Liman Başkanlıkları Tarafından Mesai Dışında Verilen Hizmetlere İlişkin Yönergede Değişiklik
Sayın Üyemiz,
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Denizcilik Genel Müdürlüğü tarafından Odamıza gönderilen 04.07.2025 tarih ve 2853823 sayılı yazıda,
Mesai dışı hizmetlerin kapsamı, bedelleri, tahsili ile personele ödenecek fazla çalışma ücretleri ve bu ücretlerin ödenmesine ilişkin usul ve esasların düzenlenmesi amacıyla hazırlanan, 30.12.2024 tarih ve 2417710 sayılı Bakanlık Makam Oluru ile yayımlanan "Liman Başkanlıkları Tarafından Mesai Dışında Verilen Hizmetlere İlişkin Yönerge"de düzenlemeye gidildiğinden bahsedilmektedir.
Odamız girişimleri neticesinde, "Liman Başkanlıkları Tarafından Mesai Dışında Verilen Hizmetlere İlişkin Yönerge" de yapılan değişiklik ile Denize Elverişlilik Belgesi işlemleri ve Seyir İzin Belgesi işlemleri Mesai Dışı Hizmet Bedellerinde sektör lehine düzenlenme yapıldığı görülmektedir.
03.07.2025 tarihli ve 2853345 sayılı Bakanlık Makam Oluru ile yayımlanan "Liman Başkanlıkları Tarafından Mesai Dışında Verilen Hizmetlere İlişkin Yönergede Değişiklik Yapılması Hakkında Yönerge" Odamız Web sayfasında (www.denizticaretodasi.org.tr) Duyurular/Turizm/Mevzuat bölümlerinde yayınlanmakta ve ayrıca yazımız Ek'inde sunulmaktadır.
Bilgilerinize arz ve rica ederim.
Saygılarımla,
İsmet SALİHOĞLU
Genel Sekreter