NİSAN 2017

İMEAK DTO Bülten
 
  NİSAN 2017
  E Bülten
  Haberler Sirküler Bültenler Deniz Ticareti Dergisi        

ODADAN HABERLER

 

2. Ekonomi ve Lojistik Zirvesi düzenlendi

 
 

?2. Ekonomi ve Lojistik Zirvesi, kamu ve özel sektör temsilcilerinin katılımı ile 5 Nisan 2017 tarihinde UTİKAD tarafından İstanbul'da düzenlendi.  Odamız, logo kullanımıyla da destek olduğu Zirve'ye katılım sağladı. "Rekabetçi Ekonomi Güçlü Lojistik: Türk Ekonomisinin Büyüme Dinamikleri, Stratejik Hedefler, Yeni Pazarlar ve Lojistik Sektörü" ana başlığı altında gerçekleştirilen söz konusu Zirve'nin "Türkiye'nin Denizyolu Yük Taşımacılığında Geldiği Nokta, Fırsatlar ve Sorunlar" başlıklı oturumunda; Gemi ve Yat İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkan Danışmanı Sn. Harun ŞİŞMANYAZICI, "Denizyolu Taşımacılığının Diğer Taşıma Modlarıyla Entegrasyonunda Gerçekleştirilen Projeler ve Atılması Gereken Adımlar" konulu bir sunum gerçekleştirdi.

 
 

Yat ve Yatçılık Mevzuatı Çalıştayı Bodrum’da gerçekleştirildi

 
 

?Yat ve Yatçılık Mevzuatı Çalıştayı, 7-9 Nisan 2017 tarihleri arasında Odamızın Bodrum Şubesi, tarafından düzenlendi. Bu alandaki ulusal mevzuatımızı dünya ve bölge standartlarıyla uyumlu hale getirerek rekabet gücünü arttırmayı amaçlayan Çalıştay'da; "Mevzuatımızda yat-gemi ayrımı", "Gemiadamları Yönetmeliği'nde yat personeli", "yat personelinin eğitimi" konu başlıkları üç ayrı çalışma grubu tarafından incelendi ve Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nın ilgili birimlerine sunulmak üzere rapor haline getirildi.

 
 

Gemiadamlarının MLC 2006 kapsamındaki finansal güvenceleri hakkında toplantı yapıldı

 
 

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Deniz Ticareti Genel Müdürlüğü, gemiadamlarının MLC 2006 kapsamındaki finansal güvencelerinin ayrıntılı olarak ele alındığı bir toplantıyı, 12 Nisan 2017 tarihinde Ankara'da gerçekleştirdi. Sekreteryamız tarafından katılım sağlanan söz konusu Toplantıda:

  • Uluslararası sefer yapan gemilerin yurtdışında sıkıntı yaşamamaları ve uygulama birlikteliği açısından "sigorta" yönteminin en uygun seçenek olarak görüldüğü,
  • bu kapsamda, Türk bayraklı gemilerin yeni yürürlüğe girecek gerekliliklere uyumunu teminen, gemi sahipleri / işletmecileri tarafından muteber sigorta kuruluşu olarak kabul edilmiş kuruluşlarla "mali güvence sağlayıcısı"  anlaşması yapmaları,
  • yapılan anlaşmanın kapsamı ve içeriği hakkında tüm gemi personelini bilgilendirmeleri ve belgeleri gemide tüm personelin göreceği şekilde sürekli olarak sergilemeleri gerektiği hususları ifade edildi.

 
 

Kutup (Arktik ve Antarktik) Bilim Programı Çalıştayı

 
 

?Cumhurbaşkanlığının; Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı sorumluluğuna vermiş olduğu kutup çalışmaları kapsamında, İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Kutup Araştırmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi ile TÜBİTAK Marmara Araştırma Merkezi ortaklığında düzenlenen Kutup (Arktik ve Antarktik) Bilim Programı Çalıştayı, 12-13 Nisan 2017 tarihlerinde İTÜ'de gerçekleştirildi. Çalıştay'da, dünyaca kabul gören uluslararası araştırma ekipleri ile en üst seviye iletişimde kalmayı sağlayacak dört ana başlık "yer bilimleri, fiziki bilimler, canlı bilimleri ve beşerî bilimler" gündem olarak ele alındı. Program kapsamında gerçekleştirilecek çalışmalar için kısa, orta ve uzun vadeli hedeflerin belirlendiği Çalıştay'a Odamız tarafından katılım sağlandı.

 
 

Gemi Acenteliği Eğitimi

 
 

?17-21 Nisan tarihleri arasında Odamızda Gemi Acenteliği Eğitimi düzenlendi. Toplam 43 kişinin katıldığı Eğitimin sonunda yapılan sınavda 39 kişi başarılı olarak, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından düzenlenen Gemi Acentesi Personel Kimlik Kartı almaya hak kazandı. 2017 yılı Gemi Acenteliği Eğitim takvimi haberimizin devamında yer almaktadır.

 
 

Türk Denizciliğine Bakış Paneli Marmaris’te düzenlendi

 
 

?Deniz turizminin artması, emniyetli taşımacılığın gelişimi, deniz turizmi teşvikleri, istihdam ve deniz turizmine dair yatırımlarla ilgili bilgi alışverişi sağlamak amacıyla düzenlenen "Türk Denizciliğine Bakış: Temiz Denizlerde, Emniyetli Denizcilik" Paneli Marmaris Netsel Marina'da 19 Nisan tarihinde düzenlendi. Panelde deniz taşımacılığında potansiyel ve karşılaşılan sorunlar masaya yatırıldı.

Panelin, bir televizyon kanalında canlı olarak yayınlanan ilk bölümüne; Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Müsteşarı Sn. Suat Hayri AKA, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Müsteşarı Prof. Dr. Sn. Mustafa ÖZTÜRK, TOBB Başkan Yardımcısı Sn. Halim METE, Odamız Yönetim Kurulu Başkanı Sn. Metin KALKAVAN, Türk P&I Genel Müdürü Sn. Ufuk TEKER, Marmaris Belediye Başkanı Sn. Ali ACAR, Türk Loydu Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Sn. Cem MELİKOĞLU, Odamız Marmaris Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Sn. Hasan MENGİ ve Deniz Turizm Birliği Derneği Başkanı Sn. Erkan ÖZATAĞ katıldı.

Aynı etkinlik kapsamında Yunanistan'ın Santorini Limanı'ndan yola çıkan 'Mein Schiff 3' adlı yolcu gemisi, Kuşadası Ege Ports Limanı'ndan sonra,  Marmaris Körfezi'nden giriş yaparak limanın büyük rıhtımına yanaştı.  Türk Denizciliğine Bakış Paneli için Marmaris'te bulunan Odamız Yönetim Kurulu Başkanı Sn. Metin KALKAVAN bu yıl ilk kez Marmaris Limanı'na demir atan gemiyi ziyaret etti.

 
 

Odamızda “Deniz Taşımacılığında Operasyon, Marketing ve Yönetimde İnovasyon” Semineri düzenlendi

 
 

?Omsan Denizcilik Firması Deniz Ticaret Müdürü Sn. Umur UĞURLU tarafından "Deniz Taşımacılığında Operasyon, Marketing ve Yönetimde İnovasyon" konulu Seminer, 26 Nisan 2017 tarihinde Odamızda düzenlendi. Katılımcılara sertifika verilen söz konusu Seminerde; "İnovasyon Nedir?", "Deniz Taşımacılığında Piyasa Analizi", "Para Kazananlar / Para Kaybedenler", "Denizcilikte Yeni Fikirler?", "Lojistikte İnovasyon", "İnovasyon ile Daha İyi Operasyon ve Daha İyi Marketing" konularına değinildi. Seminere ait sunuma haberin devamından erişebilirsiniz.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

KÜDENFOR'un düzenlediği Deniz İpek Yolu Çalıştayı’na Odamızca katılım sağlandı

 
 

?28 Nisan 2017 tarihinde Rahmi Koç Müzesi'nde, Koç Üniversitesi Denizcilik Forumu (KÜDENFOR) eşgüdümünde,  Çin Huaqiao Üniversitesi, Çin Deniz İpek Yolu Enstitüsü, DEİK ve Koç Üniversitesi Asya Çalışmaları Merkezi (KUASİA) işbirliği ile müştereken Türkiye ve  Deniz İpek Yolu Çalıştayı gerçekleştirildi. Çalıştay'a Odamız Yönetim Kurulu Üyesi Sn. Şadan KAPTANOĞLU, Sn. Tamer KIRAN ve Sekreteryamız tarafından katılım sağlandı. Çalıştay'da;

  • Deniz İpekyolu ve Küresel Ekonomi,
  • Türkiye'nin mevcut lojistik potansiyel yapısının Deniz İpekyolu'na entegrasyonu ve Türk-Çin ticaret ilişkileri,
  • Tek Kuşak Tek Yol Projesi'nde sadece kara ulaştırma bacağında yer alan ülkemizin deniz bacağında da yer alması gerekliliği,
  • Türkiye'nin coğrafi konumu sayesinde Orta Doğu, Karadeniz, Balkanlar, Doğu ve Orta Avrupa, Batı Asya ve Kuzey Afrika ülkeleri ile yakın politik, ekonomik ve kültürel bağlara sahip oluşu, böylelikle de Tek Kuşak, Tek Yol Projesi'nde ayrı bir öneme sahip olduğu,
  • Kuzey Ege Denizi'nde inşası devam eden 12 milyon TEU kapasiteli Çandarlı Merkez Limanı'nın bu Proje kapsamındaki önemi,
  • Tek Kuşak, Tek Yol Projesi'nde eğitimli personel ihtiyacının artacağı ve bu ihtiyaçların karşılanmasına yönelik Türkiye'de ve Çin'de üniversiteler ile idari kurumların işbirliğine ihtiyaç duyulacağı konularına yer verildi.

 
 

CNR Avrasya Boat Show Deniz Fuarı

 
 

?Türkiye'de denizcilik sektörünün en büyük buluşması olan Uluslararası Deniz Araçları, Ekipmanları ve Aksesuarları Fuarı (CNR Avrasya Boat Show Deniz Fuarı) ile Türkiye'nin ilk mega yat limanı olma özelliğini taşıyan Ataköy Marina Mega Yat Limanı'nın VIP açılışı 2 Mayıs 2017 tarihinde yapıldı. VIP açılışı Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Müşteşarı Sn. Suat Hayri AKA tarafından yapıldı.

CNR Holding Yönetim Kurulu Başkanı Sn. Ceyda EREM ile Dati Yatırım Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Yürütme Kurulu Başkanı Sn. Gökhan KIRAN'ın ev sahipliğinde gerçekleştirilen VIP açılış törenine, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Müsteşarı Sn. Suat Hayri AKA ile birlikte, Müsteşar Yardımcıları Sn. Ahmet Selçuk SERT ve Sn. Galip ZEREY, Deniz ve İç Sular Düzenleme Genel Müdürü Sn. Hızırreis DENİZ, Deniz Ticaret Genel Müdürü Sn. Cemalettin ŞEVLİ, TOBB Başkan Vekili Sn. Halim METE, Odamız Meclis Başkan Yardımcısı Sn. Faruk ÜRKMEZ, Odamız Meclis Başkanı Sn. Cengiz KAPTANOĞLU, Yönetim Kurulu Başkanımız Sn. Metin KALKAVAN, Türk Loydu Başkanı Sn. Cem MELİKOĞLU, İstanbul Liman Başkanı Sn. Muhammet ERDOĞAN ve çok sayıda sektör temsilcisi ve davetli katıldı. 7 Mayıs'ta sona eren Fuara Odamız stand ile katılım sağladı.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

Odamızda “Denizcilik Sektöründe Sağlanan Vergi Avantajları” Semineri düzenlenecek

 
 

?24 Mayıs 2017 Çarşamba günü saat 14.00'da Odamız Meclis Salonunda, T.C. Gelir İdaresi Başkanlığı temsilcileri; KDV-ÖTV ve Anlaşmalar Uygulama Müdürlüğü'nde Vergi Dairesi Müdür Yardımcısı olarak görev yapan Sn. İlçin KILIÇ ile Gelir ve Kurumlar Vergileri Müdürlüğü'nde Vergi Dairesi Müdür Yardımcısı Sn. Murat SEVER tarafından "Denizcilik Sektöründe Sağlanan Vergi Avantajları" konulu seminer, ücretsiz ve katılımcı sınırlaması olmaksızın düzenlenecek, katılımcılara seminer Katılımcı Belgesi verilecektir.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

Odamızda “Gemilerden Kaynaklanan Emisyonlar Kapsamında IMO ve EU Gereklilikleri” konulu Seminer düzenlenecek

 
 

?25 Mayıs  2017 Perşembe günü saat 14:00'da Odamız Meclis Salonunda Türk Loydu yetkilileri tarafından "Gemilerden Kaynaklanan Emisyonlar Kapsamında IMO ve EU Gereklilikleri" konulu Seminer, ücretsiz ve katılımcı sınırlaması olmaksızın düzenlenecek, katılımcılara Katılımcı  Belgesi verilecektir.

Devamı İçin Tıklayın

 

SEKTÖRDEN HABERLER

 

Türkiye Hong Kong Sözleşmesi’ni imzaladı

 
 

Türkiye, gemi sökümünün önde gelen ülkeleri arasında "Gemilerin Emniyetli ve Çevreye Duyarlı Geri Dönüşümü Hakkında Uluslararası Hong Kong Sözleşmesi"ni imzalayan ilk ülke oldu.

Hong Kong Sözleşmesi'nin yürürlüğe girmesi için gros tonajları dünya filosunun en az % 40'ını oluşturan 15 veya daha fazla ülkenin imzası gerekiyor. Sözleşmeye şu ana kadar taraf olan diğer ülkeler ise Panama, Norveç, Fransa, Belçika ve Kongo.

TradeWinds gazetesinin Clarksons verilerine dayanarak yaptığı hesaplamaya göre, Türk bayraklı gemilerin dünya tonajı içindeki payı DWT bazında yaklaşık % 4 ve Türkiye'nin katılımıyla Hong Kong Sözleşmesi'ni imzalayan ülkelerin toplam DWT oranları da % 20'nin üzerine çıkıyor.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

HNS Sözleşmesi’ni ilk imzalayan ülke Norveç oldu

 
 

?2010 yılında IMO tarafından kabul edilen HNS Sözleşmesi, gemilerle taşınan tehlikeli ve zararlı yüklerin sebep olduğu zararların tazmini ve sorumluluğu hakkında hükümler içermektedir. Sözleşmenin yürürlüğe girmesi için en az 12 devletin taraf olması koşulu bulunurken Norveç, Sözleşme'yi imzalayan ilk ülke oldu.

Türkiye ise HNS 2010 protokolünün imzacısı olan 8 ülkeden biridir. Sözleşmenin teknik çalışması Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından tamamlanmış ve Sözleşme onay sürecinin tamamlanması için gerekli resmi süreçlerden geçmektedir.

1996 yılında ilk versiyonu yayımlanan Sözleşmeye hiçbir ülke taraf olma sürecini tamamlamamıştı. 2010 HNS protokolüne Norveç'in onayı ile tazmin rejiminin bir parçası olan diğer tehlikeli ve zararlı maddelerden kaynaklanan sorumlulukların da dâhil edilecek olması ümit verici bir gelişme oldu.

HNS Sözleşmesi'nin tazmin koşulları ve kapsadığı tehlikeli maddeler haberin devamında yer almaktadır.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

ABD Sahil Güvenlik Komutanlığı’nın Balast Suyu Süre Uzatımı Programı hakkındaki açıklaması

 
 

ABD Sahil Güvenlik Komutanlığı (US Coast Guard - USCG), balast suyu yönetimi süre uzatımı programındaki yeni politika değişikliklerini ele alan bir Deniz Emniyeti Bilgilendirme Bülteni'ni (Coast Guard Marine Safety Information Bulletin - MSIB) 17 Mart 2017 tarihinde yayımladı. Söz konusu Bülten, üç balast suyu yönetimi sisteminin Aralık 2016'da ABD tip onayı almasının doğrudan bir sonucudur. Anılan üç ABD tip onayı öncesinde, süre uzatımı talebi başvuruları yalnızca ABD tip onayının bulunmaması nedeniyle yapılan uzatma talebini gerektirdiği için oldukça basitti. Üç sistemin ABD tip onayı almasıyla birlikte bu durum açıkça değişmiştir.

Üç sistemden ikisinin, minimum 72 saat tutma süresine sahip olması bu sistemleri daha kısa sefer yapan gemiler için kabul edilemez kılmakta ve üçüncü sistem de bir hidrojen gazı tahliye gerekliliğine sahip olduğu için hâlihazırda tehlikeli bölge tanımına sahip gemilerde potansiyel olarak kullanılamaz durumdadır. Buna rağmen USCG artık, mevcut gemideki müsait alana dayanarak akıntı oranı, tutma süresi, güç seviyesi/tüketimi, su sıcaklığı ve ayak izi sınırlamalarını da kapsayan çeşitli faktörlerden yola çıkarak, bu üç sistemin gemide kullanılmalarının neden mümkün olmadığını gösteren gemiye özel süre uzatım talebi isteyecektir. USCG ayrıca, belirli bir gemide güncel hiçbir ABD tip onaylı sistemin kullanılmaya uygun olmadığına dair gerçekçi bir iddia olması durumunda dahi, süre uzatma talebinde, bir zaman çizelgesi ve tesis etme planı da dâhil olmak üzere, geminin gerekliliklere nasıl uyum sağlamayı amaçladığına dair bilgilerin yer alması gerektiğini belirtmektedir. Deniz Emniyeti Bilgilendirme Bülteni (MSIB) ile eski politikada yapılan önemli değişiklikleri haberimizin devamında bulabilirsiniz.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

Panama Kanal İdaresi yakıt tüketimiyle ilgili yeni kurallar belirledi

 
 

?Uluslararası Deniz Ticaret Odası (International Chamber of Shipping – ICS), Panama Kanal İdaresi'nin Kanal'dan geçişlerle ilgili aldığı son kararları duyuran bir sirküler yayımladı. Panama Kanal İdaresi'nin kabul ettiği bu düzenlemeye göre, Panama Kanalı'nda seyir yapan gemiler Kanal'daki manevraları sırasında ağır (yüksek sülfür içerikli) yakıt tüketiminden hafif (düşük sülfür içerikli) yakıt tüketimine geçmekle yükümlü olacak.

Söz konusu yükümlülük, 2001'den itibaren uygulanmakta olsa da kapsamı genişletilerek N-10 sayılı Bildiri'den (Operasyonel Ekipman Testleri) N-1-2017 sayılı Bildiri'ye (Gemide Gereklilikler) dâhil edildi.

Bildiri'nin öne çıkan üç maddesi aşağıda özetlenmiştir:

  • Ağır yakıtla çalışan gemiler, Panama Kanal İdaresi'nin sorumluluğundaki sulara girmeden önce hafif yakıt kullanımına geçmek zorundadır. Hafif yakıtın ihtiva ettiği sülfür (sic) oranı MARPOL Ek VI, Kural 14.1'de belirtilen sınırın üzerine çıkamaz. Kanal sularının dış sınırları, Pasifik ve Atlantik demirleme alanları olup, bunlar sırasıyla DMA 21603 ve DMA 26068 sayılı seyir haritalarında belirtilmektedir. (DMA = Defense Mapping Agency. ABD'nin askeri haritalama faaliyetlerini yürütür.)
  • 29a maddesine uyma zorunluluğu, egzoz gazı temizleme sistemine sahip gemiler ile düşük sülfür içerikli hibrit yakıt kullanan gemiler için geçerli değildir.
  • LNG taşıyıcı gemiler, Kanal sularındaki manevraları sırasında ana makineleri veya güç üreticileri için buhar gazı (boil off gas) yakıtı kullanabilirler fakat sonrasında başka bir yakıt türüne geçemezler.

ICS'nin metnini kaynak alarak yayımladığımız sirkülere haberimizin devamından ulaşabilirsiniz.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

Denizde siber güvenlik

 
 

?Günümüzde neredeyse yeni gemilerin hepsinde makine dairesinin yönetiminden sorumlu yazılımlar kullanılmaktadır. Yazılımlar, makinelerin performanslarıyla ilgili temel verileri karadaki merkezlere ileterek bu merkezlerin olası sorunları önceden saptamasını ve yazılım güncellemelerini yapmasını sağlıyor. Fakat siber güvenlik uzmanlarına göre, işletim ve bilgi teknolojilerinin birleştirilmesi, internet üzerinden gemideki sistemlerin karayla olan etkileşimini artırarak deniz taşımacılığı için büyük bir risk oluşturabilir. Bunun başlıca nedeni, gemilerin işletim sistemine erişimi olan mürettebatın veya karadaki kişilerin farkında olmadan ya da kasten kötü yazılımları sisteme sızdırma riski yaratmasıdır. Öte yandan, herhangi bir saldırının olumsuz etkileri mürettebatın durumu hızlıca kavrayıp manuel kontrole geçmek gibi bazı müdahaleleriyle azaltılabilir.

Gemi sahipleri ise siber saldırıların sigorta poliçeleri kapsamına alınmasını talep ediyor. Öte yandan, çoğu sigorta şirketinin siber saldırılardan kaynaklanan zararları ya da iş aksamalarını poliçe dışında tuttuğu bildiriliyor. Olası siber saldırı kayıplarına karşı sigorta poliçelerine ek maddeler konulabilir; fakat uzmanlara göre, gemi sahipleri ile sigortacıların bundan önce yapması gereken şey, geminin çalışmasını etkileyebilecek gerçek risklerin ne olduğunu ve gemi sahibinin ne türden önlemler alması gerektiğini belirlemek ve son olarak kapsam dışı olan konuları poliçeye dâhil etmektir.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

AB’nin 2020 Yılına Kadar Deniz Taşımacılığı Politikasındaki Öncelikleri: Rekabetçilik, Karbonsuzlaştırma ve Dijitalleştirme

 
 

?Avrupalı Ulaştırma Bakanları, deniz taşımacılığı hakkındaki Valletta Deklarasyonu'nu, 28-29 Mart 2017 tarihlerinde AB'nin Malta Başkanlığı tarafından düzenlenen Bakanlık Paydaş Konferansı'nın sonunda kabul etti. Rekabetçilik, dijitalleştirme ve karbonsuzlaştırma konularına odaklanan Deklarasyon,  AB'nin deniz taşımacılığı politikasındaki önceliklerini ana hatlarıyla çiziyor. Valletta Deklarasyonu'na ilişkin detaylı bilgiyi haberimizin devamında bulabilirsiniz.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

Avrupa Çevre Ajansı: “Yenilebilir enerji 2015 yılında Avrupa’nın karbon emisyonunu % 10 azalttı”

 
 

?Avrupa Çevre Ajansı (European Environment Agency-EEA) güneş ve rüzgarın, fosil yakıt bağımlılığını azalttığını, ancak temiz enerji kapasitesinin halen yeterince hızlı büyümediğini belirtiyor.

Güvenilir yeni bir rapor; rüzgar ve güneş enerjisi kullanımındaki artışın, Avrupa'nın fosil yakıt tüketiminin ve sera gazı emisyonlarının 2015 yılında % 10 civarında azalmasını sağladığını ortaya koydu.

Avrupa'nın tümünde, yenilenebilir enerji kullanımı 2013'teki % 15 rakamından % 16,7'ye yükselmiş ve Avrupa kıtasının yeni enerji kapasitesinin % 77'sine karşılık gelmiştir. Ancak temiz enerjinin parlayışı halen, fosil yakıt kullanımını durdurmaya yetecek hızda ilerlememektedir. Ayrıca, bir çok İskandinav ülkesinde enerji kapasitesinin % 30'una, Malta'da ise yalnızca % 5'ine yayılmaya başlayan yenilenebilir enerji, Avrupa çevresine dengesiz olarak dağılmıştır.

Avrupa Çevre Ajansı tarafından derlenen grafiklere göre; İngiltere, Avrupa'nın en iyi sera gazı emisyonu yoğunluğuna sahip ülkeleri arasında 7. sırada, ancak kişi başına düşen emisyonlar açısından orta sıralarda yer almıştır.

EEA çalışmasının yetkilisi Mihai TOMESCU, Avrupa'nın yenilenebilir enerji artışının hızlanmış olduğunu, fakat küresel ısınmayı 20C'de tutmaya yetecek hızda olmadığını belirtiyor.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

Iridium sisteminin GMDSS hizmetinde kullanılmaya uygun olup olmadığı test ediliyor

 
 

?ABD'li uydu şirketi Iridium'un Küresel Denizcilik Tehlike ve Güvenlik Sistemi (Global Maritime Distress Safety System - GMDSS ) tedarikçisi olarak tanınmayı talep etmesinden sonra, IMO'nun Seyir, İletişim, Arama ve Kurtarma Alt Komitesi (NCSR) şirketin karşılaması gereken koşullar olduğu sonucuna varmıştı. Iridium'un geçen seneden bu yana kaydettiği ilerlemeler, dördüncü oturumunu gerçekleştiren NCSR Alt Komitesi'nin gündemindeydi.

Uydu sistemlerinde halen eksiklikler gözlense de şirketin GMDSS tedarikçisi olarak tanınması IMO Üyesi Devletler arasında geniş destek görüyor. Bu nedenle, Iridium'a sistemlerini geliştirmesinde destek olmak amacıyla bir plan taslağı sunuldu. Taslaktaki öneriler arasında, VHF telsiz veri paylaşımı sisteminin oluşturulması ile seyir uyarısı için mevcut yazılı sistemin (NAVTEXT) yerine ya da bununla birlikte kullanılacak bir seyir veri sisteminin (NAVDAT) kurulması yer alıyor.

GMDSS'yi yenileme projesi kapsamında ayrıca arama ve kurtarma teknolojileri ile asılsız alarmlara karşı eğitim ve tedbirlerin geliştirilmesi bulunuyor.

Devamı İçin Tıklayın