bilerek ve isteyerek uygunsuz yakıt kullanan şirket isimlerinin yer almasını istiyor. Lider sektör birlikleri Danimarka'nın, kükürt limitini ihlal eden denizcilik şirketleri isimlerinin açıklanması önerisi uygulanırken dikkatlice yol almasını tavsiye etmekte ve kural ihlali yapanların resmi olarak açıklanmadan önce bilgilendirilmeleri gerektiğini belirtmektedir.

BIMCO Başkanı ve Genel Sekreteri Angus FREW, "Mesela kükürt limitine uygun olarak satın aldıkları yakıtın eşik değeri çok az miktarda geçmesi sebebiyle şirketlerin cezalandırılmaması gerekiyor" diye belirtmiştir.

ICS Politika ve Dış İlişkiler Müdürü Simon BENNETT; "Kükürt limitinden kasti olarak kaçınmaya çalışılmadığı, düşük kükürtlü yakıta gerçekten ulaşılamaması gibi bir durumda da şirket isimlerinin ilan edilmesi ihtimali ile ilgili endişelerimiz olabilir. Ancak IMO tarafından ele alınan bu konular, Danimarka yasasındaki herhangi bir değişiklikte muhtemelen göz önünde bulundurulacaktır" dedi.

ICS ve BIMCO, scrubber bulundurmayan gemilerin uygun olmayan yakıt taşımalarının yasaklanması için IMO'ya öneri sunan endüstri kuruluşları ve çevreci sivil toplum örgütleri arasında yer almaktadır. BENNETT, IMO'nun bu öneriyi kabul etmesi halinde Danimarka Liman Kontrol yetkililerinin küresel kükürt limitine uygunluğun doğrulamasını yapabileceğini ileri sürmüş olup; "IMO'nun 2020 yılı kükürt limitine kasti olarak uyum sağlanmayacağı ve bunun yaygınlaşacağına inanmamız için herhangi bir neden yoktur. Ancak küresel olarak uygulanmasını sağlamak için hükümetlerin de küresel limite uygunluğun kontrolünü sağlayacak araçlara ihtiyaç duyacağında hemfikiriz" diye ifade etmiştir.

Danimarka, şu ana kadar değerlendirilen gemilerin % 92-97'sinin kükürt limitini karşıladığını belirtmiştir.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

DNV GL tahminlerine göre; 2050 yılına kadar, açık denizde seyreden gemilerin yalnızca % 50’si fosil yakıt kullanacak

 
 

​Klas kuruluşu, denizcilik sektöründe enerji kullanımı ile ilgili büyük değişikliğin önümüzdeki 30 yıl içerisinde gerçekleşeceğini öngörüyor. Denizciliğin gelecekteki enerji kullanımına ilişkin detaylı bir çalışma; 2050 yılına kadar dünya deniz ticareti filosunun yalnızca yarısının petrol esaslı fosil yakıt kullanacağını ve bunun deniz taşımacılığı kaynaklı karbon ayak izinde önemli bir gelişme sağlayacağını belirtiyor.

"Enerji Değişimine Bakış – Denizcilik" isimli çalışmada DNV GL; bu yüzyılın yarısına kadar, açık denizde seyreden gemilerin yalnızca % 50'sinin ağır yakıt veya gaz yağı kullanacağını; % 32'sinin LNG, % 18'inin ise biyoyakıt kullanmayı tercih edeceğini öngörüyor.

Alternatif yakıt kullanımındaki artış, teknolojiye bağlı diğer verimlilik kazanımlarıyla birlikte denizcilik kaynaklı karbon emisyonlarını azaltmalıdır. DNV GL'nin hesaplamalarına göre, sektörün karbon verimliliği (taşınan yük tonu başına salınan CO2 miktarı) 2050 yılına kadar % 51'e yükselmelidir.

Gelecek tahminlerine göre karbon emisyonları, 2050 yılına kadar 800 milyon tondan 594 milyon tona düşecektir. Karbon emisyonlarındaki bu düşüş, 2050 yılına kadar küresel taşımacılıkta görülecek %57'lik artışa ve dünya ticaretindeki DWT olarak %48'lik yükselişe rağmen gerçekleşecektir.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

IMO ve EBRD arasında kurulan ortaklıkla sürdürülebilir denizcilik için yeni bir adım atıldı

 
 

​Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO) ile Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) arasında deniz taşımacılığının daha sürdürülebilir yöntemlerle yapılmasını desteklemek ve deniz çevresini korumak amacıyla yeni bir ortaklık anlaşması imzalandı.

IMO ve EBRD, yatırımlar için finans sağlamak dışında anlaşma kapsamındaki ülkelere teknik alanlarda tavsiyeler, proje hazırlama ve planlama ve kurumsal kalkınma için hizmetler sunacak ve kapasite artırma faaliyetleri yürütecektir. Öncelikle Azerbaycan, Fas, Gürcistan, Mısır, Tunus ve Türkiye'deki ulusal makamlarla ortak projeler için işbirliği yapılacaktır.

Projelerin odaklanacağı konulardan bazıları şunlardır:

-sürdürülebilir taşımacılık için yatırım fırsatları

-katı dökme yüklerin ve tehlikeli maddelerin güvenli bir şekilde taşınması

-deniz trafiğinin ve elektronik iş süreçlerinin kolaylaştırılması ve tek pencere sistemin uygulanması

- Balıkçılıkla ilgili IMO Cape Town Sözleşmesinin (2012) kabul edilmesini ve uygulanmasını teşvik etmek.  

Devamı İçin Tıklayın

 
 

ICC Uyuşmazlık Çözümü Bülteni’nin yeni sayısı dijital olarak yayımlandı

 
 

​ICC Türkiye Milli Komitesi, ICC Uyuşmazlık Çözüm Bülteni'nin yeni sayısının dijital olarak yayımlandığını duyurdu.

Duyuruda şu açıklamaya yer veriliyor: "ICC, uluslararası tahkim ve diğer tüm uyuşmazlık çözüm şekillerine ilişkin konular hakkındaki fikirlerin toplandığı bir forum olarak, alternatif uyuşmazlık çözümünün kullanılmasını sürekli iyileştirmek ve uyuşmazlık çözüm hizmetlerini geliştirmek için "ICC Uyuşmazlık Çözümü Bülteni" yayınlamaktadır.  Söz konusu bültenin yayınlanmasındaki amaçlar; uluslararası uyuşmazlık çözüm dünyasına güncel öneme sahip bir dizi konuda raporlar, esaslar ve en iyi uygulamaları duyurmak; ICC uyuşmazlık çözüm hizmetinin kullanıcıların gereksinimlerine etkili bir şekilde cevap verebilmesini sağlamak için hakemler, danışmanlar ve kullanıcılar arasında bir bağ oluşturmak olarak özetlenebilir."

Bülteni indirebileceğiniz bağlantı adresi ve Bülten'le ilgili diğer bilgiler haberimizin devamında yer almaktadır.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

37 ülkedeki mevzuat için pratik ICC Kılavuzu hazırlandı

 
 

​ICC Türkiye Milli Komitesi, ICC tarafından "37 ülkedeki mevzuat için pratik ICC kılavuzu"nun üçüncü baskısının hazırlandığını duyurdu. Kılavuz, birtakım örnek hükümlerle 37 ülkedeki uygulamaların anlaşılmasını kolaylaştırmayı amaçladığı gibi yasal düzenlemelere ilişkin genel bir bakış olanağı da sağlıyor. Kılavuz yalnızca dijital olarak yayımlanmakta olup, 45 Euro değerindeki kitabı temin etmek isteyenlerin taleplerini ICC Türkiye Milli Komitesi'ne bildirmesi gerekiyor.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

2018 IMO Denizde Üstün Cesaret Ödülü için başvurular başladı

 
 

​Uluslararası Deniz Ticaret Odası'nın (ICS) belirtti üzere, Uluslararası Denizcilik Örgütü IMO'nun düzenlediği 2018 Denizde Üstün Cesaret Ödülü başvuruları üye devletler aracılığıyla yapılmalı ve Üyeler tarafından IMO'ya herhangi bir bireysel başvuruda bulunulmamalıdır.

Üstün cesaret örneği olarak sunulacak eylemlerin 1 Mart 2017 ile 28 Şubat 2018 arasındaki tarihleri kapsamasına karar veren IMO son başvuru tarihini 16 Nisan 2018 olarak belirledi.

Başvuruda bulunmak isteyen adaylar başvuru formlarını doldurarak en kısa süre içinde ulusal denizcilik makamlarına iletmelidir. Söz konusu formu indirebileceğiniz bağlantı adresi haberimizin devamında yer almaktadır.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

ICS 2018 Yıllık Raporu için üyelerden fotoğraf bekliyor

 
 

​Uluslararası Deniz Ticaret Odası ICS, 2018 yıllık raporunda yer vermek üzere üyelerinden gemi fotoğrafları ve denizcileri çalışırken gösteren kareler beklediğini duyuran bir sirküler yayımladı. Elektronik ortamdan gönderilen fotoğrafların yüksek çözünürlükte olması, posta yoluyla gönderilen fotoğrafların ise kullanıldıktan sonra sahiplerine geri gönderilmesi için kişi ve adres bilgileriyle iletilmesi gerekiyor. Fotoğraflar jade.smith@ics-shipping.org adresine 15 Mart 2018 tarihinden önce gönderilebilir.

 

Devamı İçin Tıklayın

 
 

“Gemi Yakıtları, Sülfür Düzenlemeleri ve Yakıt İkmali Hakkında Güncel Bilgiler Semineri” 21 Mart'ta Odamızda düzenlenecek

 
 

​Odamızın 2018 Yılı Eğitim Takvimi kapsamında yer alan "Gemi Yakıtları, Sülfür Düzenlemeleri ve Yakıt İkmali Hakkında Güncel Bilgiler Semineri" Sn. Deniz ERAYDIN (CYE Petrol) ile Sn. Serdar F. ATUKEREN (ClassNK) tarafından, Odamız Meclis Salonunda (İMEAK Deniz Ticaret Odası, Meclisi Mebusan Cad. No:22 Fındıklı – İstanbul)  21 Mart 2018 tarihinde 14.00-16.00 saatleri arasında gerçekleştirilecektir.

Ücretsiz ve katılımcı sınırlaması bulunmayan Seminerde, katılımcı belgelerinde sorun yaşanmaması için https://goo.gl/forms/mIR5vUZ23PUYlHry1 linkindeki formun, en geç 19 Mart 2018 günü mesai bitimine kadar doldurulması gerekmektedir.

Devamı İçin Tıklayın

 
İMEAK Deniz Ticaret Odası