• Anasayfa
  • |
  • Türk Gemi Söküm Sektörü Hk.

Türk Gemi Söküm Sektörü Hk.

 

Bağımsız araştırma şirketi Sustainalytics tarafından gemi sökümü faaliyetleri hakkında güncel bir çalışma hazırlamıştır. 'Gemi Sökümünden Çevre Dostu Geri Dönüşüme' (Shipbreaking to Green Recycling)  başlıklı bir rapor raporda Hindistan'da bulunan söküm tesislerinin Avrupa Komisyonunca Çevre, Sosyal ve Yönetim Kriterlerine göre (ESG – Environmental, Social and Governmental) 'onaylı tesisler listesine alınmamasının sebeplerini incelemişlerdir.

Şirket 161 söküm tesisini Çevre, Sosyal ve Yönetim Kriterler (ESG) puanlamasına göre incelemiştir. 2014 yılının son çeyreğinde yapılan analize göre Türkiye 148 puan ile birinci sırada, Hindistan 134 Puanla ikinci sırada ve Çin 131 puanla üçüncü sırayı almıştır.

Aldıkları yüksek puanlara rağmen üç ülke de çevre ve emniyet yönetimi değerlendirmesi haricinde başka konuları da değerlendiren Sustainalytics şirketi tarafından C kategorisine alınmıştır. Bahse konu sınıflandırmada 111 puanla Bangladeş D, Pakistan ise 82 puanla E kategorisine girmiştir. Değerlendirmede ki en yüksek kategori A kategorisidir.

Gemi sökümü konusunda en gelişmiş söküm tesislerine sahip olduğu bilinen Çin'in insan hakları konusunda sorunlar yaşadığı kaydedilmiştir. Çin'in yanı sıra Türkiye'de İklim Değişikliği hususunda zayıf not almıştır.

Söz konusu raporun mimarı, Jean Florent Hefre, Hindistan, Pakistan ve Bangladeş'teki söküm tesislerinin çoğu yönetim alanında ve bazı çevre konularında sınıfta kaldığını vurgulamıştır. Raporda ayrıca, Hollanda'nın Hong Kong Uluslararası Güvenli ve Çevre Dostu Gemi Geri Dönüşümü Konvansiyonu'nu referans alarak hazırladığı listede Türk, Hollanda ve Çin tesislerinden oluşan 13 adet tesis bulunmakta olup, hiçbir Hint tesisi listeye girememiştir.

Sustainalitcs Şirketi araştırmalarında kullandığı Çevre, Sosyal ve Yönetim Kriterlerini (ESG) önde gelen armatör şirketlerine uygulamıştır. Bu değerlendirmenin neticesinde Moller Mearsk 232 puan alarak A kategorisine girmeyi başarmıştır. Bunun yanı sıra, Orient Overseas International Lines ve Kuehne & Nagel C kategorisine alınırken, Asya'nın diğer büyükleri olan Nippon Yusen Kaisha, Mitsui OSK Lines D kategorisine girmiştir. Japonya merkezli K Line ise E kategorisine girebilmiştir.  

(Bu haber 13.02.2015 tarihli Lloyd's List Gazetesinden alınmıştır