KASIM 2016

İMEAK DTO Bülten
 
  KASIM 2016
  E Bülten
  Haberler Sirküler Bültenler Deniz Ticareti Dergisi        

ODADAN HABERLER

 

Çandarlı Limanı hakkında yapılan toplantıya Odamız tarafından katılım sağlandı

 
 

?20 Kasım 2016 tarihinde Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nda Çandarlı Limanı ile ilgili bir değerlendirme toplantısı yapılmış olup, söz konusu toplantıya Odamız tarafından katılım sağlanmıştır. Toplantıda, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığınca; İzmir Limanı'nın varlığını sürdürmesi, yakın gelecekte oluşacak ihtiyaç dolayısıyla ve mevcut yatırımlar da düşünüldüğünde Çandarlı Limanı'na yatırım yapılması gerektiği, Kuzey Otoyolu ve Çanakkale Köprüsü'nün Çandarlı Limanı'nın artıları olduğu değerlendirilmiştir.

 
 

Dünya Denizcilik Günü Paralel Etkinliği İstanbul’da gerçekleşti

 
 

4-6 Kasım 2016 tarihleri arasında "Denizcilik: Dünya için vazgeçilmezdir" temasıyla Haliç Kongre Merkezi'nde düzenlenen Dünya Denizcilik Günü Paralel Etkinliği, dünyanın farklı ülkelerinden tüm denizcilik camiasını bir araya getirdi. Uluslararası Denizcilik Örgütü'nün (IMO) dünya denizciliğindeki rolü ile ilgili farkındalığın artırılması ve Türk denizciliğinin dünya çapında tanıtılması açısından önemli bir platform olma özelliği taşıyan Sempozyum iki gün sürmüştür. Sempozyum boyunca, alanında uzman yerli ve yabancı konukların katılımıyla oturumlar düzenlenmiş, Odamız da etkinliğe stand ile katılım sağlamıştır.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Sn. Ahmet ARSLAN, Dünya Denizcilik Günü Yan Etkinliği Bayrağını Panama Denizcilik Bakanı Jorge Barakat PITTY'e  devretti.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

Seyir izin belgesinin elektronik sisteme geçişi ile ilgili toplantıya katılım sağlandı

 
 

?Seyir izin belgesinin elektronik sisteme geçiş uygulaması hakkında Kültür ve Turizm Bakanlığı Döner Sermaye İşletmesi Merkez Müdürü Sn. Çetin ARSLAN Başkanlığında 16 Kasım 2016 tarihinde Ankara'da  yapılan toplantıya Odamızı temsilen Yönetim Kurulu Üyesi Sn. M. Faruk OKUYUCU ile Odamız Sekreteryası tarafından katılım sağlanmıştır. Yapılan görüşme sonucunda; Odamızın 1992 yılından beri Seyir İzin Belgesi (Transit-Log) basım-dağıtım işlemini ve 2009 yılından itibaren de elektronik sisteme kaydı ile teknik uygulamasını sorunsuz yürütmesi nedeniyle, Seyir İzin Belgesi'nin elektronik sisteme geçişinin Odamızın katkıları ile hızlandırılmasına karar verilmiştir.

 
 

2017 yılı İstanbul kruvaziyer turizm değerlendirme toplantısı yapıldı

 
 

?Karaköy Limanı Mülki İdare Amiri Sn. Niyazi CAN'ın Başkanlığında, 17 Kasım 2016 tarihinde Salıpazarı Liman İşletmeciliği'nde; Odamız, TURSAB ve kruvaziyer turizm acente yetkililerinin katılımı ile bir toplantı yapılmıştır.

Toplantıda, Karaköy Salıpazarı Limanı'nda yürütülmekte olan çalışmaların 2017 yılı turizm sezonunda da devam edeceği göz önünde bulundurularak, 2017 yılı turizm sezonunda İstanbul iline gelecek ve gelmesi muhtemel 42 adet kruvaziyer (yolcu) gemisinin; Salıpazarı, Haydarpaşa, Sarayburnu ve Zeyport Limanı'na yanaşmasının sağlanması ve yolcu güvenliği ile giriş-çıkış işlemlerinde yaşanabilecek aksaklıkların en aza indirilmesi amacıyla durum tespiti yapılmıştır.

 
 

Mesleki Eğitim ve İstihdam Seferberliği İstanbul Çalışma Grubu’nun Başkanlığı 1 yıl süre ile Odamız tarafından yürütülecektir

 
 

?Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü ile Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) arasında 18 Ağustos 2016 tarihinde imzalanmış olan Mesleki Eğitim ve İstihdam Seferberliği Protokolü uyarınca oluşturulan Mesleki Eğitim ve İstihdam Seferberliği İstanbul Çalışma Grubu'nun ilk toplantısı İŞKUR İl Müdürlüğü Toplantı Salonunda 17 Kasım 2016 tarihinde gerçekleştirilmiştir. Odamız, söz konusu Çalışma Grubu'nda Yönetim Kurulu Üyemiz Sn. Tamer KIRAN ve Gemi İnşa ve Teknik İşler Bölüm Müdürü Sn. Tansel TİMUR tarafından temsil edilmekte olup; Çalışma Grubu'nun Başkanlığı, ilk toplantıda alınan karar uyarınca 1 yıl süre ile Odamız tarafından yürütülecektir.

 
 

Ziya KALKAVAN Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi halı saha açılışı yapıldı

 
 

Ziya KALKAVAN Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nin mevcut spor kompleksinde imkanların arttırılması maksadıyla, Odamız desteğiyle yapılan halı sahanın açılışı 23 Kasım 2016 tarihinde İl Milli Eğitim Müdürü'nün de katılımıyla gerçekleşmiştir.

 

 
 

“Deniz Atıkları: Temiz Sahiller İçin El Ele” Projesi Denizcilik Sektörü Seminerine Odamızca katılım sağlandı

 
 

?26 Kasım 2016 tarihinde Gazi Mağusa / K.K.T.C. Suriçi Derneği (MASDER) organizasyonunda yapılan,  "Deniz Atıkları: Temiz Sahiller İçin El Ele" Projesi Denizcilik Sektörü Seminerine, Yönetim Kurulu Başkan Danışmanı Sn. Yılmaz DAĞCI ve Genel Sekreter Yardımcısı Sn. Hüseyin ERTAN katılım sağlamıştır.

Seminerde, MARPOL 73/78 Sözleşmesi Ek'leri ile Ulusal Mevzuatımızda yer alan deniz kirliliğini önleme ve müdahale uygulamaları ve kruvaziyer gemileriyle yapılan turizmin, dünyadaki ve ülkemizdeki uygulamalarına ilişkin sunumlar yapılmış olup, kruvaziyer gemilerin Gazi Mağusa'ya getirilmesi projesinin hayata geçirilebilmesi için izlenmesi gereken yol haritası üzerinde durulmuş ve tavsiyelerde bulunulmuştur. Seminere, Gazi Mağusa Kaymakamı Sn. Dürdane ACI, K.K.T.C. üniversitelerinden öğretim üyeleri, liman yetkilileri ve idareciler katılım sağlamıştır.

 
 

İklim Değişikliği Kurultayı yapıldı

 
 

İklim değişikliğinin denizlere etkileri, denizcilik ve gemiler konulu İklim Değişikliği Kurultayı 29 Kasım 2016 tarihinde Piri Reis Üniversitesi'nde gerçekleştirilmiş olup, Kurultay'a Piri Reis Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Sn. Oral ERDOĞAN, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Müsteşarı Sn. Suat Hayri AKA ile Yönetim Kurulu Başkanımız ve Piri Reis Üniversitesi Mütevelli Heyeti Başkanı Sn. Metin KALKAVAN ve Yönetim Kurulu Üyemiz Sn. Faruk OKUYUCU, öğrenciler, öğretim üyeleri, denizcilik sektöründen çeşitli kurum ve kuruluşların temsilcileri de katılmıştır. İklim değişikliklerinin yaşama, denizciliğe ve gemiciliğe etkilerinin yapılan sunumlarla ortaya konduğu Kurultay'da, NTV'den Sn. Gökhan ABUR, Hürriyet gazetesinden Sn. Fatih ÇEKİRGE, Milliyet gazetesinden Sn. Gökhan KARAKAŞ olmak üzere basın temsilcileri tarafından, "İklim Farkındalığı ve Temiz Enerji Açısından Medyanın Toplum Üzerindeki Etkileri" konulu oturumda sunumlar yapmıştır.

 

SEKTÖRDEN HABERLER

 

IMO, gemilerin düşük kükürtlü akaryakıt gereksinimine uymaları için 2020 yılını saptadı

 
 

?IMO Deniz Çevresini Koruma Komitesi'nin (MEPC) aldığı kararla, gemilerde kullanılan yakıtların kükürt içeriği % 0.50 m/m (kütlesel) olarak belirlenmiş ve bu sayede %3.5 olan mevcut küresel kükürt içeriği sınırı önemli oranda aşağı çekilmiştir.

Değişikliklerin 2020 yılında yürürlüğe girmesi halinde, düşük kükürt içerikli yeteri kadar yakıt bulunup bulunmayacağının değerlendirilmesi için 2018 yılına kadar bir araştırma yapılması öngörülmüştü. Bu araştırma 2016'da tamamlandı ve MEPC'nin 70. oturumunda görüşülmek üzere sunuldu. Araştırmanın sonuçları, 2020 yılında gerekli koşulları sağlayan düşük kükürtlü yakıt temininde sıkıntı yaşanmayacağını göstermektedir.

Gemiler, yeni koşulları düşük kükürt içerikli yakıtlar kullanarak karşılayabilir. Ayrıca, ateşlendiğinde düşük miktarda kükürt oksit salınımına neden olan gazın yakıt olarak kullanımı da gittikçe yaygınlaşmaktadır. Bazı kısa mesafe deniz taşımacılığı hizmetlerinde kullanılan metanol ise bir diğer alternatif yakıt olarak görülmektedir.

Ayrıca, düşük kükürt içerikli yakıtlara denk sayılan (gaz temizleyici sistemler gibi) onaylı yöntemler de tercih edilebilir.

IMO'nun kararı ve süreçle ilgili daha fazla bilgi haberimizin devamında ele alınmaktadır.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

Sülfür üst sınırının düşürülmesi “karışık yakıt” tartışmalarını yeniden gündeme getirdi

 
 

Gemi yakıtlarındaki sülfür içeriğinin % 3.5'ten % 0.5'e düşürülmesi için karar alınmasından sonra yakıt kalitesi yeniden tartışılmaya başlandı.

Sülfür içeriğinin Avrupa limanları için % 0.1'le sınırlandırılması, karıştırılmış yakıtların piyasada ciddi olarak artmasına neden olmuştu.

Denizcilik alanında danışmanlık yapan Brookes Bell firmasından Chris FISHER'e göre, yakıt karışımlarının çoğu başarılı sonuçlar verse de her yakıtın kendine özgü özellikleri bulunuyor ve tedarikçilerin bunları ayrı ayrı test etmemesi sorun yaratabiliyor. FİSHER düşük kaliteli yakıtlara dikkat çekerek, "2020'deki uygulamaya kadar sektörün bu durum üzerinde çalışması gerekli" uyarısında bulundu. 

ISO standardına uymayan yakıtların ikmali de mevcut sorunlar arasında değerlendiriliyor.

Yakıt tartışmalarıyla ilgili görüş bildiren bağımsız danışmanlık şirketi Brookes Bell, gemi sahiplerine ve gemi kiracılarına yakıt muammasıyla ilgili bazı öneriler sunuyor.

Bu önerileri haberimizin devamında okuyabilirsiniz.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

Yemen’de deniz haydutluğu vakalarıyla ilgili yeni gelişmeler yaşanıyor

 
 

TradeWinds gazetesindeki bir habere göre, Ekim ayının son günlerinde Bab'ül Mendeb (Bab-el-Mandeb) Boğazı'nda bir LNG tankerine ve muhtemelen aynı gün ikinci bir gemiye yönelik gerçekleşen saldırılar Yemen kıyısı açıklarındaki son vakalar olarak biliniyor.

Bunun dışında, Ekim ayı içinde Somali kıyılarına deniz haydutları ve IŞİD örgütü kaynaklı saldırıların düzenlendiği de rapor edildi.

Somalili deniz haydutları ticari gemileri kaçırmak için işbirliği yaparsa, başarılı olma ihtimalleri yüksek. Benzer şekilde, Bab'ül Mendeb Boğazı'nı kapatma veya trafik akışını bozma girişimleri de ihtimaller dâhilinde gözükmektedir. Gerçekleşmesi durumunda bu saldırılar, dünya denizciliğine ve deniz taşımacılığına finansal ve fiziksel açıdan ciddi zararlar verecektir.

Devamı İçin Tıklayın

 
 

Hindistanlı Kaptan “IMO 2016 Denizde Olağanüstü Cesaret Ödülü”nün sahibi oldu

 
 

Petrol ürünleri taşıyan 33,000 dwt'lik Sampurna Swarajya tankerinin (yapım yılı 1999) Hindistanlı kadın kaptanı Radhika MENON, 22 Haziran 2015'te Bengal Körfezi açıklarında batmak üzere olan bir balıkçı teknesini başarılı bir operasyonla kurtardı.

Operasyonda gösterdiği kararlılık ve cesaretten dolayı IMO Konseyi tarafından "2016 Denizde Olağanüstü Cesaret Ödülü"ne layık görüldü.

Ödül töreni 21 Kasım günü gerçekleşti ve MENON ödülünü IMO Genel Sekreteri Kitack LİM'in elinden aldı. MENON ödülünü alırken şunları söyledi:

"Denizde zor durumda kalmış kişileri kurtarmak her denizcinin ve kaptanın görevi ve sorumluluğudur. Ben sadece bir denizcinin yapacağı şeyi yaptım. Anlık bir karardı ama riskleri değerlendirmeden harekete geçmedik. Ben sadece görevimi yaptım."

Devamı İçin Tıklayın

 
 

Uluslararası Ticaret Odası-Uluslararası Denizcilik Bürosu’nun 2016 Yılı 3. Çeyrek Küresel Deniz Haydutluğu Raporu

 
 

?Uluslararası Denizcilik Bürosu'nun yayımladığı 2016 Yılı 3. Çeyrek Deniz Haydutluğu Raporu Basın Bildirisi'nde 1 Ocak – 30 Ekim 2016 tarihleri arasında, dünya üzerinde bölgelere göre meydana gelmiş Deniz Haydutluğu olayları hakkında bilgilere yer verilmektedir. Deniz Haydutluğu saldırılarının örneklendirildiği, olası saldırı ve şüpheli durumlarda iletişime geçilecek irtibat noktalarının da bildirildiği raporun Türkçe çevirisi haberimizin devamında yer almaktadır.

 

Devamı İçin Tıklayın

 
 

Denizcilerin Kişilik Değerlendirmeleri Kazaların Önlenmesinde Önemli Olabilir

 
 

Denizcilik Şirketlerine danışmanlık hizmetleri veren bir şirketin İdari Müdürü Mariangela ZANAKA'nın yazdığına göre,  bir gemide görevlendirilen zabitlerin bireysel karakterlerinin analiz edilmesi kazaları aydınlatmaya yardımcı olabilir.

Denizcilik endüstrisinin birçok sektörleri, kusursuz ve usta personelin gemide görevlendirildiğini ve gemideki ekiplerin yeterli ve etkin şekilde birlikte çalışmaya ehliyetli olduklarını sağlamak üzere mesleki uygulama kodlarını geliştirecek ve revize edecek önemli inisiyatiflerle uğraşmaktadırlar.

İleri gelen örgütler, gemi sahipleri, klas kuruluşları, bayrak ve liman devletleri ve federasyonlar denizdeki tüm kazaların %75 - %80'inin "insan hatası" sebebiyle olduğu şeklindeki sıkıntı verici istatistikleri azaltmaya duyulan ihtiyaç dolayısıyla hareket etmektedirler.

Denizcilik endüstrisi devamlı olarak iyileşmektedir, geçmiş yıllarda işaret edilen kazaların sayısında bir azalma vardır. Ancak, teknik sistemlerin şimdi büyük ölçüde güvenilir olmasına rağmen, denizcilikte kazalar gene de küresel seviyede düzenli şekilde meydana gelmekte olup, bunda insan hatası başlıca şüpheli olarak kalmaya devam etmektedir.

İncelemeler göstermiştir ki bir meslekte gereken yeterliliklere uygun kişilik değerlendirmesi – emniyeti sağlamayı ve mükemmelliği teşvik ederek – işlerinde iyi performans göstermesi muhtemel kişilerin belirlenmesinde etkili olabilir.  Denizcilerle ilgili olarak kişilik değerlendirmesi; bilgi, ustalık ve teknik yeteneklerin ötesinde bulunan performanstaki daha hassas sorunları ele alır.

Devamı İçin Tıklayın