• Anasayfa
  • |
  • Singapur Boğazındaki Kazalar Hk

Singapur Boğazındaki Kazalar Hk

Son zamanlarda Singapur Boğazında gerçekleşen kazalar, dikkatleri bir kez daha gemi trafiğinin çok yoğun olduğu bu su yoluna çekmiştir. Söz konusu bölge trafiği yakın zamana kadar seyir destek sistemleri ve etkin Gemi Trafik Hizmeti (Vessel Traffic Service- VTS) kullanımı ile oldukça iyi yönetilmesine rağmen, son zamanlarda Singapur açıklarında demirli şekilde talimat bekleyen gemiler tarafından tıkanmaktadır. Endonezya’daki yangınlardan kaynaklanan duman dolayısı ile bu önemli boğazda görüş mesafesi de bazen çok azalmaktadır. Söz konusu durum limanlara uğrak yapmak için yaklaşan gemiler ile bölgeden transit geçiş yapan gemiler için zorlu bir sınav haline gelmiştir. Yakın zamanda gerçekleşen kazalar çerçevesinde geçtiğimiz yıl, BIMCO ve Singapur’un eş başkanlığındaki bir iş birliği grubunda, Endonezya ve Malezya’nın da katkılarıyla ‘Güvenli Geçiş: Malaka ve Singapur Boğazları’ adıyla bir kılavuz oluşturulmaktadır. Anılan kılavuzun amacı, bölgeden geçiş yapan gemilerdeki farkındalığı artırmak ve yerel coğrafi özelliklerin göz önünde bulundurulmasını sağlamaktır. Bahse konu kılavuz Ekim 2013’te onaylanmış olup, önümüzdeki aylarda yayınlanacaktır. Bu bölgede çalışan büyük gemilerin birçoğu seyir sistemleri konusunda çok üstün sistemlerle teçhiz edilmiş olup, anılan kazaların insan hataları mı olduğu sorusunu akıllara getirmektedir. Bunun yanı sıra, bölgeye uygun olmayan sürat ile seyreden gemiler de çoğu zaman sorun teşkil etmektedir. Kaptanlardan bölgeden geçerken mümkün olduğunca klasik seyir methodlarını kullanmalar istenmektedir. Günümüzde modern tahrik sistemleri ile teçhiz edilengemilerin kullanımı ile seyirler doğal etkenlerden daha az etkilenmektedir. Ancak 21. Yüzyıl denizciliği programlarda dakikliği gerektirmektedir; daha önceki çağda bunun başarılmasının imkansız olduğu düşünülmekteydi. Günümüzdeki bilgisayar temelli seyir sistemleri dolayısıyla bazen gemilerin güvenliği için oluşturulmuş olan eski denizcilik prensipleri unutulmakta veya yeterince dikkatle uygulanmamaktadır. Kaptanların bilgisayar destekli rotalardan çıktıklarında, diğer gemilere yol verilmesi konusunda yanlış kararlar aldığına rastlanmaktadır. Bu durum çoğunlukla COLREG (Denizde Çatışmaları Önleme Tüzüğü - Regulations for Preventing Collisions at Sea) kurallarının eskiden olduğu gibi hassasiyetle öğretilmemesinden kaynaklanan bilgi eksikliğine bağlanmaktadır. Yoğun trafiği olan Boğazların İdarecileri, sıklıkla riskli ve sorumsuzca yapılan manevralara, çok yakın geçişlere ve makul seviyelerin çok üzerinde olan seyir süratlerine tanık olduklarını bildirmektedirler. (12.03.2014 tarihli BIMCO Update Bülteninden Alınmıştır)