• Anasayfa
  • |
  • ISO’nun Yakıt Karışımları Konusunda Armatörlere Tavsiyesi

ISO’nun Yakıt Karışımları Konusunda Armatörlere Tavsiyesi

​      Uluslararası Standardizasyon Teşkilatı (ISO), 2020 yılında yakıtların kükürt içeriklerinde %0,5'lik küresel üst sınırlamayı yerine getirmek üzere piyasaya sürülmesi beklenen yeni nesil yakıt karışımlarına ISO standartlarının uygulanması için armatörlere yardımcı olacağını belirtti.

      Armatörler, güncel ISO standardının, uygun olmadığı ve düşük kaliteli kükürt yakıtlarında yabancı maddeleri saptayamaması sonucunda ana makinede arızalara sebep olabileceği kaygısını duyuyorlardı. ISO temsilcileri 2020'deki uygulama ile ilgili 9-13 Temmuz tarihleri arasında gerçekleşen IMO toplantısında, bahse konu kaygıları azaltmaya çalıştılar.

      ISO, temsilcilere güncel standart olan ISO 8217'nin, yeni karışım yakıtlar konusunda yeterli olduğunu ve denizcilik sektörünün kaygılarına rağmen revizyona gerek olmadığını bildirdi. Bununla birlikte ISO, yeni yakıtlara ISO standartlarının uygulanması konusunda armatörlere yol göstereceğini ve test metodlarının uygunluğunu sağlamak amacıyla önlemler alacağını söyledi.

      Uluslararası Deniz Ticareti Odası bu haberleri memnuniyetle karşıladı. ICS Genel Sekreteri Sn. Peter HINCHLIFFE: "Son zamanlarda yaşanan kaygılar göz önüne alındığında; ISO'nun standartların revizyonuna 2020'den önce gerek duyulmadığını onaylaması ve uygunluğu değerlendirmek için kullanılan mevcut araçların yetersiz olduğunu kabul etmesi ve 2020 son tarihinden önce aktif olarak çözümler aradığına dair güven vermesi iyi karşılandı. Armatörler ve mürettebatın Ocak 2020'den birkaç ay önce alınması gereken yeni yakıtların, gerçekten güvenli ve uygun olduğuna dair inanç sahibi olmaları hayati önem taşıyor" dedi.

      Ancak son zamanlarda, ISO 8217 Standardının piyasadaki bilinen yakıtların içinde bulunan yabancı maddeleri saptamak açısından bile yeteri kadar kesin olmadığı konusunda kaygılar arttı.

      Bu yılın başlarında, Houston'da yakıt ikmali yapan bazı gemiler, yakıt kirlenmesi nedeniyle makine aksamının tıkanması ve ana makine hasarı ile karşı karşıya kaldılar. Yapılan adli testler sonucunda, bir fenol bileşiği olan 4-kumil-fenol'un probleme yol açtığı belirlendi. Ancak bu bileşik, ISO 8217 Standardında test edildiğinde saptanamıyordu.

      Kısa süre önce deniz sigortacısı Skuld şirketi, düşük kükürtlü yakıtların, diğer yakıtlara kıyasla yüksek miktarda katalitik maddeler içerdiği konusunda uyarıda bulundu.

 

Kaynak: 20.07.2018 Tarihli TradeWinds Gazetesi