• Anasayfa
  • |
  • Denizcilik Sektörünün Önde Gelen İsimleri İklim Değişikliği Konusunda Bir Araya Geldi

Denizcilik Sektörünün Önde Gelen İsimleri İklim Değişikliği Konusunda Bir Araya Geldi

Hamburg'daki SMM Fuarı süresince, Küresel Deniz Çevresi Kongresi olan GMEC'de(Global Maritime Environment Congress); üst düzey iş ve bilim uzmanları; küresel denizcilik endüstrisi düşük fiyatlarla hizmet vermeye devam ederken, IMO'nun çevresel hedeflerine nasıl ulaşabileceğini görüştü.

IMO Genel Müdür Yardımcısı ve Deniz Çevresi Bölümü Genel Müdürü Tian-Bing HUANG açılış konuşmasında, "Denizcilik sektörü tarihinde yeni bir sayfanın başlangıcındayız" dedi.

Bu yıl beşincisi gerçekleşen GMEC'de vurgulandığı üzere, denizcilik sektörünün büyük zorluklarla karşı karşıya olduğu bilinmektedir. En çok endişe duyulan konu ise; 1 Ocak 2020 itibariyle gemi yakıtlarının %0,5'den fazla kükürt içermemesi gerektiğini şart koşan IMO'nun kükürt üst limitidir. Buna ek olarak, endüstrinin büyüyen küresel ticaret hacmine rağmen, 2050 yılına kadar sera gazı emisyonlarını yarıya indirmesi beklenmektedir.

Üç farklı panelde, sektörün tanınan konuşmacıları tarafından yapılan görüşmede; "Balast suyu arıtımı için hazırlık", "Geleceğin çevresel zorluklarıyla başa çıkmak" ve "Çevre öncüsü olarak yolcu taşımacılığı endüstrisi" konularından bahsedildi. Sonuç olarak: Hedefler zorlayıcıdır ancak aynı zamanda birer fırsattır.

Sera Gazları: Çözüm Arayışı

Wärtsilä Denizcilik Çözümleri, Piyasa İnovasyonu Genel Müdürü Teus van BEEK, "Bu paneldeki çabamız, insanlığın karşılaştığı en büyük sorunlardan birini çözmektir ve bunu başarmamız gereken süre sadece       90 dakikadır." diyerek açılış konuşmasına başladı.

IMO'nun iklim değişikliği koruma planı ve bunun sonuçlarıyla ilgili yapılan görüşmelerde, Sn. Beek'in konuşmacıları arasında; Hapag Lloyd AG Direktörü Çevre Yönetimi Müdürü, Yüzbaşı Wolfram GUNTERMANN, Lloyd's Register'da, Küresel Sürdürülebilirlik Yöneticisi Katharine PALMER, DNV GL'de Konteyner Gemileri İşletme Direktörü Jan-Olaf PROBST, DNV GL'de Alternatif Yakıtlar İşletme Direktörü Dr. Ing Gerd WÜRSİG ve Zeaborn'da Gemi Yönetimi Genel Müdürü Helge BARTELS bulunmaktadır.

Denizcilik sektörü, günümüzün "En Yeşil" ulaşım aracıdır. Okyanus taşımacılığının küresel CO2 emisyonlarındaki payı, şu anda %2,2'dir ve bu miktar, yaklaşık olarak Almanya tarafından bir yılda yayılan sera gazlarına eşittir. Ancak yapılan tahminlere göre bu pay, önümüzdeki yıllarda önemli ölçüde büyüyecek. DNV GL temsilcisi Sn. PROBST, "Bu yüzden acilen çözümlere ihtiyaç vardır. Çözümlerden biri sıvılaştırılmış doğal gaz(LNG) olabilir. Ancak LNG'yi doğrudan gemiye ulaştırmak için işleyen bir altyapıya sahip değiliz," diye belirtiyor.

Armatörler için, daha sıkı emisyon limitleri filtre teknolojilerinde maliyetleri muazzam bir şekilde arttırmakla kalmaz, aynı zamanda orta vadede alternatif tahrik/itiş teknolojilerine geçme ihtiyacını da beraberinde getirir. Gemi yönetim şirketi Zeaborn'dan Helge BARTELS, "Büyük sermaye yatırımlarından kaçınmak için yapabileceğimiz hiçbir şey yok. Ancak arkamıza baktığımızda göreceklerimiz, her zaman yenilikçi bir endüstri olduğumuzu ve bu zorluğu aşacağımızı da garanti etmeli," şeklinde açıkladı.

Yapılan görüşmelerde ayrıca, yakıt tasarrufu için hız kesmenin(slow steaming) etkilerininin yanı sıra, akıllı gemileri ve akıllı limanları birbirine bağlayan dijitalleşmenin doğasındaki fırsatlarda ele alındı.

Balast Suyu Konusunda Destek Gerekiyor

Konferansın ana konularından bir diğeri, balast suyu yönetimiydi. Balast suyu sözleşmesinin yürürlüğe girmesinden yaklaşık bir yıl sonra, GMEC uzmanları durum değerlendirmesi yaptı.

Lloyd's Register'da Balast Su Yönetimi için Teknoloji Öncüsü Sahan ABEYSEKARA'nın başkanlık ettiği tartışma panelinde, açılış konuşmacıları: Sn. HUANG ve ABD Sahil Güvenlik ve Operasyon Standartları Dairesi Başkanlığı'nda Komutan olan Kaptan Sean T. BRADY'nin yanı sıra; Choice Balast Çözümleri Kıdemli Uygulama Mühendisi Debra DİCİANNA, ABS firması İş Geliştirme Direktörü Stamatis FRADELOS, ve Intertanko Çevre Direktörü Tim WİLKİNS'dir.

Katılımcılar, tüm gemiler için "herkese uyan" tek bir sistem olmadığını, ancak mevcut sistemlerin yelpazesinin önemli ölçüde geliştiğini kabul etti. Bu konuda doğru sistemlerin seçilmesi ve işletilmesinde armatörlerin daha fazla destek almaları önemlidir. BWM uzmanı Sn. DİCİANNA, sözlerine şöyle devam etti: "Balast Suyu Yönetim Sistemi (BWMS) tip onay sertifikalarındaki ayrıntıları anlamak önemlidir."

Sn. WİLKİNS, "Sektörün günlük olarak karşılaştığı teknik ve düzenleyici konuların üstesinden gelmek için, elde edilen bilgilerin paylaşılması gerekmektedir" dedi.

Yolcu Gemileri Örnek Oluşturmaktadır

Yolcu gemisi segmenti çevre korumada öncü oldu. Tototheo Denizcilik Baş Strateji Sorumlusu Andreas CHRYSOSTOMOU'nun başkanlığında, MAN Enerji Çözümleri'nden Four-Stroke Denizciliğin Başkanı Lex NİJSEN, Foreship'te Yeni Teknolojiler Bölümü Başkanı Jan-Erik RÄSÄNEN, The Fjords CEO'su Rolf SANDVİK, MSC Grubu EVP Denizcilik Politikası ve Hükümet İşleri'nden Bud DARR, SVIA Denizcilik İşleri, Karnaval Denizcilik ve Yönetim Kurulu Başkanı Tom STRANG, CLIA Avrupa Çevresi, Güvenlik Komiteleri, mevcut ve gelecekteki zorlukları ele aldı.

"Çok büyük bir görevle karşı karşıyayız ve bunu nasıl çözeceğimize dair hiçbir fikrim yok. Kimse bilmiyor. Ama bu, denizcilik endüstrisinin kendini aşabileceği bir durumdur. En önemlisi ise şu anda bu konuya değinmeye başlamamızdır. Bunu birlikte yapıyoruz," diyen MSC CEO'su Sn. Bud DARR, sektörün bir araya gelmesini teşvik etti.

Ancak tünelin sonunda ışık var; çok sayıda feribot, hibrid tahrik sistemleriyle çalışıyor ve birçok gemi yanaşırken kıyıdan enerji alıyor veya LNG barçları, limanlarda bekledikleri süre boyunca gemilere ihtiyaç duydukları enerjiyi veriyor. Yakında, %100 LNG ile çalışan dünyanın ilk yolcu gemisi olan AIDAnova devreye girecek ve LNG ile işletilecek birçok yolcu gemisinin siparişi verilmiştir.

Öne çıkan diğer bir nokta; SANDVİK'in Fjords Şirketi tarafından sunuldu. Bu şirket, Norveç'in fiyortlarının bozulmamış sularını seyretmek için ideal bir tasarım olan temiz, verimli, sessiz ve 400 kişilik bir yolcu gemisi geliştirdi.

GMEC 2018 Konferansı'nda katılımcılara, mevcut durumun uzman değerlendirmeleri ve denizcilik topluluğunun harekete geçmeye çalıştığı izlenimi verildi.

Özellikle "Yeşil Tahrik/İtiş Güçleri" konusuna adanmış olan bir bölümüyle birlikte, İklim ve Çevre Koruma, bu yıl SMM'nin temaları arasındadır. Ayrıca, hazırlanmış olan "Yeşil Yol" ile ziyaretçiler, çevre dostu teknolojiler sunan katılımcı standlarına yönlendirilmiştir.

 

Kaynak: https://www.marinelink.com/news/shipping-industry-heads-climate-441308