• Anasayfa
  • |
  • 29. IMO Meclisinden İki Önemli Karar

29. IMO Meclisinden İki Önemli Karar

23 Kasım – 2 Aralık 2015 tarihleri arasında Londra'da 29. kez toplanan IMO Meclisi, üye ülkelere 2012 tarihli uluslararası balıkçı tekneleri güvenliği sözleşmesini kabul etmeleri çağrısında bulundu.

Meclisten çıkan diğer bir karar, deniz yolunu kullanarak göç edenleri kurtarma girişiminde bulunan ticaret gemilerinin, bu çabalarından dolayı takdir edilmesine yönelik oldu.

 

Balıkçı teknelerinin güvenliği

Dünya genelindeki balıkçılık sektöründe her yıl 24,000 kadar insanın hayatını kaybettiği tahmin edilmektedir.

Balıkçı teknelerinin güvenliğine yönelik uluslararası bağlayıcılığı olan bir sözleşmenin yürürlüğe girmesinin, balıkçılık sektöründe güvenliğin sağlanması ve korunması için olumlu bir etki yaratacağı öngörülmektedir. Sözleşme kapsamında, bayrak ve liman Devleti Yönetimlerine yasal ve idari çerçeveler düzenleme zorunluluğu getirilerek, bu yönetimlerin denetim ve sertifikasyon, kaza soruşturmaları ve liman Devleti kontrolü gibi sözleşme hükümlerini yerine getirebilmeleri sağlanacaktır.

Meclis Kararında, sözleşmeyi kabul etme sürecinde herhangi bir zorluk veya sorun yaşayan hükümetlere IMO'nun teknik destek sunacağı da ifade edilmektedir.

2012 tarihli Cape Town Sözleşmesi'nin yürürlüğe girmesi için bazı koşulların sağlanması gerekiyor. Buna göre, 24 m uzunluğunda balıkçı tekneleriyle en az 3,600 m derinliğindeki sularda balıkçılık yapan yirmi iki veya daha fazla devletin taraf olmasını takiben sözleşme 12 ay içinde yürürlüğe girecektir.

Şu ana kadar yalnızca beş devlet Cape Town Sözleşmesi'ni kabul etmiştir.

 

 

 

Denizlerdeki karışık göç hareketlerinde kurtarma görevi üstlenen ticaret gemilerinin takdir edilmesi

IMO Meclisi, denizlerdeki karışık göç hareketlerine duyarsız kalmayıp göçmenleri kurtarmaya çalışan tüm ticaret gemilerinin ve mürettebatının cesaretlerinden, profesyonelliklerinden ve merhametlerinden dolayı takdir edilmesine karar verdi.

Karara göre,  1 Ocak 2014'ten bu yana denizlerdeki karışık göç hareketlerinde göçmenleri kurtarma sorumluluğu üstlenmiş bütün ticaret gemilerine ve mürettebatına IMO Genel Sekreteri tarafından özel sertifikalar verilecek. Bu sertifikalar, hem mürettebatın hem de göçmenlerin karşı karşıya kaldığı hayati riskleri vurguluyor olacak.

Eldeki verilere göre, Ocak 2014 ile Aralık 2015 arasında, Akdeniz'de seyreden 1,200'den fazla ticaret gemisi, rotalarından saparak 50,000'in üzerinde göçmeni kurtardı.

Uluslararası Göç Örgütü (IOM)'nün son istatistikleri, 2015'in ilk on bir ayında 878,495 göçmenin deniz yoluyla Akdeniz'e geldiğini ve 3,563 tanesinin hayatını kaybettiğini ya da kaybolduğunu söylüyor.

 

Kaynak: IMO internet sitesi.