• Anasayfa
  • |
  • Ülkelerin Scrubber Yıkama Suyunun Tahliyesine İlişkin Yasaklarını Artırması Hk.

Ülkelerin Scrubber Yıkama Suyunun Tahliyesine İlişkin Yasaklarını Artırması Hk.

Suudi Arabistan, limanlarında açık döngü scrubber (open loop scrubber) kullanımını kısıtlayan en son ülkedir.

Suudi Arabistan Liman İdaresi tarafından 19 Ağustos 2020 tarihinde yayımlanan genelge kapsamında, bir çevre standardı yayımlanana kadar, açık döngü egzoz gazı temizleme sistemi ile donatılmış (Exhaust Gas Cleaning System - EGCS) gemilerden atık su boşaltılmasının engellenmesine ilişkin çağrıda bulunmaktadır.

Ağustos ayının başında Standard Club isimli bir sigorta şirketi tarafından Umman karasularında açık döngü scrubber kullanılmasının yasaklandığı ve bu karar doğrultusunda kapalı döngü ve hibrit scrubberların yalnızca kapalı döngü konumunda kullanılabileceği belirtilmiştir.

Kendi karasularında veya limanlarında açık döngü scrubber kullanıma ilişkin yasak veya kısıtlama getiren ülkeler sırasıyla; Çin (karasuları), Singapur (liman sınırları içinde), Malezya (karasuları),  Pakistan (liman sınırları içinde), Birleşik Arap Emirlikleri (Fujairah ve Abu Dabi liman sınırları),  Bahreyn (liman sınırları içinde), Mısır (Süveyş Kanalı), Cebelitarık (iç sular), İspanya (Algeciras limanı), Portekiz (liman suları), Fransa (belirli limanlar), Belçika (liman ve iç suları), İrlanda (Cork, Dublin ve Waterford’da yer alan liman sahası içerisindeki sular), İskoçya (Forth ve Tay üzerindeki limanlar), Norveç (fiyortlar), İsveç (Brofjorden limanı), Almanya (iç suyollarına yakın limanlar), Litvanya (liman suları), Bermuda (karasuları), Panama (Panama Kanalı) ve Amerika Birleşik Devletleri (Connecticut liman suları ve Kaliforniya suları) olarak belirtilmiştir.

Bu yılın başlarında, EGCS yıkama suyunun tahliyesine ilişkin getirilen yerel ve bölgesel düzeydeki kısıtlama ve koşulları detaylandıran merkezi bir veri tabanının geliştirilmesi için Uluslararası Denizcilik Örgütü (International Maritime Organization – IMO) toplantısında çağrı yapılmış olup, söz konusu veri tabanının yüksek olasılıkla IMO tarafından yönetileceği ve tüm Üye Devletlerin ise kendi yetki sınırları kapsamındaki liman ve/veya sularına yönelik belirli kısıtlamalar hakkında rapor vermesi gerekebileceği belirtilmektedir.

Kaynak      : IBIA News – 02.09.2020