• Anasayfa
  • |
  • Sıvılaşan yükler son beş yılda 102 denizcinin ölümüne yol açtı

Sıvılaşan yükler son beş yılda 102 denizcinin ölümüne yol açtı

Sıvılaşan yükler son beş yılda 102 denizcinin ölümüne yol açtı

INTERCARGO'nun raporuna göre, potansiyel olarak yüksek risk taşıyan nikel cevherinin taşınması sektör için ciddi bir sorun olarak önemini koruyor

INTERCARGO tarafından yürütülen yeni bir çalışma, dökme yük gemilerinin son beş yılda yaptığı kazalarda hayatını kaybeden denizcilerin %40'ının ölümüne sıvılaşan yüklerin yol açtığını öne sürüyor. INTERCARGO, 2010 ile 2015 yılları arasında kaybedilen 255 yaşamdan 102'sinden hal değiştiren kargoların neden olduğunu ifade ediyor. Bu durumun en son örneği, geçtiğimiz yıl ocak ayında 56,000 dwt'lik Bulk Jupiter'in (yapım yılı 2007) 19 kişilik mürettebatından 18'inin yaşamına mal olarak batması oldu.

INTERCARGO yetkilileri, "Yüklerin sıvılaşması, on yıldan uzun zamandır kuru yük taşımacılığının güvenli bir şekilde yapılması önündeki en büyük engellerden biri olarak duruyor," dedi.

INTERCARGO, "Potansiyel olarak yüksek risk taşıyan nikel cevheri kargolarının taşınması sektör için ciddi bir sorun. Bu durumun aksine, yapısal hatalardan kaynaklanan gemi kaybı aynı dönemde azalma gösterdi. Hala kabul edilebilir sınırlar içinde olmasa da, bu azalmanın nedeni dizayn standartlarında ve izleme teknolojilerindeki gelişmelerin yarattığı olumlu etkilerdir," diye ekledi.

INTERCARGO'nun analizine göre, söz konusu dönemde 10,000 dwt üzerindeki 71 kuru yük gemisi kayıp kabul edildi. Bu, yılda ortalama 6.5 gemiye denk geliyor.

Karaya oturma, toplamda 26 geminin kaybını veya tüm kayıpların %36.6'sını teşkil etmekte ve gemi kayıplarının en sık raporlanan sebebini oluşturmaktadır.

INTERCARGO, su alma yüzünden yaşanan kayıpların da hem gemiler hem mürettebat için önemli olduğunu ifade ediyor. Buna göre, gemi kayıplarının %20'si, ölümlerin ise %21.2'si su alma yüzünden meydana geliyor.

Tüm kayıpların neredeyse yarısının Handysize gemilerde yaşandığı göz önüne alındığında, bu gemiler kayıpların önemli bir bölümünü açıklıyor. Bu gemileri, % 18.3 oranla Handymax'lar takip ediyor.

INTERCARGO, çok sık rastlanmayan bir adım atarak bayrak devletlerini kuru dökme yük gemi kazalarını etkili bir şekilde araştırmamakla eleştirdi. INTERCARGO'dan, "Yaşanan kazalardan çıkarılacak dersler, yeni güvenlik önlemlerinin gerekli olduğu alanların saptanmasında önemli bir rol üstlenebilir," açıklaması geldi. Açıklamanın devamında, "Bu nedenle, birçok bayrak devletinin kuru dökme yük gemilerinin yaptığı ve ciddi kayıplarla sonuçlanan kazalarla ilgili etkili bir soruşturma yürütmemesi ve Uluslararası Denizcilik Örgütü IMO'ya raporlamaması, hem kabul edilir bir davranış değildir hem de hayal kırıklığı yaratmaktadır," dendi.

INTERCARGO'nun ifadesine göre, son beş yıldaki 71 kuru dökme yük gemisi kazasının sadece 24 tanesi bayrak devletleri tarafından soruşturulurken, raporun hazırlanması kazadan itibaren 20 ayı bulabiliyor.

Yukarıdaki açıklama ve verilerin yer aldığı kuru dökme yük gemisi kayıp raporu, INTERCARGO'nun teknik komitesi tarafından Singapur'daki yıllık toplantısında onaylandı.

 

Kaynak: 11 Mart 2016 tarihli TradeWinds Gazetesi.