• Anasayfa
  • |
  • Balast Suyu Artıma Sistemi Üreticileri Armatörleri İkna Etmeye Çalışıyor.

Balast Suyu Artıma Sistemi Üreticileri Armatörleri İkna Etmeye Çalışıyor.

Düzinelerce balast arıtma sistemlerinin çoğunun mevcut standartlara uyumsuz olabileceği durumu endişe yaratmaktadır. Bu yılki SMM Hamburg Fuarı’nda Balast sistemi üreticileri, armatörleri bu durumun doğru olmadığına ikna etmeye çalışacaktır. Daha önce onaylanan fakat daha sonra marketten çekilen iki sistemin bulunması ve sistemlerin tatlı suda ve çamurlu suda test edilmesini engelleyen testler, balast sitemleri standartlarının armatörleri tatmin edecek kadar yüksek olmadığı kuşkusunu uyandırmaktadır. Mevcut birçok sistem alelacele geliştirilmiş olup, armatörlerin ihtiyaçlarını karşılayıp karşılamayacakları ve yasal kriterlere uygunlukları özensiz bir biçimde sınanarak onaylanmıştır. Balast Suyu Konvansiyonu, geçtiğimiz yıl içerisinde gerekli onay sayısına ulaşma konusunda sendelemiş olup, yürürlüğe girmesi konusunda sürekli bir beklenti vardır. Söz konusu Konvansiyon yürürlüğe girdiğinde, belirli boyutların üzerindeki tüm mevcut ticari gemilerde çalışan sistemler teçhiz edilmiş olmak zorunda kalacaktır. Konvansiyona uygun Balast suyu sistemleri geliştirmek için para ve zaman harcayan şirketlerin, belirli bir onaylama işleminden geçmeleri gerekecektir. Söz konusu onaylama işlemleri tamamlandığında, örneğin bayrak devleti veya kabul edilmiş bir kuruluş tarafından bir sertifika sağlandığı taktirde, şirketler sertifikalarını armatörlere göstererek sistemlerinin gereksinimlere uygunluğunu kanıtlayabilirler. Aslında bu durum, gerçeği tamamı ile yansıtmamakta olup, Armatör Birlikleri ve en büyük üç bayrak otoritesi bu durumun farkındadır. Endişe verici bir konu ise, söz konusu onay sürecinin bir sistemi yeterli bir şekilde test etmeden, IMO Konvansiyonunda belirtilen hususlara uygun olmadığı halde sertifikalandırılabilme riskidir. Söz konusu bir sistemin IMO Konvansiyonuna uymadığı ortaya çıktığı takdirde, sistemi üreten firma değil, armatör ceza ödemek zorunda kalacaktır. Bahse konu sistemlerden çoğu, çok-adımlı (multi-stage) sistemlerdir ve suyu geminin balast tankına doldurmadan filtrelemeyi amaçlar. Bu teknoloji adımları, çoğunlukla taşeron firmalardan sağlanır. Pazara yeni giren bir firma ise Cathelco’dur. İngiltere merkezli şirket, aşınmaya dayanıklı sistemleri ile meşhur olup, pazardaki varlığını bunlarla hissettirecektir. Söz konusu firma, Almanya’nın Hamburg şehrinde bir araştırma laboratuvarı açmış, Matthias Voigt gibi sektörün balast suyu hakkında en deneyimli uzmanlarını işe almaktadır. Böylelikle, firma Alman yetkilileri gerekli testleri yaptıktan sonra onay sertifikası vermeye ikna etmek çabasındadır. Firma’nın balast sistemi, çoğu diğer sistemde olduğu gibi, balast suyundaki canlıları tanklara girmeden önce öldürmek üzere, filtreleme ve ultraviyole ışınlarını kullanır.  Anılan sistem şu anda, İngiltere bandıralı, Foreland’a ait olan Eddystone isimli Ro-Ro gemisinde ve Hollanda’daki test tesislerinde ivedilikle pazara sunulmak üzere test edilmektedir. Testler iki farklı üreticiden alınan filtreler ve taşeron bir firmadan alınan ultraviyole ampulü üzerinde yapılacaktır. Cathelco’ya göre, sistemi eşsiz kılan şey, etkinliğini garantileyen ‘bilye ile temizleme sistemidir’ (ball cleaning system). Sistem aktif bir madde kullanmamakta olup,  aktif madde kullanan sistemler, suyu boşaltmadan önce bir daha filtrelemeyi gerektirmektedir. (06.09.2012 tarihli Lloyd’s List Gazetesinde yayınlanmıştır.)