• Anasayfa
  • |
  • Paris MoU Başkanı: ‘Gemilerde Mürettebat Sayısının Azaltılması Güvenlik İçin Bir Tehdit.’

Paris MoU Başkanı: ‘Gemilerde Mürettebat Sayısının Azaltılması Güvenlik İçin Bir Tehdit.’

Gemilerde mürettebat sayısının azaltılması, gemideki çalışma şartlarını etkileyen daha fazla baskılar olması geminin emniyeti için en büyük bir risk teşkil edeceğinden uluslararası denizciliğin önde gelenlerinden Richard SCHIFERLI sektörü uyarmıştır. Paris MoU’nun Liman Devletlerinden Sorumlu Genel Sekreteri Richard SCHIFERLI, geçtiğimiz yıllarda gemilerin yapılarının ve bakım şekillerinin değişmesi ile mürettebat sayısında azalma ve tehlike teşkil eden daha uzun çalışma saatlerinin olduğunu belirtmiştir. Bay SCHIFERLI Londra’da yaptığı açıklamada ‘Gemilerin inşa edildiği materyallerde büyük değişikliklere tanık olduk. Geçtiğimiz 10 ila 20 yıl arasında büyük ve önemli gelişmeler oldu.’ ‘Bunun yanı sıra, gemilerdeki zabit ve mürettebat konusunda da birçok değişiklik gerçekleşti ve şu anda uluslararası deniz taşımacılığındaki yeni büyük problemin bu konu olmasından endişeleniyorum.’ demiştir. Bahse konu durum Avrupa ve Kuzey Atlantik Bölgelerinden 27 Üye Ülkeden oluşan Paris MoU’da gündeme gelmiş olup, Kruvaziyer Gemileri İşletme Güvenliğinin denetlenmesi için bir denetleme programı oluşturulmuştur. Çalışma saatlerinin IMO’nun Gemiadamlarının Eğitimi, Belgelendirme ve Vardiya Tutma Standartları Uluslararası Sözleşmesine (STCW 2010), yeni MLC’ye (Denizcilik Çalışma Sözleşmesi) ve Kapalı Alan Denetlenmesi kurallarına uygunluğunu ele alacak 3 ilave İşletme Güvenliği denetimi gerçekleşecektir. Marshall Adaları Sicili tarafından düzenlenen Güvenlik Toplantısında ‘Mürettebat sayılarında önemli azaltmalar gördük. Artık mürettebat birçok farklı uyruktan gelmekte. Mürettebat bazen 5, bazen 6 bazen daha da fazla farklı uyruktan oluşabiliyor. Bu durum kötü bir şey değil ancak acil durumlarda mürettebat arası iletişim çok büyük önem kazanmaktadır.’ diye belirtmiştir. Bay SCHIFERLI, Kruvaziyer Gemileri’ne uygulanan denetimlerin sonuçları olumlu olmakla birlikte bu olumlu sonucun alınan tedbirlerde bir gevşemeye sebep olmaması gerektiğinin önemini vurgulamıştır. Ayrıca ‘Costa Concordia faciasında olanlardan sonra, Kruvaziyer gemilerinin işletme güvenliği konusunda büyük endişeler oluştu. Özellikle politikacılardan gelebilecek tepkilerden önce, gerçek durumu ele almamız gerekmektedir.’ demiştir. Bahse konu denetim programı ile, 6 ay içerisinde Paris MoU Bölgesi’ni ziyaret eden her Kruvaziyer Gemi söz konusu denetime tabi tutulmuştur. Richard SCHIFERLI ‘Kanımca, denetimlerin ilk sonuçları oldukça olumlu’ demiştir. Denetimler ideal şartlarda yapılmış olup, Bay SCHIFERLI bu hususta ‘İdeal şartlarda yapılan denetimler; açık denizde sefer sırasında, gece vakti, makineler arızalıyken ve gerçekten acil bir durum mevcutken oluşan durumdan çok farklıdır. Eğer bir gemi Liman Devleti Kontrolünü geçemeyecek haldeyse, gerçek bir acil durumda bir facianın yaşanması kaçınılamaz olacaktır.’ diye vurgulamıştır.  (26.11.2013 tarihli Lloyd’s List Gazetesi’nde yayınlanmıştır.)