• Anasayfa
  • |
  • TradeWinds: “IMO’nun 2020 yakıt kısıtlaması deniz taşımacılığının aleyhine değil lehine olacaktır”

TradeWinds: “IMO’nun 2020 yakıt kısıtlaması deniz taşımacılığının aleyhine değil lehine olacaktır”

​Adam Corbett tarafından TradeWinds gazetesinde, IMO'nun 2020 emisyon düzenlemesiyle ilgili bir makale yayımlandı. Makalede, sülfür kısıtlamasına şimdiye kadar daha çok yeterli yakıtın mevcut olup olmadığı açısından bakıldığı ama analistlerin son zamanlarda deniz taşımacılığı pazarının bu düzenlemeden nasıl etkileneceğini de tartışmaya başladıkları ifade ediliyor.

2020 sülfür kısıtlamasının yakıt fiyatlarını yükseltme ihtimali bulunmakla birlikte, analistler buna paralel olarak gemiler için hız azaltım yönteminin daha çok uygulanmaya başlanacağını savunuyor.

Buna göre, yeni gemiler için verilen siparişlerin azaldığı bir dönemde 2020 sülfür yasası hem tanker hem de kuru dökme yük piyasalarını canlandırabilir.

Corbett'in bildirdiği üzere, yakıt fiyatları denizcilik şirketleri arasındaki rekabette daha belirgin bir rol oynamaya başlayabilir. Bu nedenle, daha verimli gemiler üstünlüğü ele geçirirken enerji verimliliği düşük olan gemilerse kullanımdan düşmeye başlayıp sonunda hurdaya çıkarılabilir. Yakıt verimliliği yüksek, modern gemilere talebin artması tersanelerin lehine bir sonuç olarak göze çarpıyor.

Corbett, makalesinde IMO'nun sera gazı emisyonlarını azaltmak için belirlediği yol haritasına atıfta bulunarak hız azaltım yöntemi gibi operasyonel tedbirlerin, alternatif yakıtlar, verimli gemiler ve yeni teknolojilere göre daha etkili bir çözüm sunacağını da belirtiyor. IMO, uluslararası deniz taşımacılığından kaynaklanan sera gazı emisyonlarını 2050 itibariyle %70'e kadar azaltmak için stratejiler belirlediği bir yol haritası üzerinde çalışıyor.

"Seas at Risk" gibi çevreci grupların hız azaltım yöntemini destekledikleri bilinse de, deniz taşımacılığında söz sahibi olan ülkeler de olası hesaplamalar üzerine gittikçe daha fazla kafa yormaya başladı.

Hız azaltımı için IMO'nun maksimum bir hız mı belirleyeceği yoksa geminin çalışma hızını %10'a kadar azaltma yöntemi mi seçeceği henüz belli değil. Bir analist konuyla ilgili şu yorumda bulundu: "Hangi şekilde olursa olsun, emisyonları düzenleyen yasaların artması gemilerin daha yavaş çalışmasıyla sonuçlanacaktır. Bu durum, piyasaların ancak zamanla uyum sağlayacağı bir süreç olsa da kapasite azaltmada en azından kısa vadede olumlu etkiler yaratacaktır."

 

Kaynak: 16/02/2018 tarihli TradeWinds Gazetesi.