Çandarlı Limanı için İhale Başvuruları Başladı
Çandarlı (Kuzey Ege) Limanı Konteyner Terminali inşaatı için 230 milyon lira bedelle ihaleye çıktı
Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü, yap-işlet-devret modeliyle ihale edeceği Çandarlı Liman Konteyner Terminali inşaatı için başvuruları 28 Ağustos 2013 tarihi itibariyle almaya başladı.
Kapalı teklif alınacak ihaleyle ilgilenen firmalar, projeye ait ihale dosyalarını Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü’ne bağlı Liman Yapım Dairesi Başkanlığı’nda ücretsiz olarak inceleyebiliyor.
İhaleye katılım için belirlenen geçici teminat tutarı 50 milyon TL. Projede görevli şirketin kullanacağı krediler ve diğer harcamalar için Hazine garantisi verilmeyecektir.
Çandarlı Limanı ihale ilanında, ihaleye çıkan idarenin uygun teklifi tespit etmekte, görevlendirmeyi yapıp yapmamakta veya dilediğine yapmakta tamamen serbest seçimi nedeniyle isteklilerin herhangi bir nam altında talepte bulunamayacağı notu yer aldı. İhale için son başvuru tarihinin teklif verme şartnamesinde yer aldığı belirtildi.
Akdeniz’de Dengeleri Değiştirecek
Dünyanın en büyük 10. konteyner limanı olacak şekilde projelendirilen ve Doğu Akdeniz’in aktarma merkezi olması planlanan Çandarlı Limanı’nın temeli 2011’de atıldı. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Demiryolları Limanlar Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğü tarafından üstlenilen limanın dalgakıran bölümünün inşaatını Kolin Limak 230 milyon lira bedelle üstlendi. Bakanlık, projenin yatırımına paralel limanın demir ve karayolu bağlantılarının yapımına başlayacak.
Kolin, Limak’ın da girmesinin beklendiği ihaleyi kazanan firma, Çandarlı Limanı’nın rıhtım, lojistik alan ve konteyner depolama sahalarını oluşturacak ve limanı işletecek. Limanın ilk etapta kapasitesi 4 milyon TEU olacak. Ancak yüzde 100 proje tamamlandığında, 12 milyon TEU ile, Türkiye’nin şu anda 6 milyon TEU olan yükleme kapasitesinin 2 katına sahip olacak.
İzmir Pire Limanı’na Rakip Olacak
Çandarlı Limanı’nın bin 800 metre uzunluğunda olacak dalgakıranı için 2 milyon 850 bin ton taş kullanılacak. 102 bin ton çelik boru kazık çakılacak. Aynı anda 300 metrelik 6 konteyner gemisinin yanaşabileceği limanda 800 bin metrekarelik depolama sahası olacak. Çandarlı, Türkiye’nin yük elleçleme kapasitesini yüzde 70 arttıracak. 40 metre su derinliğine sahip olacak liman bu özelliği ile büyük gemilerin yanaşamadığı İzmir Limanı’nın bu eksikliğini de tamamlayarak İzmir’i Akdeniz Havzası’nda ki transit yükler açısından Pire Limanı’na ciddi bir rakip haline getirecek.
Çandarlı Limanı ihalesinin uluslararası yatırımcıların da ilgisini çekmesi bekleniyor. İspanya, İtalya, Hollanda, Kore ve İsveç’ten 5 uluslararası firma liman ihalesiyle ilgilerini çeşitli platformlarda yansıtmışlardır.
Kaynak: Dünya Gazetesi - 27.08.2013