• Anasayfa
  • |
  • Karadeniz Holding Hızlı Satın Almalarına Üçüncü Bir Gemiyle Devam Ediyor

Karadeniz Holding Hızlı Satın Almalarına Üçüncü Bir Gemiyle Devam Ediyor

Karadeniz Holding Hızlı Satın Almalarına Üçüncü Bir Gemiyle Devam Ediyor

Büyük olasılıkla elektrik santrali gemisine (power-station vessel) dönüştürülecek olan aframax tipinde bir cevher-dökme yük-petrol taşıyıcı geminin (OBO – Ore-Bulk-Oil Carriers) Karadeniz Holding tarafından satın alındığı ortaya çıktı.

Bergen'de (Norveç) bulunan Kristian Gerhard Jebsen Skipsrederi, geçtiğimiz ay 110,000 dwt'luk SKS Tana (inşa yılı 1996) gemisini kimliği açıklanmayan bir Türk alıcıya 7 milyon dolar karşılığında satmıştı. Kaynaklar geminin şu anda Karadeniz Holding filosunda Karadeniz Powership Esra Sultan adıyla kayıtlı olduğunu gösteriyor.

Karadeniz Powership Esra Sultan, Karadeniz Holding'in bu yıl içinde satın aldığı üçüncü gemi. İlk ikisinin yüzen elektrik santrallerine dönüştürülmesi planlanıyor.

Satın alınan son geminin de bu tür bir enerji gemisine dönüştürülüp dönüştürülmeyeceği hakkında şirket yetkililerinden henüz resmi bir açıklama yapılmadı. Karadeniz Powership Esra Sultan şu anda günde 16,500 dolar kira bedeliyle Vitol tarafından tanker gemisi olarak işletiliyor ve kira sözleşmesi birkaç ay içinde dolacak. Gemi, gemi rotası izleyenlerden alınan bilgilere göre nisan ayı ortası itibariyle Kuzey Denizi'ne doğru seyir halindeydi.

Ağır yakıtla (HFO) çalışan yüzen elektrik santralleri Irak, Lübnan ve Pakistan gibi gelişmekte olan ülkelerin enerji sorunlarının çözümünde kritik bir rol oynuyor. Geçen yıl Karadeniz Holding Güney Afrika'daki mevcudiyetini arttırmak için birtakım görüşmeler yapmıştı. MarineTraffic kayıtları, Ağustos 2010'da satın alınan 8,700 dwt'luk KPS İrem Sultan (inşa yılı 1984)'nın Karadeniz Holding filosundaki elektrik santrali gemilerinden biri olarak Güney Afrika'da çalıştırıldığını gösteriyor.

Geniş bir yelpazede faaliyet gösteren Karadeniz Holding, 1999'dan beri kıyıya yakın elektrik santralleri işletmeciliği yapıyor. 2009 yılında ise dünyanın ilk 'yüzen elektrik santrali filosu'nu kurmak için adım attı. Firmanın yedi adet elektrik santrali gemisi hâlihazırda 1,200 megavat (MW) elektrik üretiyor ve internet sitelerinde yazılanlara bakılırsa bu rakam 2016 sonunda 3,000 megavata çıkacak.

Şirketin bu yılın başında filosuna iki yeni gemi katması büyüme hedefinin bir parçası. Japon yapımı, 172,600 dwt'luk Kohyohsan (inşa yılı 2001) 5 milyon dolara satın alındıktan sonra Karadeniz Powership Orka Sultan olarak yeniden adlandırıldı ve çoktan Yalova Limanı'na yanaştı. 172,000 dwt'luk Nisshin Trader (inşa yılı 2001) ise 6.2 milyon dolara satın alınıp Karadeniz Powership Onur Sultan ismini aldı ve gemi rotası izleyenlere göre İstanbul'a doğru yola çıktı.

Internet Ships Register, Karadeniz Holding'e ait beş geminin daha –iki büyük yük gemisi, iki genel kargo (karışık yük) gemisi ve bir ro-ro– enerji gemisine dönüştürülmekte olduğunu belirtiyor. Bu gemiler şunlardır: 172,600 dwt'luk KPS Orhan Ali Khan (inşa yılı 1999), 184,700 dwt'luk KPS Osman Khan (inşa yılı 2000), 11,900 dwt'luk KPS Gökhan Bey ve KPS Yasin Bey (inşa yılları 2000) ile 19,600 gros tonluk One World Karadeniz (inşa yılı 1996).

Kaynak: 15 Nisan 2016 tarihli TradeWinds gazetesinde Harry Papachristou tarafından kaleme alınmıştır.