• Anasayfa
  • |
  • Panama Kanalı'nda seyir yapan gemilerin yakıt kullanımı hk.

Panama Kanalı'nda seyir yapan gemilerin yakıt kullanımı hk.

İlgi : Uluslararası Deniz Ticaret Odası (ICS)'nın 06.04/2017 tarih ve CAN(17)01 sayılı yazısı    

         ve Eki (Advisory to Shipping No. A-04-2017).

 

        İlgi yazıda belirtildiği üzere, Panama Kanal İdaresi (Panama Canal Authority - ACP) tarafından 1 Şubat 2016 tarihinde yayımlanan A-04-2017 sayılı Gemiler için Panama Kanalı Tavsiyesi (Panama Canal Advisory to Shipping A-04-2017)'yle, Panama Kanalı'nda seyir yapan gemiler Panama Kanalı'ndaki manevraları sırasında ağır (yüksek sülfür içerikli) yakıt tüketiminden hafif (düşük sülfür içerikli) yakıt tüketimine geçmekle yükümlü tutulmuştur.

       Tavsiye metninde, bu yükümlülüğün 2001'den beri geçerli olsa da yakın bir zamanda N-10 sayılı Bildiri (Notice to Shipping N-10) olan Operasyonel Ekipman Testleri (Operational Equipment Tests)'nden N-1-2017 sayılı Bildiri (OP Notice to Shipping N-1-2017) olan Gemide Gereklilikler (Vessel Requirements)'e dâhil edildiği ifade edilmektedir. Tavsiye metni, ACP'nin ağır, hafif ve hibrit yakıt tanımlarıyla devam etmektedir.

       Ocak 2017'de yayımlanan N-1-2017 Bildirisi, Panama Kanalı içinde seyir yapan gemiler için 2001'den itibaren geçerli olan yakıt değişimi talimatıyla ilgili daha fazla ayrıntı vermekte ve 72. sayfasında aşağıdaki maddeleri sıralamaktadır:

       a. Ağır yakıtla çalışan gemiler, Panama Kanal İdaresi'nin sorumluluğundaki sulara girmeden önce hafif yakıt kullanımına geçmek zorundadır. Hafif yakıtın ihtiva ettiği sülfür (sic) oranı MARPOL Ek VI, Kural 14.1'de belirtilen sınırın üzerine çıkamaz. Kanal sularının dış sınırları, Pasifik ve Atlantik demirleme alanları olup, bunlar sırasıyla DMA 21603 ve DMA 26068 sayılı seyir haritalarında belirtilmektedir. (DMA = Defense Mapping Agency. ABD'nin askeri haritalama faaliyetlerini yürütür.)

     b. 29a maddesine uyma zorunluluğu, egzoz gazı temizleme sistemine sahip gemiler ile düşük sülfür içerikli hibrit yakıt kullanan gemiler için geçerli değildir.

    c. LNG taşıyıcı gemiler, Kanal sularındaki manevraları sırasında ana makineleri veya güç üreticileri için buhar gazı (boil off gas) yakıtı kullanabilirler fakat sonrasında başka bir yakıt türüne geçemezler.

    ACP, ICS ile olan yazışmasında zorunlu yakıt değişiminin başlıca amacını, "…[Kanal çalışanlarını] artık yakıtların ısıtılmasından veya makineden yayılan gazlardan kaynaklanan zehirli yakıt buharlarından korumak," şeklinde açıklamıştır.

   İlgi yazıda, ACP'nin yakıt değişimi zorunluluğuyla ilgili görüşülmesi veya açıklanması gereken herhangi bir durum yaşandığı takdirde gemi sahibi üyelerden ICS ile iletişime geçilmesi istenmektedir.

 

              Bilgilerinize arz ve rica ederiz.

 

                                                                                                          Saygılarımızla,

 

                                                                                                          Murat TUNCER

                                                                                                          Genel Sekreter

 

EKLER:

Ek-1: İlgi yazı ve Eki

 

DAĞITIM:

 Gereği:                                                                         Bilgi:

-Tüm Üyelerimiz (Web)                                              -Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı

-Türk Armatörler Birliği                                               Deniz ve İçsular Düzenleme Genel Müdürlüğü

-S/S Gemi Armatörleri Motorlu Taş. Koop.            -Sn. Sefer KALKAVAN

-11,22,24,25,27,29,30,40,41 ve 42 No'lu              TOBB DTO'ları Konsey Başkanı

 Meslek Grubu Üyeleri                                           -Meclis Başkanlık Divanı

-Vapur Donatanları ve Acenteleri Derneği                  -Yönetim Kurulu Başkanı ve Üyeleri

-İMEAK DTO Şubeleri                                                -Sn. Erol YÜCEL

-Türk Uzakyol Gemi Kaptanları Derneği                    TOBB Türkiye Denizcilik Meclisi Başkanı

-Gemi Makineleri İşletme Mühendisleri Odası           -İMEAK DTO Şube Y.K. Başkanları

-WISTA Türkiye Derneği                                           

-Gemi Sahibi Firmalar                                                

                                                

277_1436_Panama_Kanali_Idaresi-Yakit_Kurallari.pdf