MART 2017

İMEAK DTO Bülten
 
  MART 2017
  E Bülten
  Haberler Sirküler Bültenler Deniz Ticareti Dergisi        

ODADAN HABERLER

 

Deniz Turizmi Çalışma Grubu Toplantısı yapıldı

 
 

?Kocaeli Ticaret Odası'nın talebi üzerine, İzmit Körfezi'nin kruvaziyer turizmi açısından değerlendirilmesi hususunu görüşmek üzere, Kocaeli Ticaret Odası Meclis Üyesi Sn. İbrahim ATALAY ve beraberindeki heyetin katılımıyla Deniz Turizmi Çalışma Grubu Mart ayı toplantısı 8 Mart 2017 tarihinde gerçekleştirildi. Toplantıda; İzmit Körfezi'nin kruvaziyer turizm potansiyeli ile birlikte Kocaeli il sınırlarında turistik anlamda dikkat çekecek tarihi ve kültürel zenginliklerin nasıl ön plana çıkarılması gerektiği ve ilin cazibe merkezi haline getirilmesi için yapılması gereken hususlar hakkında fikir alışverişinde bulunuldu.

 
 

Miami – İzmir Kardeş Liman Anlaşması imzalandı

 
 

?İzmir Alsancak Limanı, dünyanın en önemli kruvaziyer limanlarından biri olan Amerika Birleşik Devletleri'nin Miami Limanı ile kardeş liman oldu. Türkiye ile ABD'nin limancılık ve kruvaziyer turizminde işbirliğinin önünü açacak Uluslararası Kardeş Liman Anlaşması, kruvaziyer sektörünün en büyük buluşması olan ABD'nin Fort Lauderdale şehrindeki Seatrade Cruise Global Fuarı'nda 16 Mart 2017 tarihinde imzalandı.

Odamızın İzmir Şubesi'nin fikri ve mimarı olduğu kardeş liman anlaşması, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı (UDHB) Müsteşar Yardımcısı Sn. Ahmet Selçuk SERT ile Port Miami CEO'su Juan KURYLA tarafından imzalandı. Odamız Yönetim Kurulu Başkanı Sn. Metin KALKAVAN ile Türkiye Cumhuriyeti Miami Başkonsolosu Sn. Özgür Kıvanç ALTAN imza töreninde şahit olarak bulundular.

Miami Limanı ile İzmir Alsancak Limanı'nı kardeş liman yapan törende konuşan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Sn. Ahmet SELÇUK SERT, Türk deniz ticaret filosunun 2016 rakamlarına göre 29 milyon DWT'luk kapasitesiyle dünyada 13'ncü sırada yer aldığını söyledi. Türkiye'nin kruvaziyer turizminde 2000'li yıllarda 800 binlerden 2 milyon yolcuya ulaştığını belirten SERT, 2016 yılında ise çeşitli sorunlardan dolayı yolcu sayısının 600 binlere düştüğünü ifade etti.

Kruvaziyer turizminin eski günlere dönmesi için Türkiye'nin gerekli önlemleri aldığını ifade eden SERT, önümüzdeki sezonda kruvaziyer operatörlerinin rotalarını Türkiye limanlarına çevirmesi için Bakanlık olarak gerekli çalışmaları yaptıklarını kaydetti. İki ülke arasında anlaşmaya konu olan İzmir Limanı'nın, Türkiye'nin en donanımlı limanlarından biri olduğunu söyleyen SERT, kardeş liman anlaşmasıyla ABD ve Türkiye arasında denizcilik ilişkilerinde yeni bir bakış açısı kazandırarak, farkındalık oluşturma projesini hayata geçirmeyi hedeflediklerini açıkladı.

Odamızın İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Sn. Yusuf ÖZTÜRK ise antik dönemden bu yana Anadolu'nun liman kenti olan İzmir ile yolcu ve yük taşımacılığında öne çıkan Miami arasında bir deniz köprüsü kurulduğunu söyledi. ÖZTÜRK, "2003 yılında kruvaziyer turizmine adım atan İzmir, kısa sürede Doğu Akdeniz'de gemilerin uğrak noktası oldu. Ancak ne yazık ki küresel kruvaziyer turizminin rotasının değişmesi ve güvenlik endişesi nedeniyle gemiler ülkemizi terk etti. Miami Limanı ile yapacağımız işbirliği ile ülkemiz ve şehrimiz kruvaziyer turizminde yeni bir başlangıç yapacaktır. İki liman arasında yapılacak işbirliği, Türkiye'nin tanıtımına önemli katkı koyacaktır. Miami ile İzmir'in bilgi ve deneyimlerini paylaşması sayesinde İzmir Limanı ve şehrimiz dünya liginde daha üst sıralara yükselecektir" dedi.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

Sürdürülebilir Balıkçılık Yönetimi Çalıştayı Ön Hazırlık Toplantısı yapıldı

 
 

?Sürdürülebilir Balıkçılık Yönetimi Çalıştayı Ön Hazırlık Toplantısı, Odamız organizasyonunda, su ürünleri fakülteleri yetkilileri, TURMEPA ve Odamızın 01 no.'lu Balıkçılık Faaliyetleri Meslek Komite Başkanı Sn. Murat KUL, Odamız Eski Meclis Üyesi Sn. Tuncay ŞEKER ve Odamız Sekreteryasının katılımıyla, 17 Mart 2017 tarihinde gerçekleştirildi. Toplantıda, sürdürülebilir balıkçılık politikasının oluşturulması için bir yönetim planı oluşturulmasına karar verildi.

 
 

Mesleki Eğitim ve İstihdam Seferberliği Çalışma Grubu Toplantısı yapıldı

 
 

?Mesleki Eğitim ve İstihdam Seferberliği (MEİS) İstanbul Çalışma Grubu toplantısı 17 Mart 2017 tarihinde İŞKUR İstanbul Bölge Müdürlüğü'nde yapıldı. Toplantıda, Odamızın yanı sıra İstanbul Sanayi Odası, İstanbul Ticaret Odası, İstanbul Borsası ve İŞKUR İstanbul Bölge Müdürlüğü de yer aldı. Toplantıda, İşbaşı Eğitim Programı ile ilgili olarak denizcilik sektörünün sorunları görüşüldü, sorunlar ve çözüm önerilerinin Odamız ile koordineli olarak Türk Armatörleri İşverenler Sendikası (TAİS) tarafından raporlanmasına ve ilgili taraflara sunulmasına karar verildi.

 
 

14. Uluslararası Exposhipping Denizcilik Fuarı’na katılım sağlandı

 
 

?Açılışını Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Sn. Ahmet Selçuk SERT, Yönetim Kurulu Başkanımız Sn. Metin KALKAVAN ve GİSBİR Başkanı Sn. Murat KIRAN'ın yaptığı 14. Uluslararası Exposhipping Denizcilik Fuarı 21-24 Mart 2017 tarihleri arasında İstanbul Pendik Fuar Merkezi'nde gerçekleştirildi.

Fuar, 4 kıtadan 43 ülkeden 150'nin üzerinde firma ve 627 marka ile 57 ülkeden 11 bini aşkın denizcilik profesyonelini ağırladı.

Bugünkü konjonktürde fuarları açmanın, devam ettirmenin büyük başarı olduğunu belirten ve destekleyen tüm kurumlara teşekkür eden Başkanımız Sn. Metin KALKAVAN: " Son aylarda hiç olmadığı kadar koşuyoruz, yurtdışındaki fuarları, kongreleri, konferansları ziyaret ediyoruz. Elimizden geldiğince anlatmaya çalışıyoruz. Bu nedenle fuarımıza gelen yabancı katılımcılarımıza ve ziyaretçilerimize teşekkür ediyoruz. Bakın görün Türkiye'de her şey normal. Fuarımıza son dönemde sorunlar yaşadığımız Hollanda ve Almanya'dan gelen misafirlerimize daha çok teşekkür ediyorum. Devletlerin dostu olmaz menfaatleri olur, ama milletlerarasındaki dostluklar daimidir. Belki de ilk defa bize düşen en büyük görev, bizimle ilgili algıyı değiştirmek için herkes bir kişi de olsa davet edip, konuşup gerçeği, demokrasi ile yönetildiğimizi anlatmalı" dedi.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

İstanbul Liman İçi Deniz Turizmi Faaliyetleri Toplantısı yapıldı

 
 

?İstanbul Liman İçi Deniz Turizmi Faaliyetleri Toplantısı, 21 Mart 2017 tarihinde yapıldı. Toplantıda, İstanbul liman içinde faaliyet gösteren çeşitli deniz turizmi araçları tarafından yapılan deniz turizmi faaliyetleri değerlendirildi, haksız rekabet ortamının kaldırılması, kaçak faaliyetlerin önlenmesi, bunun için bir denetleme modelinin oluşturulması ve 2017 yılı için deniz turizmi sezonu öncesinde alınacak tedbirler ve boğazın markalaşmasının sağlanması hususları görüşüldü.

 
 

Türkiye Denizcilik Meclisi Toplantısına Odamızca katılım sağlandı

 
 

?Türkiye Denizcilik Meclisi Toplantısı, 28 Mart 2017 tarihinde TOBB Levent binasında gerçekleştirildi. Toplantıya, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Sn. Ahmet Selçuk SERT başta olmak üzere, Deniz Ticareti Genel Müdürü Sn. Cemalettin ŞEVLİ, TOBB Türkiye Denizcilik Meclisi Başkanı Sn. Erol YÜCEL ve sektör temsilcileri, Odamız Yönetim Kurulundan Sn. Tamer KIRAN ve Sn. Şadan KAPTANOĞLU katılım sağladı.

 
 

Ulusal Denizcilik Kolaylaştırma Komitesi Toplantısı yapıldı

 
 

Ülkemizin taraf olduğu IMO Kolaylaştırma Sözleşmesi (FAL Convention) ile ilgili olarak, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Deniz Ticareti Genel Müdürlüğü ve Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından geliştirilmesi gereken tek pencere sistemine yönelik olarak, 28 Mart 2017 tarihinde Deniz Ticareti Genel Müdürlüğü'nde yapılan toplantıya Odamızca katılım sağlandı.

Toplantıda, gemilerin limana varış ve ayrılışlarında bürokrasinin en aza indirilmesi maksadıyla geliştirilen tek pencere sistemiyle ilgili olarak, 2012/6 sayılı Başbakanlık Genelgesi kapsamında yapılması gereken hususlar görüşüldü. Toplantıda ayrıca, halen Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'nca yürütülmekte olan çalışmalar ile UDHB Deniz Ticareti Genel Müdürlüğü, Deniz ve İçsular Düzenleme Genel Müdürlüğü'nün yürüttüğü faaliyet alanlarının, örneğin Gemi Trafik Hizmetleri, Liman Yönetimi Bilgi Sistemi ve diğer sistemlerin entegrasyonunun sağlanmasında ortaya çıkan teknik hususların giderilmesi ve bilgi depolama işlemlerinin TÜRKSAT üzerinden yürütülmesi kararları alındı.

 
 

Odamızda Avrupa Birliği Sera Gazı Emisyonları (MRV) Kuralları Semineri verildi

 
 

?29 Mart 2017 tarihinde Odamız Meclis Salonunda, Sn. Serdar F.ATUKEREN (ClassNK) tarafından ''Avrupa Birliği Sera Gazı Emisyonları (MRV) Kuralları" konulu bir seminer düzenlendi. Seminerde katılımcılar, sera gazı emisyonlarının kontrolü ile ilgili IMO'nun ve Avrupa Birliği'nin (AB) geliştirdiği İzleme, Raporlama ve Doğrulama (MRV) Prosedürleri kapsamında dünyadaki son gelişmeler hakkında bilgilendirildi. Seminere ait sunuma haberin devamındaki linkten erişebilirsiniz.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

Odamız personeline “İklim Değişikliği ve Hayatımıza Etkileri” konulu seminer verildi

 
 

?Günümüz dünyasında çevre sorunlarının başında gelen iklim değişikliği ve küresel ısınma hakkında Odamız personelinin bilinçlendirilmesi amacıyla Mart ayında Odamızda bir seminer düzenlendi. İMEAK DTO Çevre Birimi'nden Çevre Sorumlusu/ Çevre Y. Müh. Sn. Gizem MATARACI tarafından verilen "İklim Değişikliği ve Hayatımıza Etkileri" konulu seminerde; küresel ısınmanın nedenleri ve sonuçları, bireylere düşen sorumluluklar ve karbon ayak izi konularında çalışanlarımızda farkındalık yaratılması sağlandı.

Konunun önemi ve çevreye karşı sorumluluklarımız değerlendirilerek, tüm üyelerimizi ilgilendirebilecek bilgiler içeren sunuma aşağıda yer verilmiştir.

Devamı İçin Tıklayın

 

SEKTÖRDEN HABERLER

 

Nefes Kredisi Masrafları

 
 

?Bilindiği üzere, "TOBB NEFES KREDİSİ" adı altında TC Ziraat Bankası A.Ş. ve Denizbank A.Ş. ile Birliğimiz arasında 2 Aralık 2016 tarihinde imzalanan protokol kapsamında; Oda, Borsa üyeleri adı geçen bankalardan kredi kullanmaya 12 Aralık 2016 itibariyle başlamış ve halen kredi kullanmaya devam etmektedir. Bu çerçevede, "TOBB Nefes Kredisi" kapsamında gerçekleşen kredi kullanımlarında 250,-TL banka ve 250,-TL KGF başvuru masrafı ile kefalet oranının %0,5'i (binde beş) oranında komisyon olmak üzere bir takım ücretler ödenmektedir. Ancak, 27.02.2017 tarih 2017/9969 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı (BKK) ile KOBİ'lerde kefalet oram % 85'ten % 90'a yükseltilmiş ve komisyon oram da başka hiçbir masraf olmaksızın (banka ve KGF dahil olmak üzere) %0,03 (onbindeüç) oranına düşürülmüştür. Dolayısıyla, yeni BKK gereği 20 Mart 2017 tarihi itibariyle, TOBB Nefes Kredisi kapsamında Ziraat Bankası ve Denizbank'tan kullanılacak kredilerde, kredinin sadece %0,03'ü (onbindeüç) kadar bir masraf alınabileceği (Örneğin 100.000,- TL'lik bir kredi için 30,-TL) belirtilmektedir.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

Milli İstihdam Seferberliği başlatıldı

 
 

?Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği'nde 7 Şubat 2017 tarihinde gerçekleştirilen Ekonomi Şurası'nda Cumhurbaşkanımız Sn. Recep Tayyip ERDOĞAN'ın çağrısı ile "Milli İstihdam Seferberliği" başlatıldı. 1 Şubat 2017 – 31 Aralık 2017 tarihleri arasında uygulanacak olan İstihdam Seferberliği ile sağlanan teşvikler ve buna ilişkin koşullar konusundaki ayrıntılı bilgilere http://www.istihdamseferberligi.net/ adresi üzerinden ulaşılabilmektedir.

Siz değerli Üyelerimizden, bu milli seferberliğe denizcilik sektörü olarak katılım ve katkımızı belirlemek amacıyla, https://goo.gl/forms/THFr6ZCRZP8OrWO93 adresinde yer alan soruları yanıtlamanızı bekliyoruz.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

ICS Genel Sekreteri HINCHLIFFE: Avrupa’nın kibri IMO’ya üye ülkeleri yok sayıyor

 
 

?Uluslararası Deniz Ticaret Odası ICS, sektörün önde gelen diğer grup ve kuruluşları gibi Avrupa'nın deniz ticaretini AB Emisyon Ticareti Sistemi (ETS)'ne dâhil etme tasarısının karşısında yer alıyor.

ICS Genel Sekreteri Sn. Peter HINCHLIFFE, Lloyd's List'e verdiği bir röportajda, AB'nin yaklaşımını eleştirdi. Avrupa Birliği kendi belirleyeceği tarihe kadar IMO'dan piyasa esaslı bir emisyon kontrol tedbiri getirmesini, aksi takdirde deniz ticaretini ETS'ye dahil edeceklerini ifade etmişti.

HINCHLIFFE, ICS'in de piyasa esaslı bir tedbiri desteklediğini, fakat bunun için yakıt tüketimiyle ilgili doğru verilere ulaşılması gerektiğini ve IMO veri toplama sisteminin (MRV - Monitoring Reporting and Verifying) yakıt tüketimini baştan sona analiz ederek gerçek istatistiklere ulaşabileceğini vurguluyor.

HINCHLIFFE aynı röportajında Balast Suyu Yönetimi (BWM) Sözleşmesi ile sülfür üst sınırına getirilen sınırlamaya da değindi. ICS Genel Sekreteri'ne göre, BWM'nin yürürlüğe giriş tarihi kesinleşmiş olsa da endişeler bütünüyle giderilmiş değil. Gemi sahipleri her şeyden önce ticaret şekillerine, gemi tiplerine ve balast suyu türlerine göre hangi cihazları kullanmaları gerektiğine karar vermek zorunda.  Bu cihazları üreticilerden satın alıp alamayacakları veya teknisyenler bulunup bulunmadığı da gemi sahiplerinin kesinleştirmesi gereken konular arasında yer alıyor.

Yakıtların sülfür içeriğine 2020'den itibaren geçerli olmak üzere getirilecek olan % 0.5 sınırıyla ilgili olarak ise HINCHLIFFE yakıt kalitesinin düşmesinden yana endişe duyuyor. Ayrıca, yeni cihazların gerekliliği ve yakıt masrafları da mevcut şartlarda gemi sahipleri için ciddi sorunlar anlamına geliyor.

Peter HINCHLIFFE'in ICS'yi temsilen verdiği röportajın ayrıntıları haberimizin devamında yer alıyor.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

Somali’de kaçırılan Aris 13 tankeri hakkında IMO Genel Sekreterliği açıklama yaptı

 
 

?13 Mart 2017 tarihinde Puntland Bölgesi (Somali Demokratik Cumhuriyeti) açıklarında bir tanker kaçırma vakası yaşandı. Deniz haydutlarınca kaçırılan Aris 13 tankeri ve mürettebatı, olayın üzerinden çok geçmeden herhangi bir fidye talebi olmaksızın serbest bırakıldı. 16 Mart 2017 tarihli Reuters haberine göre, deniz haydutlarının bu kararında Aris 13 tankerini kiralayanların petrol taşımacılığı yapan ve ticari açıdan söz sahibi Somalili iş adamları olması en büyük etken oldu.

IMO Genel Sekreteri Sn. Kitack LIM, yüksek riskli alanlardan transit geçiş yapan gemilerin Deniz Güvenliği Merkezi'ne - Horn of Africa /Afrika Boynuzu (MSCHOA) kaydolmaları, Dubai'deki Birleşik Krallık Deniz Ticareti Operasyonları (UKMTO) ofisine bildirim yapmaları ve IMO kılavuzlarını ve En İyi Yönetim Uygulamaları'nı (BMP) takip etmeleri gerekliliğini vurguladı.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

Gemi sahipleri MLC’de iyileştirici değişiklikler yapılmasını istiyor

 
 

?Denizcilik Çalışma Sözleşmesi'ne (MLC, 2006) terk edilen gemilerdeki gemi adamlarının maruz kaldığı güçlüklere karşı yeni tedbirlerin eklenmesi gerektiğini savunan Uluslararası Deniz Ticaret Odası (ICS), IMO yasal komitesine konuyla ilgili bir yazı sundu.

ICS, gemi sahiplerinin ve MLC'ye taraf devletlerin IMO/ILO kılavuzlarına teşvik edilmesinden yana.

Komiteye sunulan yazıda önemle üzerinde durulan bir diğer konu da terk edilen gemilerin kayıt altına alındığı IMO veri tabanının güncellenmesidir. Veri tabanında halen çözüm bekleyen güncel olayların çözüm getirilmiş diğer olaylardan ayrı tutulması ICS'e göre atılacak ilk adım olabilir.

Vakaların şu dört başlık altında listelenmesi öneriliyor: 'çözüldü', 'pasif', 'tartışmalı' ve 'çözülmemiş'. Sonucu yeterince tatmin edici olmayan olayların ise 'kısmen çözüldü' başlığıyla listelenmesi gerektiği belirtiliyor.

Haberimizin devamında ICS önerileriyle ilgili diğer bilgiler yer almaktadır.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

Denizcilik sektörü siber güvenlik tehdidiyle mücadele etmeye çalışıyor

 
 

?Siber güvenlik uzmanları, mürettebatın dikkatsizlik sonucu veya farkında olmadan davet ettiği kötü yazılımların ve virüslerin gemi işletim sistemlerini tehlikeye attığı gerçek olaylara dikkat çekiyorlar.

Yaşanmış olaylar incelendiğinde, seyir sistemlerindeki virüslerden arızalanan ve yoluna devam edemeyen gemilerin olduğu görülüyor. Bu tür olaylarda, genellikle faal olmayan virüsler, mürettebattan birinin arama motoru kullanmasıyla ya da bir cihazın internete bağlanmasıyla aktifleşiyor ve seyir sistemine saldırıyor.

Virüslerin gemi işletim sistemine beklenmedik şekilde ve hızda yayılması sonucu geminin güvenlik ekipmanı etkilenirse, ciddi bir riskle karşı karşıya kalındığı bilinmeli.

Uzmanlara göre gemi sahiplerine düşen görev ise, teknik meselelere eğilmekten çok mürettebatın ve gemideki işletim sistemine erişme yetkisi olan ziyaretçilerin nasıl davranması gerektiği hakkında bir yaklaşım geliştirmek olmalı.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

Gemilerden kaynaklanan petrol kirliliğine karşı 50 yıllık çalışma

 
 

?IMO, Uluslararası Tanker Sahipleri Kirlilik Federasyonu (ITOPF)  ve Uluslararası Petrol Kirliliği Tazmin Fonu (IOPC Funds); hükümet ve sektör arasındaki 50 yıllık başarılı işbirliğini göstermek, gemilerden kaynaklanan büyük çaplı petrol dökülmelerinin etkili ve sürdürülebilir bir şekilde azaltımını sağlamak, bir kaza meydana geldiğinde hazırlık ve müdahale için etkin sistemler kurmak ve bu etkiyi tazmin etmek için kapsamlı bir mekanizma yaratmak amacıyla bir sergi düzenledi.

Sergi; IMO, IOPC Funds ve ITOPF tarafından, ICS, Uluslararası P&I Grupları Birliği (IGP&I), Uluslararası Petrol Endüstrisi Çevre Koruma Birliği (IPIECA), Uluslararası Denizlere Petrol ve Kimyasal Dökülme Kontrolü Organizasyonu (ISCO) ve Petrol Şirketleri Uluslararası Denizcilik Forumu'nun (OCIMF) destekleriyle düzenlendi.

 

Devamı İçin Tıklayın

 
 

Egzos gazı temizleme ve NOx Azaltma sistemlerinin çalışması ile ilgili sorunlar hakkında bilgi talebi

 
 

ICS Üyeleri, gemilerine teçhiz edilmiş olan egzos gazı temizleme ve / veya NOx azaltma sisteminin (sistemlerinin) çalışmasıyla ilgili olarak üyeleri olan gemi sahiplerinin sorunlarla karşılaşıp karşılaşmadıkları hakkında ICS Sekreteryasına bilgi vermeye davet ediliyor.

ICS Üyeleri, Seçici Katalitik Azaltma (Selective Catalytic Reduction - SCR) ve Egzos Gazı Yeniden Kazanım (Exhaust Gas Recirculation - EGR) sistemleri dahil, gemilerinin makinasına (makinalarına) Egzos Gazı Temizleme (Exhaust Gas Cleaning - EGC) sistemlerinin ve NOx azaltma sistemlerinin tesis edilmesi suretiyle armatörlerin uyumlu hareket edebilecekleri halen mevcut ve gelecekte getirilebilecek SOx  ve NOX tüzüklerini bilmektedirler.  ICS Sekreteryası, bu sistemler bakımından karşılaşılan işletme sorunlarıyla ilgili olarak, gelecekte yapacağı çalışma için, bilgi toplama hususunda ICS Üyelerinin yardımını sağlamaya çalışıyor.

30 – 31 Mart 2017'de yapılan ICS Denizcilik Komitesi Toplantısı esnasında, bazı ICS Üyeleri, Üyeleri olan armatörlerin gemilerinde SCR sistemlerinin kullanımı ile ilgili olarak önemli sorunların rapor edilmiş olduğunu bildirdi.  Verilen bu bilgilere, diğer hususların yanı sıra, sistemde yeterince yüksek egzos gazı akım derecelerinin korunmasının güçlüğü de dâhildir.  ICS Sekreteryası, sebepleri araştırma ve uygun yönlendirmeyi sağlama amacıyla, bu konuda ve SCR, EGR ve EGC sistemleri ile ilgili diğer sorunlar hakkında bilgi toplamayı kararlaştırdı. Detaylı bilgi haberimizin devamında yer almaktadır.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

‘Birleşik Yaban Hayatı’ Kampanya Grubu – Yüklemelerle ilgili Yanlış Bildirim Yapılması Hususundaki Uyarı

 
 

'Birleşik Yaban Hayatı' (United for Wildlife) birçok mevcut küresel yaban hayatı yardım derneklerini tek bir birleştirici bayrak altında desteklemeye çalışan bir kampanya grubudur.  Kampanyanın başlıca amaçlarından biri dünyanın birçok yerinde mevcut olan yaban hayatının istismarı ve bu konudaki kanuna aykırı ticaret ile uğraşmak ve yaban hayatının daha iyi korunması için küresel bir hareket oluşturmaktır. 

ICS Üyelerinden, 'Birleşik Yaban Hayatının', kanun dışı vahşi hayvan kaçakçıları tarafından yüklemelerin yanlış bildirimle yapılmasıyla ilgili olarak bir uyarı yayınladığı hususunu dikkate almaları isteniyor. Söz konusu Uyarı son zamanlardaki kanuna aykırı yapılan yaban hayatı ile ilgili yüklemelerde görülen, taşıma belgelerinde yanlış bildirim yapılması örneklerinin bir özetini veriyor. Bu kampanyanın amacı, denizcilik şirketlerinin ve diğer kuruluşların makul şekilde kontroller yapmalarına, kontrolleri ve prosedürleri güçlendirmelerine ve uygun makamlara bilgileri rapor etmelerine yardımcı olmak üzere bu sorunla ilgili bilinçliliği arttırmaktır.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

Polonya ile “Deniz Ulaştırması Anlaşması” imzalandı

 
 

Devamı İçin Tıklayın