Karaya Oturan Hoegh Osaka Raporu Tartışmalara Neden Olacak
Araba/kamyon taşıyan Hoegh Osaka gemisi 2015 yılının Ocak ayında İngiltere'nin Southampton Limanı'nda karaya oturmuş ve bundan bir hafta sonra ciddi bir hasar görmeden yeniden yüzdürülmüştü.
Geminin karaya oturması üzerine İngiltere Deniz Kazalarını Araştırma Bürosu (MAIB – Marine Accident Investigation Branch) tarafından başlatılan araştırma sonuçlandı. Otomobil, kamyon ve tır taşımada kullanılan PCTC (sadece araba/kamyon taşıyan gemi - pure car/truck carrier) tip, 2000 yapımı ve 51,770 gros ton kapasiteli gemi hakkındaki rapor sektör çalışanlarıyla paylaşıldı.
Rapor sonuçları halen gizli tutuluyor, ancak TradeWinds tarafından daha önce de bildirildiği gibi geminin dengesini kaybedip karaya oturmasının başlıca sebebi olarak balast suyuyla ilgili sorunların saptandığı anlaşılıyor. Öte yandan, geminin karaya oturmasında mürettebatın kimi uygulamalarının da payı olabileceği belirtilmektedir.
Kaynak: Adam Corbett'in 04.09.2015 tarihli TradeWinds Gazetesi'nde yer alan makalesinden özetlenmiştir.