• Anasayfa
  • |
  • Gemilerin SOLAS gerekliliklerine uygunluğu denetlenecek

Gemilerin SOLAS gerekliliklerine uygunluğu denetlenecek

​PARİS ve TOKYO Liman Devleti Kontrolü Memorandumları (MoU), gemilerdeki koşulların Denizde Can Güvenliği (SOLAS) Sözleşmesi'ne uygun olup olmadığını denetlemek için üç aylık bir kampanyaya başlayacak ve özellikle seyir ekipmanı güvenliği ile mürettebatın bu ekipmanı kullanmadaki yetkinliğini inceleyecek.

 

IMO, SOLAS Sözleşmesi'yle gemilerde güvenliği arttıracak yapım standartlarına ve ekipman ile işletim gerekliliklerine uyulmasını hedefliyor. Eylül ayında başlayacak denetimler sırasında 10,000 geminin Kasım sonuna kadar denetlenmesi planlandı. 

Denetçiler, seyir ekipmanının SOLAS gerekliliklerine uygunluğunu ve doğru bir şekilde kullanılıp kullanılmadığını anlamak için mürettebata 12 soru yöneltecek. Mürettebatın köprü üstü ekipmanını kullanmadaki yetkinlikleri de denetlenecek konular arasında yer alıyor.

Seyir ekipmanının güvenliğine çok önem veren PARİS ve TOKYO MOU, 2009 - 2016 yılları arasındaki verileri dikkate alarak gemilerdeki kusurların %15.27'sinin seyir ekipmanının yeterince güvenli olmamasından kaynaklandığını ve bunun sonucunda 174,559 kaza yaşandığını ifade ediyor.

Elektronik harita ve bilgi sistemlerinin (ECDIS) tesisini zorunlu hale getiren SOLAS kapsamındaki bir diğer önemli konu seyir sistemlerinin dijitalleştirilmesidir. Yasal gerekliliklere göre Temmuz 2013'ten önce inşa edilmiş bütün büyük ve orta büyüklükteki kargo gemilerinde ECDIS ekipmanının bulunması gerekiyor. 10,000 - 20, 000 gros ton arasındaki gemiler için 1 Temmuz 2018 veya sonrasındaki ilk sörveylerine kadar bu sistemleri tesis etme zorunluluğu getirilmiştir.

 

Kaynak: 31 Temmuz 2017 tarihli Lloyd's List. Anastassios Adamopoulos'un haberinden özet çeviri yapılmıştır.