EKİM 2016

İMEAK DTO Bülten
 
  EKİM 2016
  E Bülten
  Haberler Sirküler Bültenler Deniz Ticareti Dergisi        

ODADAN HABERLER

 

Türkiye Denizcilik Meclisi Toplantısı Yapıldı

 
 

?12 Ekim 2016 tarihinde Odamızda Türkiye Denizcilik Meclisi Toplantısı, Sn. Erol YÜCEL Başkanlığında yapılmış olup, Toplantıya Odamız Yönetim Kurulu Üyesi Sn. Tamer KIRAN tarafından katılım sağlanmıştır. Toplantı gündeminde yer alan konu başlıkları aşağıdaki gibidir: denizcilik sektöründe genel durum tespiti, sorunlar, fırsatlar; 9. Sektörel Ekonomi Şurası'nda denizcilik sektörü adına sunulacak sorunların değerlendirilmesi ve tespiti; Türk gemilerinin tutulmaları ve Türk bayraklı gemilerin durumu.

 
 

Odamızın Yönetim Kurulu, Antalya Şubemizi Ziyaret Etti

 
 

?16-17 Ekim 2016 tarihlerinde Odamız Yönetim Kurulu tarafından Antalya Şubemize ziyaret gerçekleştirilmiştir. Antalya Şube Meclis Üyeleri ve Oda Mensubu Birlikler ve Kooperatiflerin katıldığı toplantıda bölgedeki sorunlar ve öneriler değerlendirildi.

 
 

Denizcilik Alanında İşbirliği Toplantısı

 
 

?Norveç Mavi Okyanus Küresel Uzmanlık Merkezi (Global Center Of Expertise Blue Ocean Norway) Lideri Sn. Per Erik DALEN ve  Norveç'in Türkiye Büyükelçisi Sn. Vegard ELLEFSEN ile  Odamız arasında, 17-18 Ekim 2016 tarihleri arasında Denizcilik Alanında İşbirliği Toplantısı gerçekleştirildi. Toplantıya, Yönetim Kurulu Başkanımız Sn. Metin KALKAVAN Başkanlığındaki heyetimiz iştirak etmiş olup, iki ülke arasında;

 

  • Yeni teknolojilerin gerektirdiği denizcilik projelerinin planlanabileceği,
  • Offshore endüstrisinde kullanılan ekipmanların yapımında ortaklaşa çalışılabileceği,
  • 2000 yılından sonra inşa edilen platform destek gemileri (PSV) için çevreci modifikasyonların bulunabileceği,
  • Piri Reis Üniversitesi ile Transmed Üniversitesi Rektörleri arasında 3-4 kişiden oluşan heyetlerin karşılıklı çalışmalarının Rektörlüklere sunulacağı,
  • 21-24 Mart 2017'de düzenlenecek olan Exposhipping İstanbul'da ilk panelin, ikincisinin ise 30 Mayıs – 2 Haziran 2017'de Nor Shipping / Oslo fuarı sırasında yapılması ve bu panellerde yeni teknolojileri içeren denizcilik projelerinin; işletme, teknik ve yakıt maliyetleri yönünden değerlendirilmesi hususlarına yer verileceği ifade edilmiştir.

 
 

Odamızda “Liman ve Konteyner Takip Sistemi Projesi ve Uygulamaları” Konulu Gemi Acenteliği Yenileme Semineri Düzenlendi

 
 

?20 Ekim 2016 tarihinde Odamız Meclis Salonu'nda, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Risk Yönetimi ve Kontrolü Genel Müdürlüğü'nden Gümrük ve Ticaret Uzmanı Sn. Davut ORHAN tarafından "Liman ve Konteyner Takip Sistemi Projesi ve Uygulamaları" konulu Gemi Acenteliği Yenileme Semineri düzenlenmiştir. Sektör temsilcilerinin yoğun ilgi gösterdiği Seminer sonunda toplam 66 kişiye katılım belgesi verilmiştir.

 
 

2. Küresel Denizcilik Konseyi Konferansı Yapıldı

 
 

?Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Gemi Makineleri İşletme Mühendisleri Odası ile İstanbul Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Deniz Ulaştırması İşletme Mühendisliği Bölümü öncülüğünde ve Türk Denizcilik Eğitim Konseyi'nin destekleriyle Denizcilik Teknolojisinde Yaratıcılık ve Deniz Taşımacılığının Geleceği temalı 2. Global Maritime Council (Küresel Denizcilik Konseyi) Konferansı, 24-25 Ekim 2016 tarihleri arasında yapıldı. Anılan Konferansa Odamız tarafından katılım sağlanmıştır.

 
 

II. Eğitim Kongresi “Eğitimden Üretime Sektörle İş Birliğine” Temasıyla Gerçekleştirildi

 
 

?Milli Eğitim Bakanlığı Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü tarafından 24 -25 Ekim 2016 tarihlerinde Antalya'da; mesleki ve teknik eğitimin güncel sorunları ve geleceğiyle ilgili görüş alışverişinde bulunmak, belirlenen konulardaki bilimsel çalışmaları paylaşmak, bu sayede mesleki ve teknik eğitimi güçlü bir şekilde ileriye taşımak için ortak bilinç oluşturmak amacıyla, "Eğitimden Üretime Sektörle İş Birliğine" temasıyla gerçekleştirilen II. Eğitim Kongresi'ne Odamızı temsilen Yönetim Kurulu Üyemiz Sn. M. Faruk Okuyucu ve Sekreteryamız katılım sağlamıştır.

 
 

Odamızda P&I Sigortası Konulu Seminer Düzenlendi

 
 

?Türk P&I Genel Müdürü Sn. Ufuk TEKER, 11 Ekim 2016 tarihinde Odamızda P&I Sigortası ile ilgili bir sunum yapmıştır. Sektörün yoğun ilgi gösterdiği sunumda; deniz sigortası tipleri, P&I sigortası teminatları, önemli hasar tipleri ve hasar süreçleri ile tavsiyelerden oluşan kapsamlı bir sunum gerçekleştirilmiştir. Sunuma ilişkin detaylı bilgiler haberimizin devamında yer almaktadır.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

Odamızda ISM – ISPS ve MLC Denetimleri Seminerleri Düzenlendi

 
 

?T.C. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı İstanbul Liman Başkanlığı tarafından, 27 Ekim 2016 tarihinde Odamızda, ISM – ISPS ve MLC Denetimleri konulu bir seminer düzenlendi. Üyelerimiz tarafından geniş katılım sağlanan söz konusu Seminerde; MLC 2006 Konvansiyonu, MLC Denetim ve Sertifikalandırma süreci ve ISPS Uygulamaları ele alınmış olup, Türk Bayraklı gemilerin Paris MOU kapsamındaki tutulmalarında ISM çerçevesindeki pek çok kusurun etkin olduğu belirtilmiştir. Seminere ait sunumlar haberin devamında yer almaktadır.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

Sadun BORO Rotasında Türk Amatör Denizciliğinin 21. Yüzyıl Vizyonu Konulu Çalıştay Yapıldı

 
 

?"Sadun BORO Rotasında Türk Amatör Denizciliğinin 21.Yüzyıl Vizyonu" konulu Çalıştay Koç Üniversitesi Denizcilik Forumu tarafından 1 Kasım 2016 tarihinde Rahmi Koç Müzesi'nde yapılmış olup, Çalıştaya Odamızdan Yönetim Kurulu Üyemiz Sn. Faruk OKUYUCU ve İzmir Şubesi Meclis Başkanı Sn. Geza DOLOGH katılım sağlamıştır.

 
 

Prof. Dr. Fehmi ÜLGENER’in “Çarter Sözleşmeleri II” Kitabı Yayımlandı

 
 

?Prof. Dr. Fehmi ÜLGENER'in ilki 14 Temmuz 1998 tarihinde yayımlanan "Çarter Sözleşmeleri" kitabının ikinci cildi "Çarter Sözleşmeleri II" adıyla yayımlandı. 20 Ekim 2016 tarihinde Odamız merkezinde sektör temsilcilerine Sn. Fehmi ÜLGENER tarafından tanıtılan Kitap özel olarak zaman çarteri sözleşmeleriyle ilgili teknik ve hukuki hususları kapsamaktadır.

 

SEKTÖRDEN HABERLER

 

IMO, Gemilerin Düşük Kükürtlü Akaryakıt Gereksinimine Uymaları İçin 2020 Tarihini Saptadı

 
 

?Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO) tarafından, Londra'daki Deniz Çevresini Koruma Komitesi'nin (MEPC) 70. Toplantısında,  1 Ocak 2020 tarihi itibariyle %0.50 m/m küresel kükürt üst sınırının uygulanması kararlaştırıldı.

IMO Genel Sekreteri Kitack LIM konu ile ilgili olarak: "Daha düşük küresel kükürt üst sınırından ileri gelen kükürt oksit emisyonlarındaki azalmaların çevre ve insan sağlığı üzerinde, özellikle, mevcut emisyon kontrol bölgelerinin de ötesinde, liman şehirleri ve kıyı topluluklarında yaşayan insanların sağlığı için yararlı bir etkisi olacaktır" dedi.

Yeni küresel üst sınıra göre, 1 Ocak 2012'den beri yürürlükte olan şimdiki %3.50'lik limite karşılık gemilerin %0.50 m/m'den fazla olmayan bir kükürt içeriği olan akaryakıt kullanmaları gerekecektir.  "Gemide kullanılan akaryakıt" yorumuna ana ve yardımcı makinelerde ve kazanlarda kullanılan dâhildir.  Geminin güvenliği veya denizde can kurtarma ile ilgili durumlarda veya bir gemi veya teçhizatı hasar görmüş ise, muafiyetler tanınmaktadır.

Düşük kükürtlü uygun akaryakıt kullanmak suretiyle gemiler bu gereksinimi karşılayabilir. Yakıldığı zaman önemsiz kükürt oksit emisyonlarına yol açtığı için, giderek artan sayıda gemiler yakıt olarak gaz da kullanmaktadırlar.  Bu, 2015 yılında kabul edilen, Gazlar ve Diğer Düşük Parlama Noktası Olan Yakıtları Kullanan Gemiler İçin Uluslararası Kod'un IMO tarafından geliştirilmesine paralel olarak kabul edilmiştir.  Diğer bir alternatif yakıt ise bazı kısa mesafeli hizmetlerde kullanılmakta olan metanoldür.

Gemiler, emisyonları atmosfere bırakılmadan önce "temizleyen" egzos gazı temizleme sistemleri veya "gaz temizleyicileri" (scrubbers) gibi onaylanmış eşdeğerli metodlar kullanarak da SOx emisyon gereksinmelerini karşılayabilirler. Bu takdirde, eş değerli düzenlemenin geminin İdaresi (Bayrak Devleti) tarafından onaylanması gerekir.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

Panama, IMO Balast Suyu Yönetimi Sözleşmesi’ni Kabul Etti

 
 

?% 18.02 tonaj payıyla dünya ticaret filosu içindeki en büyük Bayrak devleti olan Panama, 19 Ekim 2016 tarihinde IMO Balast Suyu ve Sedimanlarının Kontrol ve Yönetimi (BWM) Sözleşmesi'ni imzalayan 53. devlet oldu.   Panama'nın ardından Sözleşme'nin temsil ettiği dünya ticaret filosu tonaj oranı % 53.20'e ulaştı.

IMO, istilacı türlerin daha fazla yayılmasını engellemek amacıyla 2004'te BWM Sözleşmesi'ni kabul etmiştir. BWM Sözleşmesi 8 Ekim 2017'de yürürlüğe girecek olup, gemilerdeki balast sularının istilacı türlerin daha fazla yayılmasını engelleyecek şekilde yönetilmesini zorunlu kılacaktır.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

Kızıldeniz, Aden Körfezi ve Bab-el-Mandeb Boğazı ile İlgili Güvenlik Uyarıları

 
 

Amerika Birleşik Devletleri Deniz Kuvvetleri, 07.10.2016 tarihinde "Denizcilere İlanlar" sekmesi altında Kızıldeniz ve Aden Körfezi bölgelerinde son dönemde artış gösteren terörist faaliyetlere ilişkin bir  güvenlik duyurusu yayımladı.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

Kriz Sonrası Rusya ile Samsun Arasında Ticaret Başladı

 
 

?Uçak krizi ile bir yıl önce bıçak gibi kesilen Rusya ile ticaret, ilişkilerin normalleşmesiyle birlikte yeniden başladı. Samsun'da aylardır açıkta bekleyen Ro-Ro gemileri Rus limanlarına narenciye götürmeye başladı.

Devamı İçin Tıklayın