• Anasayfa
  • |
  • Scrubber Tartışması, 'Dieselgate'e Karşı 'Sülfat' İddiaları İle Alevlendi

Scrubber Tartışması, 'Dieselgate'e Karşı 'Sülfat' İddiaları İle Alevlendi

Temiz Denizcilik Birliği sözcüsü Sn. Hamish NORTON'un, "Yerleşik Bilim" yoluyla scrubber kullanımını savunmada öncü olurken, eleştirmenlerin medya kampanyalarına devam ettiği, 

Yeni IMO emisyon kurallarını yerine getirmek için scrubberların kullanımı konusundaki tartışmaların, armatörler grubu tarafından yapılan ayrıntılı bir savunma ve rakiplerinin baskı yapması ile birlikte ısındığı, 

Desteğin, "Temiz Denizcilik Birliği 2020" olarak bilinen scrubber kullanan armatörler koalisyonundan geldiği, 

Bahse konu grubun, "Star Dökme Yük Gemileri" (Star Bulk Carriers) sözcüsü Sn. Hamish NORTON vasıtasıyla, Euronav Şirketinden Sn. Paddy RODGERS gibi armatörler de dahil olmak üzere çeşitli çevrelerdeki scrubberların eleştirisine itiraz etiği, 

İttifakın ayrıca, scrubber kullananların kendilerini tarihin yanlış tarafında bulabileceklerini söyleyen TradeWinds Baş Yazarı Sn. Julian BRAY'in 1 Kasım 2018 tarihinde köşesinde (bahse konu tarihte düzgün bir araştırma yapılmış olmamasına rağmen) yazdığı yorumları reddettiği, 

Tartışmanın, emisyonlardaki kükürt ve diğer kirleticileri azaltan, ancak onları yıkama suyuyla okyanuslara boşaltan açık döngülü scrubberlar ile ilgili olduğu, 

Filosunda bulunan 111 adet gemi için scrubberları kullanmayı seçen Star Bulk Carriers'ın Başkanı ve konuyla ilgili ittifakın sözcüsü olan Sn. Norton'un, bilimin bugüne kadar konumunu desteklediğini savunduğu,

NORTON'un "Bedava öğle yemeği yok. Bir gün gemiler akaryakıttan başka bir şey yakacak ve bu daha iyi bir çözüm olacak. Ancak, petrol için sondaj yaptığımız sürece açık döngülü scrubberlar, akaryakıt yakmanın çevre dostu tek yolu olabilir." şeklinde ifade ettiği, 

Konuyla ilgili söylemlerin yeniden başlatılmasında, Fednav Şirketi Başkanı Sn. Paul PATHY'nin, gemilerini scrubber ile donatanların motivasyonlarına yapılan açık eleştirisinde "scrubberlara inanmadığını" söylediği, 

Tokyo'daki TradeWinds Armatörler Forumu'na, scrubberlar için "Çevre için iyi değiller. Gezegen için kötüler." dediği, 

"Tüm gemi sahiplerini bir odada bulursanız, scrubber takmanın çevresel bir karar olmadığını kabul etmek zorunda kalacaklarını, bunun bir iş kararı olduğunu" eklediği ve Fednav şirketinin, çoğunlukla Japon yapımı 63 adet kuru yük gemisi ve bundan daha fazla miktarda da kiraladığı gemilerden oluşan bir filoya sahip olduğu, 

Scrubber takıp yüksek kükürtlü akaryakıt kullanmaya devam etmenin veya bunlardan vazgeçip düşük kükürtlü akaryakıta geçmenin, Ocak 2020 IMO tarihinin ilerisinde çok önemli bir sorun haline geldiği,

Armatörlerin çoğunun, egzoz tarama cihazlarını seçmediği veya henüz kullanılıp kullanılmayacağına karar vermediği, 

Sn. RODGERS'in en güçlü eleştirmenlerden biri olduğu, Scrubber kullanımını Volkswagen'in "dieselgate" skandalıyla karşılaştırarak, konuyu İngiltere'deki Daily Mail gazetesine açtığı ve gazeteye verdiği demeçte, "Halk, kirlenmenin atmosferden okyanusa taşındığını anladığı zaman, VolksWagen'in yaptığı emisyon skandalı kadar büyük bir ters tepki oluşacağını düşünüyorum." şeklinde ifade ettiği, 

Yine de halka açık listelenmiş şirketlerin çoğunu içeren güçlü bir azınlığın, scrubberları seçtiği ve bu konuda topluca yüz milyonlarca dolar yatırım yaptığı, 

Star Bulk Şirketi dışında, Temiz Denizcilik İttifakı, John FREDRİKSEN'in Frontline ve Golden Ocean Şirketleri, Idan Ofer'in Eastern Pacific Şirketi, Torm ve Navig8 Grubu gibi isimlerin bu azınlığın içerisinde olduğu, 

Sn. NORTON'un, Clean Shipping grubundaki bazılarının 10 yıldan fazla süredir scrubber kullandığını ve "bu sistemlerle ilgili hava ve su emisyonlarını anlamada araştırma yapmak için zaman ayırdığını" söylediği, 

TradeWinds Gazetesi'nin, okyanus kirliliğinin ne kadar zararlı olabileceği konusunda ikna edici bir araştırma yapılmadığını belirtmesine rağmen, Sn. NORTON'un böyle bir araştırmanın var olduğunu savunduğu, 

Bahse konu araştırmanın, scrubberlar tarafından tahliye edilen yıkama suyu kompozisyonunun mevcut çevresel olarak kabul edilebilir sınırlar içinde ve kaygı verici seviyelerin oldukça altında olduğunu gösteren 2012 Danimarka Çevre Koruma Ajansı Raporu üzerine yoğun şekilde eğildiği, 

NORTON'un, kükürt'ün okyanusta zaten zararsız bir şekilde oldukça önemli seviyelerde sülfat olarak bulunduğunu ileri sürdüğü, yıkama suyuyla eklenen her şeyin çok ufak miktarda olabileceğini söylediği ve "Şu anda suyun içindeki tüm sülfatı alıp bir katmana yayabilseydiniz, bir buçuk metre kalınlığında olurdu. Kömür ve petrol yataklarında insanoğlunun bildiği tüm kükürtleri eklediğimizde ise, bir kağıt yaprağının kalınlığını kadar olurdu." şeklinde ifade ettiği, 

Başka bir deyişle, bir litre deniz suyunun, 2.600 ila 3.000 miligram sülfat içerdiği, yıkama suyunda bir scrubberdan geçtikten sonra, bunun onda biri olan, 260 miligram sülfat bulunduğu, belirtilmiştir.

Kaynak:  TradeWinds Gazetesi