• Anasayfa
  • |
  • Sigortacılar Arktik (Kuzey Kutbu) Gemileri İçin Kendi Çözümlerini Geliştirmek Zorundalar

Sigortacılar Arktik (Kuzey Kutbu) Gemileri İçin Kendi Çözümlerini Geliştirmek Zorundalar

Arktik deniz rotalarına yönelik artan ticari ilgi ve bu bölgeye ilişkin kurallarda Uluslararası Denizcilik Örgütü (International Maritime Organization – IMO) düzeyinde sağlanan ilerlemenin yavaş olması, sigortacılık endüstrisini kendi çözümlerini geliştirmeye mecbur hale getirmiştir. Lloyd’s Piyasa Birliği’ne göre (Lloyd’s Market Association – LMA), Lloyd’s üyesi sigortacılar Arktik rotalarından geçen yolcu gemilerinin birlikte (çifter çifter) seyir yapmalarına ilişkin önerilere şaşırmayacaklardır. Ayrıca, buzulların sürekli olarak eridiği Arktik deniz rotalarını kullanan gemi sayısındaki artışın arkasında yatan ticari kaygının güvenlik meselelerini gündeme getirdiği belirtilmektedir. LMA’ya göre, karar vericilerin Arktik suları için bir yasal çerçeve oluşturma kabiliyetleri, bu bölgede deniz taşımacılığında meydana gelen artışın gerisinde kalmaktadır. Buna göre IMO, Kutup Kodu (Polar Code) ile sınırlı bir ilerleme kaydetmiş, deniz yatağı mineral kaynaklarının bulunması ve kullanılmasından kaynaklanan petrol kirliliği yükümlülüklerine ilişkin 1974 tarihli belgede ise hiçbir ilerleme sağlayamamıştır. LMA, Arktik sularında deniz taşımacılığına yönelik riskin hala uç noktalarda olduğunu, bölgede uydu navigasyonunun düzgün şekilde çalışmadığını ve sorunla karşılaşan bir gemi için kurtarma altyapısının eksik olduğunu belirtmiştir. Tam doğru deniz haritalarının sağlanması neredeyse imkansızdır fakat açık tehlikelere rağmen, Arktik buz tabakası civarında faaliyet gösteren yetersiz buz sınıfı gemiler bulunmaktadır. LMA, sigortacıların en kuzeydeki yolculukları da kapsamlarına alabileceklerini düşündüklerini; fakat geminin yeterliliği ve risk azaltma hazırlıkları konusunda tatmin olmaları gerektiğini belirtmiştir. (Kaynak: 07.01.2014 tarihli Lloyd’s List gazetesinde yayınlanmıştır.)